δοκιμη τεστ test yamaha tracer 9 gt

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT Video

Yamaha Tracer 9 GT. Την οδηγήσαμε στην Ευρωπαική παρουσίαση στην Τοσκάνη, παίρνοντας την πρώτη οδηγική εμπειρία και τώρα επί Ελληνικού εδάφους πάμε να δούμε την σημαντική εξέλιξη που έχει γίνει πάνω στην best seller μοτοσυκλέτα της Yamaha.

Οι πρώτες κιόλας εντυπώσεις της Yamaha Tracer 9 GT που αποκομίσαμε επιβεβαίωσαν την ολοκληρωτική αλλαγή που έγινε στην τρίτη γενιά Tracer ενόψει και των euro 5 κινητήρων.

Επι Ελληνικού εδάφους πλέον έφθασε η στιγμή να απολαύσουμε και να διαπιστώσουμε γιατι η μοτοσυκλέτα αυτή, εδώ και 5 χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον στην κατηγορία των Sport Touring μοντέλων.

Το Tracer 9 GT ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Yamaha με αποτέλεσμα να δείχνει εμφανώς πιο εκσυγχρονισμένο από τον προκάτοχο του αλλά και πιο ογκώδες, θυμίζοντας ετσι μοτοσυκλέτα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τα διαφορετικά επίπεδα φέρινγκ είναι αυτά που προσθέτουν όγκο κάνοντας την επιβλητική και εντυπωσιακή ενώ τα φώτα τύπου LED από το R1 συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του συνόλου.

Στην συγκεκριμένη έκδοση GT, τα cornering lights λειτουργούν από τις 7ο κλίσης και αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμα στο απόλυτο σκοτάδι.

H  Yamaha ξόδεψε πολλές ώρες στην εξέλιξη του τρικύλινδρου CP 3 κινητήρα, ο οποίος έρχεται με παραπάνω κυβικά, προσαρμοσμένος στις euro 5 προδιαγραφές φθάνοντας τα 890 κ.εκ, τα οποία προέκυψαν από την αύξηση της διαδρομής του στροφάλου κατά 3 χιλιοστά.

Στο εσωτερικό του κινητήρα συναντάμε νέα έμβολα, μπιέλες, βαρύτερο στρόφαλο κατά 15%, ανασχεδιασμένους εκκεντροφόρους, νέο φιλτροκούτι καθώς και ελαφρύτερο σύστημα εξάτμισης.

Ο νέος κινητήρας αποδίδει πλέον 119 ίππους στις 10.000 στροφές και 9,5χλγμ ροπή με την δύναμη αυτή να φαίνεται έντονα στις χαμηλό μεσαίες στροφές.

Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πιο γλυκιά, ενώ η πρώτη και δεύτερη σχέση μάκρυναν ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ροπή του κινητήρα.

Νέο και ελαφρύτερο είναι το πλαίσιο δίνοντας μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία, το ψαλίδι είναι ακόμα μακρύτερο από το προηγούμενο, το υποπλαίσιο είναι επανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο κατά 1,5 κιλό, ικανό να ανταποκριθεί σε ακόμα μεγαλύτερο φορτίο, ενώ ελαφρύτερες είναι και οι νέες χυτές ζάντες που προστίθενται στα έξτρα στοιχεία του νέου tracer. Παρόλο λοιπόν που έχουμε μείωση του βάρους λόγω των παραπάνω η μοτοσυκλέτα βάρυνε συνολικά κατά 6 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο και από τα 214 πήγε στα 220.

Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι αυτή η αύξηση του συνολικού βάρους δεν γίνεται αντιληπτή πουθενά!

Η θέση οδήγησης και η εργονομία έχει αλλάξει, το σώμα τοποθετείτε λίγο πιο μέσα και χάρη στα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ αλλά και στην ρύθμιση αλλαγής του τιμονιού, μπορείς να φέρεις την θέση οδήγησης στα μέτρα σου.

Η σέλα ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία από τα 810 έως τα 825χιλ, βρίσκεται κατά 15χιλ χαμηλότερα από το προηγούμενο Tracer 900 και είναι αρκετά άνετη για να κατεβαίνεις ξεκούραστος όπως πολύ άνετη είναι επίσης και η θέση του συνεπιβάτη με νέα θέση στα μαρσπιέ αλλά και με μια μεγάλη ενιαία χειρολαβή.

Η μεγάλη αλλαγή πέραν και των αναρτήσεων που θα δούμε παρακάτω είναι στα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας και στην προσθήκη της IMU μονάδας 6 αξόνων η οποία βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και των δυο εκδόσεων προερχόμενη κατευθείαν από το R1 και η οποία προσαρμόζει το cornering ABS, το cornering traction control, το wheelie control και το σύστημα ανύψωσης του πίσω τροχού σε συνθήκες πραγματικού χρόνου με το καθένα από αυτά να έχει τρία επίπεδα παρεμβατικότητας ενώ και τα τρία μπορούν να απενεργοποιηθούν ξεχωριστά ή ακόμα και όλα μαζί αν το επιθυμείτε.

Η έκδοση GT εξοπλίζεται πλέον με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και στον τομέα των αναρτήσεων, αφού η KYB με το σύστημα Actimatic Damping System (KADS) φροντίζει ώστε οι αποσβέσεις για το ανεστραμμένο πιρούνι και το αμορτισέρ να ρυθμίζονται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με την κατάσταση του δρόμου και τον τρόπο οδήγησης, λαμβάνοντας δεδομένα από την IMU μονάδα.

Με δυο λειτουργίες την Α1 για σπορ οδήγηση και την Α2 για πιο τουριστική χρήση μπορεί να καλύψει ένα ευρύ πεδίο οδήγησης. Εδώ να τονίσουμε όμως πως η προφόρτιση δεν γίνεται ηλεκτρονικά αλλά με τον παραδοσιακό τρόπο όπως και στο προηγούμενο μοντέλο.

Αλλαγή υπάρχει και στα φρένα με την νέα ακτινική δαγκάνα της Nissin και τους μεγαλύτερους δίσκους των 298 χιλιοστών να είναι καλύτερα από πριν τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση.

Τα ελαστικά Bridgestone Battlax Τ32, τα έχει αναπτύξει η Bridgestone μαζί με την Yamaha αποκλειστικά για το Tracer 9. Η ζελατίνα προσφέρει αρκετά καλή κάλυψη από τον αέρα, ρυθμίζεται εύκολα με το ένα χέρι σε 10 θέσεις με συνολικό εύρος ρύθμισης τα 50χιλ.

Το σημείο που τραβά και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αλλα έχει και τις περισσότερες αντιδράσεις  είναι οι νέες έγχρωμες TFT οθόνες 3,5 ιντσών. Στην αριστερή οθόνη βρίσκονται οι βασικές λειτουργίες όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο D-mode και δεξιά υπάρχει η κατανάλωση, η θερμοκρασία περιβάλλοντος ή κινητήρα, ολικός και μερικός χιλιομετρητης και όλα αυτά μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό γκριπ.

Το Tracer 9 είναι γεμάτο σε όλο το φάσμα των στροφών, επιταχύνει πιο δυνατά από το προηγούμενο Tracer 900 χωρίς να έχει χάσει καθόλου από αυτή την γλυκιά λειτουργία που το χαρακτήριζε και γενικά η άγρια απόκριση του γκαζιού που είχε το προηγούμενο Tracer 900 εδώ  έχει εξαλειφθεί πλήρως!

Η πληροφόρηση που δίνει στον δρόμο όταν θα επιλέξετε την λειτουργεία  Α1 είναι εξαιρετική και ακριβής ειδικά στις εισόδους και στις εξόδους των στροφών ανεβάζοντας τον δείκτη αυτοπεποίθησης του αναβάτη ψηλά.

Το Traction control επεμβαίνει ομαλά όπως και το slide control  ενώ αν θέλεις, μπορείς να  απενεργοποιήσεις τελείως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και να επιδοθείς σε ατελείωτους τεντιμποϊσμούς.

Η Yamaha Tracer 9 GT συγκρίνεται εύκολα με μεγαλύτερες αλλά και ακριβότερες μοτοσυκλέτες. Οι αλλαγές που έγιναν σε σχέση με τον προκάτοχο της είναι ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και marketing και γενικά τα 13.990 ευρώ που κοστίζει την κάνουν την πιο best value for money μοτοσυκλέτα της αγοράς.