Η VOGE DS 625X είναι η νέα πρόταση της κινεζικής Loncin – της ίδιας που συνεργάζεται με τη BMW για την παραγωγή κινητήρων – και έρχεται να ταράξει τα νερά της μεσαίας κατηγορίας adventure, τόσο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της όσο και με την πολύ ανταγωνιστική τιμή της.
Ανεβάζοντας σημαντικά τον πήχη που έθεσε η VOGE με το DS 525X, το νέο μοντέλο φέρνει έναν μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα, ενώ η ισχύς ξεπερνά τα όρια του A2 διπλώματος.
Η πρώτη ματιά είναι εντυπωσιακή: αιχμηρές γραμμές, ψηλό ρύγχος, LED φωτιστικά σώματα και φαρδύ τιμόνι, όλα θυμίζουν σαφώς μεγαλύτερες premium κατασκευές. Η θέση οδήγησης είναι παραπλήσια με τη 525 Χ σχεδιαστικός, ωστόσο η Voge έχει ενσωματώσει κάποιες μικρές αλλαγές στο νέο μοντέλο όσον αφορά την θέση η οποία βέβαια παραμένει εργονομικά φιλική και άνετη σχετικά με λίγο ψηλότερη σέλα στα 830 mm με την ίδια όμως καλή πρόσβαση ακόμη και σε αναβάτες μέτριου αναστήματος. Αυτό που δυστυχώς παραμένει ίδιο είναι η σκληρή σέλα η οποία μετα από αρκετή ώρα πάνω της, μουδιάζει και σε κάνει να θέλεις να κατέβεις.
Η καρδιά του DS 625X είναι ένας καινούργιος δικύλινδρος κινητήρας 581 cc με ιπποδύναμη 63 hp στις 9.000 rpm και 57 Nm ροπής στις 6.500 rpm. Αυτό του δίνει έναν ηχητικό χαρακτήρα που θυμίζει V‑twin, γεμάτο αλλά χωρίς πλέον τους ενοχλητικούς κραδασμούς που είχε το 525.
Το μοτέρ τραβάει αρκετά καλά από χαμηλά 2.000 rpm, αλλά ανθίζει πραγματικά όταν ανεβάζει στροφές – ιδανικό για τον αναβάτη που θέλει επιδόσεις στο άνοιγμα του γκαζιού.
Το ατσάλινο πλαίσιο, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο, προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό μεταξύ ακαμψίας και ευελιξίας με στόχο τη σταθερότητα και άνεση σε μακρινά ταξίδια. Η ανάρτηση KYB μπροστά (41 mm USD) και πίσω, πλήρως ρυθμιζόμενη, με ξεχωριστό δοχείο λαδιού στο αμορτισέρ, εξασφαλίζει άνεση σε διάφορα εδάφη ενώ έχει πλέον και μεγαλύτερες διαδρομές. Ανάλογα έχει επηρεαστεί και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος που από 198 mm ανυψώθηκε στα 220.
Με ανακοινωμένο βάρος στα 192 κιλά, η DS 625X είναι ελαφρύτερη απ’ όσο δείχνει. Παρά τον επιβλητικό της όγκο, η κατανομή μάζας και το κέντρο βάρους είναι τέτοια που την κάνουν ευκολοδήγητη, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες ή αστικό περιβάλλον. Ελιγμοί στην κίνηση, αλλαγές κατεύθυνσης και U-turns γίνονται με φυσικότητα, χωρίς να σε κουράζει.
Το σύστημα πέδησης της Nissin, με δύο κυματιστούς δίσκους 298mm μπροστά και μονό δίσκο 240mm πίσω, εξασφαλίζει την επιθυμητή ισχύ πέδησης σε κάθε περίσταση, θα χρειαστεί λίγο παραπάνω πίεση στην μανετα αν αρχίσετε να πιέζετε φθάνοντας τη στα όρια της.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του DS 625X είναι η πλούσια και ολοκληρωμένη τεχνολογία. Η ψηφιακή οθόνη ενδείξεων είναι νέα, βελτιωμένη κατά πολύ σε σχέση με του 525 που είχε κάποια θεματάκια ευκρίνειας, είναι εξαιρετικά λειτουργική, προσφέροντας βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού. Υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης εξωτερικών συσκευών μέσω bluetooth καθώς και δυνατότητα πλοήγησης στροφή προς στροφή.
Το DS625X διαθέτει ακόμα traction control και ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης, δύο χαρτογραφήσεις (Eco–Sport), Wi‑Fi / smartphone connectivity με app και ενσωματωμένη μπροστινή κάμερα‑dashcam 1080p με εγγραφή σε SD κάρτα . Όλα αυτά με τιμή που σε αυτό το επίπεδο μοτοσυκλετών φαντάζει πραγματικά χαμηλή.
Στον δρόμο η πρώτη εντύπωση είναι οικεία από το DS525X, αν και τα παραπάνω κυβικά φαίνονται από νωρίς, μοτέρ ήπιο στη λειτουργία του, γραμμικό και ισχυρότερο του 525, πιο γεμάτο από χαμηλά και πιο εύστροφο. Ιδανικό για καθημερινή χρήση αποδίδει τη δύναμή του γραμμικά και γενικά σου κάνει την ζωή σου πιο εύκολη. Διαθέτει δύο χαρτογραφήσεις που διαφέρουν τόσο σε απόκριση όσο και σε απόδοση με τις διαφορές τους, να βρίσκονται πάνω από τις 4,500-5,000 rpm.
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις σου δίνουν επίσης ένα παραπάνω εφόδιο για να βγεις από την άσφαλτο. Οι διαδρομές των αναρτήσεων του DS625X μετρούν 174 mm στο πιρούνι και 160 στο αμορτισέρ, είναι μεγαλύτερες από τα 145 και 155 αντιστοίχως για το DS525X και διατηρούν τη νέα μοτοσυκλέτα της Voge στο on-off φάσμα με έμφαση στην άσφαλτο.
Τα Metzeler Tourance, σωστά επιλεγμένα ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ενισχύουν τον διπλό χαρακτήρα της DS 625X – με επαρκές κράτημα στην άσφαλτο και αξιοπρεπή συμπεριφορά στο χώμα, χωρίς να συμβιβάζουν την άνεση ή την ασφάλεια. Η όρθια θέση οδήγησης δεν είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει στην κατηγορία, κυρίως λόγω της εργονομίας του τιμονιού, του χαμηλού ρεζερβουάρ και της θέσης των μαρσπιέ. Αν και επαρκής για ήπια χωμάτινη χρήση, δεν προσφέρει την ιδανική άνεση σε πιο απαιτητικά terrain.
Ο ανεμοθωρακας είναι σχετικά χαμηλός ακόμα και στην πάνω θέση του και στα πολλά χιλιόμετρα παλεύεις λίγο με τους στροβιλισμούς. Η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν μεταξύ 4,5-5 λίτρα μέσα από το μεγάλο ρεζερβουάρ των 17 λίτρων και η αυτονομία που μπορεί να σου δώσει ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χιλιόμετρα.
Η βελτιωμένη εκδοχή του DS525X είναι πρόθυμη να σε ακολουθήσει – είτε ταξιδεύεις μόνος, είτε με παρέα και αποσκευές. Σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται σε κάθε σενάριο, αποδεικνύεται ευχάριστη και ικανή τόσο στο ταξίδι όσο και στις καθημερινές μετακινήσεις.
Από άποψη τιμής, το DS 625X αναδεικνύεται ως κορυφαία επιλογή. Η τιμή διάθεσης του νέου DS625X προσδιορίζεται στα 6.995 ευρώ, σημαντικά κάτω από πολλές ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες ίδιας κατηγορίας οι οποίες δεν καλύπτουν και τα εξαιρετικά επίπεδα εξοπλισμού του VOGE.
Ο βασικός εξοπλισμός, η τεχνολογία και η οδική συμπεριφορά, κάνουν το DS 625X μια πολύ δελεαστική πρόταση, ειδικά για όσους ξεκινούν ή αναζητούν ένα αξιόπιστο και πλήρες πακέτο.
Συμπερασματικά, για όποιον αναζητά adventure μοτοσυκλέτα με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή που “σπάει τα κοντέρ”, το DS 625X είναι ίσως η πιο ισχυρή πρόταση αυτή τη στιγμή. Είναι ευχάριστο στην οδήγηση, αξιόπιστο, τεχνολογικά προηγμένο και γεμάτο δυνατότητες. Αν όμως είσαι άνθρωπος που δεν δείχνει εμπιστοσύνη σε μοτοσυκλέτες από Κίνα, αν θέλεις λιγότερη τεχνολογία για να απολαμβάνεις τα βασικά, ίσως να χρειαστείς και να σκεφτείς επιπλέον τι θα κόστιζε αυτή η μετάβαση.
Στο συνολικό result, η μοτοσυκλέτα έχει τον χαρακτήρα να σε ενθουσιάσει. Αν καταφέρεις να αγνοήσεις τις ίδιες σου τις προκαταλήψεις –για την καταγωγή ή τον εξοπλισμό– θα διαπιστώσεις ότι τιμή, απόδοση και αξία συνθέτουν μια από τις κορυφαίες προσφορές στο χώρο για το 2025.