suzuki gsx-8tt gsx-8t

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT / GSX‑8T

Η Suzuki παρουσίασε επίσημα τη νέα GSX‑8TT, μαζί με τη GSX‑8T, στο πλαίσιο μιας ξεχωριστής εκδήλωσης στη Σλοβενία για δημοσιογράφους αλλά και dealers Suzuki από ολόκληρη την Ευρώπη.

Η επιλογή της χώρας δεν έγινε μόνο  για τη γεωγραφική της θέση, αλλά κυρίως για τη μοναδική μορφολογία του εδάφους και την πλούσια ποικιλία διαδρομών.

Η ευκαιρία να οδηγήσουμε τα δύο νέα μοντέλα της Suzuki στους επαρχιακούς δρόμους της Σλοβενίας ξεδίπλωσε όλο το φάσμα των οδικών προκλήσεων– από φιδίσιες στροφές σε ανηφορικά βουνά έως γρήγορες ευθείες – φανερώνοντας τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. 

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Η GSX-8T έχει μια κλασική γυμνή σπορ σιλουέτα, ενώ η GSX-8TT έχει και ένα μικρό φέρινγ στον προβολέα και ένα καρινάκι κάτω από τον κινητήρα εμπνευσμένα από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Suzuki των δεκαετιών 70 & 80 , όπως η μοτοσυκλέτα GS1000 που έτρεχε στο αμερικάνικο πρωτάθλημα AMA. Αυτά τα δύο μικρά πλαστικά προσθέτουν δύο κιλά βάρος στην έκδοση ΤΤ φθάνοντας τα 203 κιλά έναντι των 201 κιλών που ζυγίζει η Τ.

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Πάνω στην πλατφόρμα των 8R & 8S οι δύο νέες αυτές μοτοσυκλέτες έχουν κλασική εμφάνιση και στυλ αλλά και έναν συγκρατημένα σύγχρονο εξοπλισμό τόσο όσο χρειάζεται ένας αρχάριος αναβάτης αλλά και ένας πιο έμπειρος ώστε να διασκεδάσει ουσιαστικά και με ασφάλεια! 

Αυτό που μένει στην πρώτη οπτική επαφή με την μοτοσικλέτα είναι οι καθρέπτες. 

Οι καθρέπτες βρίσκονται πάνω στο τιμόνι για πρώτη φορά σε μοντέλο της Suzuki και συμπληρώνουν το συνολικό στυλ της μοτοσυκλέτας, ενισχύουν την ορατότητα προς τα πίσω με μια ευρεία θέα, αλλά και αφήνουν ένα μεγάλο εύρος πεδίου μπροστά, προσθέτοντας λειτουργικότητα και στυλ, ενώ δόθηκε και ιδιαίτερη προσοχή στο φινίρισμα των μπράτσων τους.

Αυτό άλλωστε είναι κάτι το οποίο μας έχει συνηθίσει η Suzuki να το απαιτούμε πλέον στις μοτοσυκλέτες της μια και η ποιότητα κατασκευής παίζει σημαντικό ρόλο στις μέρες μας! Και αυτά τα μοντέλα λοιπόν έχουν την σφραγίδα Made in Japan μιας και κατασκευάζονται εξολοκλήρου στο Hamamatsu.

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Η GSX-8T χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο  κινητήρα 776cc της Suzuki, γνωστό για την ροπή του και την απόδοσή του στις GSX-8S και GSX-8R με 83 άλογα ιπποδύναμη στις 8.500 στροφές και 78 ΝΜ ροπή στις 6.800 στροφές. Με ιδιαίτερα γεμάτο ήχο παρά το φίμωμα των νέων προδιαγραφών και με ελάχιστους κραδασμούς, χάρη στους δυο αντικραδασμικούς άξονες του, ο κινητήρας ζει και αναπνέει για να λειτουργεί στις μεσαίες στροφές.

Στα ηλεκτρονικά το σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης Suzuki* (STCS) με 3 ρυθμίσεις λειτουργίας (+ OFF) επιτρέπει μεγαλύτερο έλεγχο της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας σε κάθε συνθήκη οδήγησης ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου γκαζιού ride-by-wire της Suzuki μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του αναβάτη. Τα προγράμματα οδήγησης παραμένουν 3 με τη απλότητα στην λειτουργία τους να είναι αρετή. H GSX-8Τ φέρει το σύστημα Easy Start για εκκίνηση με ένα σύντομο πάτημα του κουμπιού της μίζας, όπως και το Low RPM Assist που ανεβάζει λίγο το ρελαντί, στις εκκινήσεις από στάση, σύστημα λουκούμι για τους αρχάριους αναβατές που ακόμα φοβούνται τις εκκινήσεις.

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Για πρώτη φορά επίσης η Suzuki χρησιμοποιεί σε μοντέλο παραγωγής της μπαταρία λιθίου μειώνοντας έτσι αρκετά το βάρος αλλά και βρίσκοντας περισσότερο χώρο ώστε να σχεδιάσει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (16,5) αλλά και να δώσει μεγαλύτερο εύρος κινήσεων στην σέλα του αναβάτη. 

Ο κομψός, άνετος σχεδιασμός της σέλας συνδυάζει την κλασική αισθητική με τη μοντέρνα λειτουργία, η GSX-8T διαθέτει μια ρετρό εμπνευσμένη σέλα τύπου tuck-and-roll, ενώ η GSX-8TT έχει ραμμένη ταπετσαρία για μια πιο σπορ πινελιά και είναι και 5 χλστ πιο χαμηλή από την αντίστοιχη tuck-and-roll του 8Τ. 

Το μεταβλητής διατομής τιμόνι αλουμινίου συμβάλλει στον θετικό έλεγχο και σε μια όρθια θέση οδήγησης που προσφέρει άνεση άλλα και σπορ δυνατότητες, θεωρώ ότι αναβάτες υψους 1,80 και πάνω θα κουραστούν λίγο όπως επίσης ότι μέσα στην πόλη οι καθρέπτες bar-end θα δυσκολέψουν αρκετά την διέλευση σας ανάμεσα στα αυτοκίνητα. 

Οι μηχανικοί της Suzuki έδωσαν μεγάλο βάρος στην δημιουργία ενός καινούργιου μπροστινού LED προβολέα ο οποίος φωτίζει ιδανικά ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση!

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T
Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Στα γρήγορα στροφιλίκια η μοτοσυκλέτα φάνηκε σταθερή, με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις να λειτουργούν αρμονικά, προσφέροντας εμπιστοσύνη όσο ανέβαινε ο ρυθμός με την πρόσκληση να τη στρίψεις να έρχεται αβίαστα.

Στις πιο ανοιχτές ευθείες, το κοντέρ φθάνει εύκολα τα 180 km/h, χωρίς να νιώθεις ότι “τρέμει” η μοτοσυκλέτα με μια καλύτερη ευστάθεια να έχει η ΤΤ γεγονός που αποδίδεται και στο αεροδυναμικό φέρινγκ το οποίο έχει γρίλιες στο εσωτερικό του για να μοιράζετε ο αέρας και να αποφεύγετε ο στροβιλισμός στο κράνος. Ταξιδεύεις άνετα με 140χλμ/ώρα  και όποτε χρειαστείς ανοίγεις το δεξί γκρίπ της κοντής γκαζιέρας, πραγματοποιώντας άνετες προσπεράσεις.

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Τα Φρένα Nissin με τετραπιστονες δαγκάνες έδωσαν σταθερό κράτημα ακόμη και σε στροφές αν και μου έλειψε ένα πρώτο αρχικό δάγκωμα στα φρένα. 

Φυσικά, η απουσία ρυθμίσεων στις αναρτήσεις KYB  πλην της προφόρτισης ελατηρίου πίσω θα είναι ένα θέμα για κάποιον πιο έμπειρο και πιο απαιτητικό και αυτό ήταν μια απόφαση της Suzuki, για να κρατήσει την τιμή του μοντέλου σε λογικά επίπεδα, παρόλα αυτά αν και μη ρυθμιζόμενες κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν σε συνεχή φρεναρίσματα και αλλαγές κατεύθυνσης, απορρόφησαν ιδανικά ότι έβρισκαν μπροστά τους και τα ελαστικά της DUNLOP δούλεψαν άψογα.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε το οδόστρωμα σε όλα τα παραπάνω οπότε δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι το τελικό αποτέλεσμα στους δρόμους μας θα είναι ίδιο! Το Quickshifter τώρα, ενώ επιτρέπει αλλαγές χωρίς συμπλέκτη, το βρήκα λίγο δύσχρηστο σε χαμηλές ταχύτητες και σε κατεβάσματα.

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Η GSX8TT συνδυάζει επιτυχημένα τη νοσταλγική αισθητική των ’70s με σύγχρονη, άμεση οδήγηση και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό, δίνοντας στον αναβάτη μια «χορταστική» εμπειρία με χαρακτήρα και σύγχρονη αξία.

Από την άλλη η 8Τ έρχεται να γεφυρώσει την σπορ οδήγηση μεταξύ της 8S και της 8R και να τοποθετηθεί στην neoretro naked sportsbike κατηγορία.

Αν έπρεπε να διαλέξω, θα προτιμούσα την GSX8TT κυρίως λόγω εμφάνισης αν και– με εντυπωσίασε περισσότερο η GSX8T στην οδήγηση της. 

Αποστολή Σλοβενία: Suzuki GSX‑8TT- GSX‑8T

Μάλλον αυτά τα δύο παραπάνω κιλά, το φερινγκ και η πιο χαμηλή σέλα έπαιξαν έναν μικρό ρόλο. Όπως και να χει η λογική τιμολογιακή τοποθέτηση τους στην αγορά  με τα 9,695€ της Τ και τα 10.295€ της ΤΤ τις καθιστά μια best value for money πρόταση στις νέο ρετρό μοτοσυκλέτες. 

Περισσότερα από Σεπτέμβρη που και τα δύο μοντέλα θα είναι στην χώρα μας και θα μπορέσουμε να κάνουμε μια πιο αναλυτική παρουσίαση.