Οκτώ χρόνια έχουν περάσει από την επιστροφή της Africa Twin στη σύγχρονη μορφή της και η Honda συνεχίζει και ενισχύει την προσωπικότητα της Honda CRF1100L Africa Twin τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Οι γενικές αλλαγές έχουν να κάνουν με κάποιες στυλιστικές διαφορές στο φέρινγκ που προσδίδουν ένα πιο δυναμικό look, μια νέα, ρυθμιζόμενη χωρίς εργαλεία σε πέντε θέσεις, ζελατίνα και με μια αύξηση της ροπής και της ιπποδύναμης του κινητήρα, ενώ η βασική πλέον έκδοση του μοντέλου αποκτά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, στοιχείο που μαζί με τις υπόλοιπες αλλαγές, δημιουργούν ένα πραγματικά On-Off, πολυχρηστικό μοντέλο.
Η νέα ανάρτηση που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο μόνο της έκδοσης Adventure Sports, ονομάζεται Showa Electronically Equipped Ride Adjustment και πρόκειται για μια ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τα δεδομένα που διαβάζει από τους δυο εγκεφάλους της μοτοσυκλέτας, την ECU μονάδα του κινητήρα και την αδρανειακή μονάδα IMU.
Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις που σχεδιάστηκαν από τη Showa ειδικά για την Africa Twin δουλεύουν εξίσου καλά με τις συμβατικές και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, απλά αυτές φροντίζουν από μόνες τους να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στην τρέχουσα οδηγικη κατάσταση που επικρατεί απλά με το πάτημα ενός κουμπιού και χωρίς να χρειάζεται να σταματάς και να κουρδίζεις με το χέρι ή με εργαλεία για να αλλάξεις την λειτουργία τους.
Όλα αυτά, μπορούν να ελεγχθούν από το μενού της έγχρωμης TFT οθόνης, 6,5 ιντσών αλλά ΜΟΝΟ όταν η μοτοσυκλέτα είναι σε στάση. Όταν η μοτοσυκλέτα κινείται, ένα μέρος της διαχείρισης των συστημάτων αυτών περνά στους διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Αυτά που μπορούν να αλλάξουν εν κινήσει, είναι ο βαθμός επίδρασης του Traction και του Wheelie control, καθώς φυσικά και τα riding modes. Πάντως αυτό που συνεχίζει και σε αυτό το μοντέλο είναι η πολυπλοκότητα του μενού αλλά και του χειριστήριού αριστερά στο τιμόνι που χάνεσαι μέσα στο μενού. Είπαμε όσο εξελίσσονται τα μοντέλα να απλοποιούμε κάποια πράγματα όχι να τα κάνουμε πιο δύσκολα.
Ο κινητήρας πλέον αποδίδει 101,9 ίππους στις 7.500 σ.α.λ, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί από τα 10,7 στα 11,4 kg-m, με την κορύφωση αυτής της τιμής να έρχεται πλέον και χαμηλότερα στις 5.500 σ.α.λ., έναντι των 6.250 σ.α.λ. Για να φτάσουμε εκεί, ο κινητήρας υπέστη ορισμένες τροποποιήσεις που περιλαμβάνουν υψηλότερη σχέση συμπίεσης 10,5:1, ενισχυμένες μπιέλες και μακρύτερα κατά 0,4mm πιστόνια, επανασχεδιασμένο στρόφαλο, νέο χρονισμό βαλβίδων και διαφορετικές γωνίες μπεκ ψεκασμού, μεγαλύτερους σε μήκος και με αυξημένη διάμετρο κατά 20% αυλούς εισαγωγής, ανασχεδιασμένο τελικό εξάτμισης για βελτιωμένη απόκριση και ήχο και φυσικά αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην μονάδα εγκεφάλου ECU. Η αλήθεια βέβαια είναι πως η τόνωση της ροπής δεν είναι τόσο αντιληπτή όσο περίμενα μιας και ο κινητήρας της Africa Twin ήταν ήδη ροπάτος από χαμηλά, οπότε δεν άλλαξε δραστικά την όλη εικόνα του.
Ο κινητήρας είναι σχετικά οικονομικός, αφού η μέση κατανάλωση φτάνει τα 6-6,5 λ/100χλμ., με την αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 18,8 λίτρων να αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα!
Τα 6 προγράμματα οδήγησης, 4 προεπιλεγμένα (Tour, Urban, Gravel, Off-Road) και 2 custom (User 1, User 2 ), εκτός από τη ρύθμιση της ημιενεργητικής ανάρτησης διαμορφώνουν ανάλογα την απόδοση και το φρένο του κινητήρα, το traction control καθώς και τη λειτουργία του cornering ABS.
Το ατσάλινο πλαίσιο φέρει έξι σημεία επαφής με τον κινητήρα για μεγαλύτερη ακαμψία, είναι όμως λεπτό σε αρκετά μέρη με στόχο τον καλύτερο έλεγχο του μπροστινού στις στροφές και στο φρενάρισμα. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο είναι αποσπώμενο ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζεται και το χυτό ψαλίδι για μείωση του βάρους και καλύτερη συμπεριφορά.
Μια σημαντική αλλαγή στη φετινή γκάμα των Africa Twin είναι οι νέες ακτινωτές ζάντες που φορούν λάστιχα χωρίς αεροθάλαμο, tubeless και με εντουράδικες διαστάσεις τροχών, 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω με λάστιχα πρώτης τοποθέτησης τα Metzeler Karoo Street. Αυτό που έμεινε αναλλοίωτο είναι η οικεία θέση οδήγησης, που είναι όπως τη γνωρίσαμε από τις προηγούμενες δοκιμές των Africa Twin, με το ύψος σέλας στα 850 mm και την πρόσβαση στο έδαφος να είναι αρκετά φιλική, αλλά σε κάθε περίπτωση μπορεί να παραγγελθεί και με χαμηλότερη στα 825 mm για όποιον την επιθυμεί.
Η μοτοσυκλέτα είναι ανέλπιστα ευέλικτη και πολύ εύκολη στην οδήγησή της, με τον τροχό των 21 ιντσών και τη μεγάλη διαδρομή (230-220 mm μπρος-πίσω) των αναρτήσεων να «σιδερώνουν» ότι κακοτεχνία και λακκούβα συναντήσουν, ενώ το ύψος του τιμονιού περνάει άνετα πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Μπορεί σε δρόμους με στροφές, ο τροχός των 21 ιντσών να έχει λίγο πιο αργές αντιδράσεις σε σχέση με ένα 19άρη, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το Africa δεν είναι πρόθυμο να οδηγηθεί γρήγορα στις εισόδους των στροφών και να σου δώσει αυτή την εμπιστοσύνη που θες για να μπεις και να βγεις βεβαίως.
Είναι μια από τις φιλικότερες και πιο εύκολες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της για καθημερινή χρήση και δε θα διστάσει να στρίψει και να ακολουθήσει πιο γρήγορους ρυθμούς αν της ζητηθεί.
Τα 233 της κιλά με το ρεζερβουάρ φουλαρισμένο δεν τα λες αμελητέα ποσότητα και σίγουρα τα αισθάνεσαι όταν τη σηκώνεις από το πλάγιο stand άλλα άπαξ και αρχίσει να κινείται ως δια μαγείας το βάρος της εξαφανίζεται.
Η Africa Twin, θεωρείται ένα από τα αρτιότερα On–Off μοντέλα μοτοσυκλέτας, με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά και έναν ισορροπημένο 50/50 χαρακτήρα.
Λίγη σημασία έχει όμως το τι λένε τα νούμερα όσον αφορά τον κινητήρα και την ιπποδύναμη, μιας και ο κινητήρας του Africa παραμένει υπέροχος, γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών και με απλά 102 ίππους να έρχεται σε απόλυτη αρμονία και ισορροπία το όλο σύνολο της μοτοσυκλέτας.
Σε εκτός δρόμου διαδρομές επιλέγεις απλά το Off-road mode και όλα προσαρμόζονται στα μέτρα της. Και εδώ η επιλογή της Honda να μην φορτώσει παραπάνω άλογα αποδεικνύεται σοφή καθώς η δύναμη που έχει βγαίνει γραμμικά και χωρίς κλωτσιές, με αποτέλεσμα να μην φοβάσαι να ανοίξεις το γκάζι όταν θελήσεις να το ευχαριστηθείς.
Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής είχε πρόσθετο προαιρετικό εξοπλισμό, όπως προστατευτικά κάγκελα, προβολείς, προεκτάσεις χουφτών, κεντρικό stand, quick shifter, προστατευτικά αυτοκόλλητα στην περιοχή επαφής των ποδιών με το ρεζερβουάρ, διακοσμητικά αυτοκόλλητα στις ζάντες που ανεβάζει το κόστος στα 17,600€ μιας και η απλή βασική έκδοση ξεκινάει από τα €15,850 και φτάνει ως τα 19,350.
Όλες αυτές λοιπόν οι μικρές και μεγάλες αλλαγές πάνω στο Honda CRF1100L Africa Twin θα σε κάνουν να εξαντλήσεις κάθε μακρινό και κοντινό προορισμό που υπάρχει εντός και εκτός ασφάλτου.
Όπως πάντα η τελική επιλογή είναι δική σας.