Πριν ακόμα ξεκινήσει η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας BMW R 1300 GS στη Μαλάγα της Ισπανίας, οι πρώτες μοτοσυκλέτες ήταν ήδη στη χώρα μας από την προηγούμενη βδομάδα κουκουλωμένες και καλά κρυμμένες από τα μάτια του κόσμου.
Η BMW Motorrad επέλεξε μια εντελώς νέα σχεδίαση για τη νέα R 1300 GS κάνοντας ριζικές αλλαγές στο νέο BMW R 1300 GS 2024, το οποίο όμως κρατά ίδιο μόνο ένα βασικό στοιχείο της ταυτότητας του: Τον Boxer κινητήρα.
Το R 1300 GS είναι ανασχεδιασμένο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά καθώς χτίζεται πάνω σε νέο πλαίσιο από φύλλα ατσαλιού, νέο υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο, ενώ φέρει και έναν εντελώς νέο κινητήρα, πιο μικρό σε διαστάσεις από το παρελθόν. Το μοτέρ είναι πιο συμπαγές από ποτέ χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και τη νέα διάταξη κίνησης εκκεντροφόρων. Η BMW ισχυρίζεται ότι όλες αυτές οι αλλαγές έχουν φέρει μία μείωση βάρους 12 κιλών στο μοντέλο σταματώντας την ζυγαριά στα 237 κιλά.
Oλοκαίνουργιος κινητήρας
Ο ολοκαίνουργιος boxer κινητήρας των 1.300 κυβικών είναι ο ισχυρότερος boxer που η BMW έχει κατασκευάσει στην ιστορία της, αποδίδοντας 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 15,2 kgm στις 6.500 στροφές.
Οι χαρτογραφήσεις λειτουργίας του νέου R 1300 GS είναι 4 πλέον και όχι 3, στον βασικό εξοπλισμό: Eco, Rain, Road και Enduro. Τα modes Rain και Road επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες. Tο Eco προσφέρει όσο το δυνατόν την επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το νέο προφίλ Enduro εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης εκτός της πεπατημένης με μια ειδική ρύθμιση για χρήση εκτός δρόμου.
Το νέο BMW R 1300 GS χρησιμοποιεί πομποδέκτη ραντάρ, συνδυαζόμενο με ηλεκτρονικά βοηθήματα Active Cruise Control (ACC), σύστημα προειδοποίησης εμπρός σύγκρουσης FCC, αλλά και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας SWW.
Νέες Αναρτήσεις
Νέες τελείως είναι και οι αναρτήσεις, EVO Telelever εμπρός και EVO Paralever πίσω που ελέγχονται από ολοκαίνουρια Dynamic ESA η οποία δεν επεμβαίνει μόνο στην προφόρτιση εμπρός και πίσω αλλά και στον βαθμό απόσβεσης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου, υπάρχει διαθέσιμη η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DSA – Dynamic Suspension Adjustment, η οποία ρυθμίζεται ηλεκτρονικά ενώ παράλληλα, προσαρμόζεται αυτόματα στο φορτίο της μοτοσυκλέτας ανά πάσα στιγμή. Οι διαδρομές αναρτήσεων, ανέρχονται στα 190 και 210 χιλιοστά εμπρός και πίσω αντίστοιχα. H Brembo αναλαμβάνει τον τομέα των φρένων, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω, με δίσκους 310mm και 285mm αντίστοιχα. Οι τροχοί είναι 19 και 17″ αντίστοιχα , με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα METZELER TOURANCE NEXT 2.
Οι ασύμμετροι προβολείς που έκαναν τα BMW της προηγούμενης γενιάς να ξεχωρίζουν, δίνουν τη θέση τους σε έναν νέο προβολέα LED MATRIX, ο οποίος σίγουρα θα διχάσει εμφανισιακά και τον οποίον πλαισιώνουν 4 παράπλευρα φωτιστικά σώματα DRL.
H ΒΜW επανασχεδίασε και το σύστημα αποσκευών Vario στη νέα BMW R1300 GS το οποίο αποτελείται από δύο πλαϊνές και μια κεντρική βαλίτσα με σκοπό να συμβαδίζει με τη νέα εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Οι κλειδαριές και των τριών βαλιτσών ενσωματώνονται στο ασύρματο κλειδί της μοτοσυκλέτας με το άνοιγμα τους να γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ υπάρχουν και τα “παραδοσιακά” κλειδιά αν προκύψει απώλεια του κλειδιού της μοτοσυκλέτας. Συνολικά το σύστημα Vario προσφέρει έως 96 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Το BMW R 1300 GS είναι ήδη διαθέσιμο στην χώρα μας τόσο στην «βασική» έκδοση, όσο και στις εκδόσεις: Triple Black, GS Trophy και Option 719 Tramuntana. Η τιμή του R 1300 GS 2024 θα ξεκινά, στην απολύτως βασική έκδοση, από τα 20.690 ευρώ.