Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP 2023 εξερευνά νέες περιοχές, καθώς είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιηθεί Grand Prix σε ινδικό έδαφος.
Η πίστα Buddh International Circuit, η οποία εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2011, βρίσκεται περίπου 50 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας της χώρας, το Νέο Δελχί. Σχεδιασμένη από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke, η πρόσφατα ανακαινισμένη πίστα έχει μήκος 4.96 km και αναμένεται να είναι γρήγορη, με οκτώ δεξιές και πέντε αριστερές στροφές. Η ευθεία του ενός χιλιομέτρου, καθώς και ο συνδυασμός δυνατών φρένων, επιτάχυνσης και γρήγορων στροφών θα δημιουργήσουν σημαντική πίεση στα ελαστικά. Με πλάτος 12 μέτρων λόγω της σχεδιασής της, η πίστα Buddh International Circuit θα δώσει την δυνατότητα στους αναβάτες πιέσουν τα όριά τους και να προσφέρουν συναρπαστικούς αγώνες. Μετά την προπόνηση και τις κατατακτήριες, ο αγώνας Sprint και το Grand Prix θα προσφέρουν ένα συναρπαστικό θέαμα, στο οποίο θα συνεισφέρουν οι σταθερές επιδόσεις των ελαστικών MICHELIN.
« Η εμπειρία ανακάλυψης αυτής της πίστας θα είναι ίδια για τους συνεργάτες μας, όπως θα είναι για εμάς », δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. « Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προκλήση, γιατί όλοι ξεκινούν από το μηδέν και η στρατηγική που θα υιοθετηθεί στην αρχή του αγώνα θα είναι κρίσιμη. Από την πλευρά μας, πραγματοποιήσαμε προσομοιώσεις σε υπολογιστή για να προσπαθήσουμε να αφομοιώσουμε τις θερμικές καταπονήσεις και να επιλέξουμε τα καλύτερα μείγματα γόμας, αλλά είναι σαφές ότι οι φυσικές δοκιμές θα είναι απαραίτητες για να τελειοποιήσουμε το στήσιμο των μοτοσυκλετών. Αυτή είναι η μοναδική φορά αυτή τη σεζόν που θα αγωνιστούμε χωρίς να έχουμε δεδομένα από προηγούμενες δοκιμές. Οι αναλύσεις που έχουμε κάνει για αυτήν την πίστα δείχνουν ομοιότητες με την πίστα Red Bull Ring στο Spielberg (Αυστρία) ή την πίστα Buriram (Ταϊλάνδη). Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε πολύ απαιτητικές συνθήκες για τα πίσω ελαστικά, και ιδιαίτερα στη δεξιά πλευρά. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, θα φέρουμε ένα επιπλέον μείγμα γόμας για το μπροστινό και το πίσω τροχό. Για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας, επιλέξαμε συμμετρικά ελαστικά για εμπρός και ασύμμετρα για πίσω – τα οποία θα είναι ενισχυμένα στη δεξιά πλευρά. Ανυπομονούμε να φτάσουμε εκεί και να δούμε τις πρώτες μοτοσυκλέτες στην πίστα !»
Μια εξαιρετική γκάμα ελαστικών για μια ασυνήθιστη πίστα
Οι κανονισμοί για κάθε αγώνα επιτρέπουν τη χρήση τριών ελαστικών για εμπρός και δύο για πίσω. Ωστόσο, στην περίπτωση μιας πίστας χωρίς προηγούμενη δοκιμή, είναι δυνατό να αυξηθεί ο αριθμός των διαθέσιμων μείγματων γόμας. Έτσι, για αυτό το πρώτο ινδικό Grand Prix, η Michelin Motorsport θα παρέχει στους συνεργάτες της ένα μαλακό, ένα μεσαίο και δύο σκληρά (αντί για ένα) μείγματα γόμας στον μπροστινό τροχό, με το ένα από τα δύο να έχει ελαφρώς πιο άκαμπτη κατασκευή από το άλλο. Για το πίσω μέρος, θα είναι διαθέσιμα τρία μείγματα γόμας : μαλακό, μεσαίο και σκληρό, αντί των συνηθισμένων δύο. Με αυτές τις επιλογές, οι αναβάτες θα επωφεληθούν από μια ευρύτερη γκάμα ελαστικών για να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις τους.
Σε περίπτωση βροχής, η γκάμα MICHELIN Power Rain θα είναι διαθέσιμη σε δύο μείγματα γόμας (μαλακό και μεσαίο) για εμπρός και πίσω, με όλα τα πίσω ελαστικά να είναι πιο ενισχυμένα στη δεξιά πλευρά, λόγω του αριθμού των στροφών προς αυτή την κατεύθυνση. Στην πίστα Buddh International Circuit, οι μοτοσυκλέτες Grand Prix θα βγουν στην πίστα το πρωί της Παρασκευής 22 Σεπτεμβρίου για την πρώτη ελεύθερη δοκιμή προγραμματισμένη να διαρκέσει 1 ώρα και 10 λεπτά, αντί για τα συνηθισμένα 45 λεπτά. Η δεύτερη ελεύθερη δοκιμή, πάλι διάρκειας 1 ώρας και 10 λεπτών, αντί για μία ώρα, θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα και θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να προχωρήσουν απευθείας στο Q2. Το Σάββατο το πρωί θα πραγματοποιηθούν τα practice sessions με συνολική διάρκεια 30 λεπτών, ακολουθούμενα από Q1 και Q2 (15 λεπτά το καθένα), ενώ ο αγώνας Sprint (12 γύροι) θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα. Ως συνήθως, το Grand Prix (24 γύροι) θα διεξαχθεί το απόγευμα της Κυριακής, μετά από τη 10λεπτη πρωινή προθέρμανση.