Η Michelin Motorsport φέρνει μια γκάμα ελαστικών στο Le Mans, που είναι προσαρμοσμένη στις θερμικές διακυμάνσεις και μερικές φορές στον απρόβλεπτο ανοιξιάτικο καιρό.
Το Γαλλικό Grand Prix είναι ένα σημαντικό γεγονός για τους λάτρεις του MotoGP και έχει σημειώσει ρεκόρ προσέλευσης για αρκετές σεζόν, με 115.000 θεατές το 2023 μόνο την Κυριακή! Η Michelin δίνει μεγάλη σημασία στη σχέση της με τους θεατές, στους οποίους επιθυμεί να δείξει ότι η τεχνολογική καινοτομία προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ παράλληλα σέβεται και το περιβάλλον. Από το 2024 και για τουλάχιστον τρία χρόνια, η Michelin θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το εγχώριο Grand Prix της και φέτος η διοργάνωση περιλαμβάνει και τα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα FIM: MotoGP και ENEL MotoE.
Η πίστα Le Mans είναι ένας ιστορικός χώρος για τη Michelin, η οποία υπήρξε μακροχρόνιος συνεργάτης του Automobile Club de l’Ouest. Στις πίστες του Le Mans, η Michelin συνέβαλε σε μερικούς από τους πιο αξέχαστους και συναρπαστικούς αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.
Συμμετέχοντας για 50 χρόνια στο υψηλότερο επίπεδο αγώνων παγκόσμιας κλάσης μοτοσυκλέτας, η Michelin έχει στο ενεργητικό της περισσότερες από 500 νίκες. Το Michelin Grand Prix de France 2024 θα φέρει την 510η νίκη στη λίστα της Michelin και θα οδηγήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP FIM στην κορυφή της αθλητικής ιστορίας της και την Dorna Sports μεταξύ των κυριότερων συνεργατών της.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, η Michelin λάνσαρε καινοτομίες στους αγώνες μοτοσυκλετών που έφεραν επανάσταση στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών radial και των πολλαπλών μείγματων γόμας. Το επόμενο στάδιο καινοτομίας στο MotoGP θα είναι η ενσωμάτωση ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών στα ελαστικά, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις των ελαστικών και σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.
Πιστή στην αρχή του αθλητικού ανταγωνισμού που χρησιμοποιείται ως επιταχυντής της καινοτομίας και με γνώμονα το πρωτοποριακό της πνεύμα, η Michelin προμηθεύει ήδη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Enel MotoE. Αυτός ο δεύτερος διπλός αγώνας της σεζόν (3ος και 4ος αγώνας) θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Μαΐου στην πίστα Le Mans και οι αναβάτες πρόκειται να χρησιμοποιήσουν ελαστικά που περιέχουν περισσότερο από 50% ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά (49% μπροστά, 53% πίσω ). Οι τεχνολογικές εξελίξεις της Michelin στο MotoE, εκτός από το MotoGP και όλες τις δραστηριότητες της Michelin Motorsport, θα ωφελήσουν επίσης και τους καταναλωτές.
Αγώνας Michelin® Grand Prix de France 2024
Η πίστα Bugatti του Le Mans είναι κατά τόπους στενή, σχετικά λοφώδης και έχει μήκος 4.185 χλμ. Αποτελείται από εννέα δεξιές στροφές και πέντε αριστερές στροφέ κι από δύο ευθείες. Η μία περνά από τα pits, με μήκος 674 μέτρα και η μικρότερη δεύτερη «Chemin aux Bœufs», πριν από τις στροφές 7 και 8. Για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των συνεργατών της, η Michelin θα έχει διαθέσιμα μπροστινά ελαστικά με συμμετρικό πέλμα σε τρια διαγορετικά μείγματα γόμας καουτσούκ (μαλακό, μεσαίο, σκληρό) και δυο ασύμμετρα πίσω ελαστικά σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας, με πιο σκληρό μείγμα γόμας στη δεξιά πλαυρά.
«Όπως η Jerez, η πίστα Bugatti Circuit ασκεί πίεση μέσης έντασης στα ελαστικά. Η διάταξή της είναι τεχνική και η επιφάνεια προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Two Wheel Motorsport. «Μία από τις κύριες προκλήσεις στο Le Mans αφορά τον καιρό, ιδίως λόγω των σημαντικών διακυμάνσεων της θερμοκρασίας την άνοιξη, όπου τα πρωινά μπορεί να είναι δροσερά και η θερμοκρασία του αέρα δεν υπερβαίνει τους 10°C. Ωστόσο, το απόγευμα, αν ο ήλιος λάμπει, η επιφάνεια της πίστας μπορεί να αγγίξει θερμοκρασίες μεταξύ 30°C και 40°C. Το εύρος των θερμοκρασιών που πρέπει να καλυφθεί είναι επομένως μεγάλο. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να χρειαστεί να προσαρμοστούμε σε μια γκάμα ελαστικών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Συνεπώς, η επιλογή κλίνει προς το μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας σε σύγκριση με άλλες πίστες. Μόλις ζήσαμε δύο θεαματικούς αγώνες, στο Austin και τη Jerez, κατά τη διάρκεια των οποίων διακρίθηκαν αρκετοί αναβάτες από διαφορετικές μάρκες μοτοσυκλετών, και το Le Mans σίγουρα θα αποτελέσει και πάλι το σκηνικό μερικών σπουδαίων αθλητικών μαχών, καθώς η ομάδα μας είναι ιδιαίτερα επικεντρωμένη στο εθνικό μας Grand Prix».
Σε περίπτωση βροχής, θα υπάρχουν διαθέσιμα τα ελαστικά MICHELIN Power Rain σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας και για τους δυο τροχούς. Τα πίσω ελαστικά, θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης με το πιο σκληρό μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα του πέλματος, όπως τα slick.
Η δράση θα ξεκινήσει την Παρασκευή 10 Μαΐου με δύο practice sessions, το δεύτερο από τα οποία θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να προκριθούν απευθείας στη δεύτερη φάση του Q2.
Μετά την ελεύθερη δοκιμή το πρωί του Σαββάτου, το Q1 θα επιτρέψει σε δύο επιπλέον αναβάτες να προκριθούν απευθείας στο Q2, με σκοπό να καθοριστεί, στο τέλος του Q2, η σχάρα εκίνησης για το Σαββατοκύριακο. Ο αγώνας Sprint 13 γύρων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στις 3:00 μ.μ. και ο 27 αγώνας Michelin® Grand Prix de France θα ξεκινήσει την Κυριακή 12 Μαΐου στις 2:00 μ.μ.