ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Η είσοδος της CFMOTO στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια δεν έχει περάσει απαρατήρητη.

Μεθοδικά, σιωπηρά και με αξιοπρόσεκτη αυτοπεποίθηση, η εταιρεία παρουσιάζει μοντέλα που αμφισβητούν ευθέως την καθιερωμένη ιεραρχία στις δημοφιλείς κατηγορίες. Η νέα 700 MT έρχεται να τοποθετηθεί στη μεσαία adventure-touring κατηγορία με στόχο να διεκδικήσει αναβάτες που μέχρι σήμερα στρέφονταν σχεδόν αποκλειστικά σε ιαπωνικές ή ευρωπαϊκές επιλογές. Η μεγάλη ερώτηση λοιπόν είναι: το καταφέρνει;

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Η εμφάνιση της CFMOTO 700 MT σε κερδίζει με μια σχεδιαστική σοβαρότητα που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με φανφάρες. Η εταιρία αποφάσισε να εφοδιάσει τη μοτοσυκλέτα με κοστούμι σχεδόν πανομοιότυπο με του 800MT, χαρίζοντας του λίγη από την αίγλη του μεγάλου αδερφού της,  αν και με αυτή την κίνηση κατάφερε επίσης να μπερδέψει και το κοινό της δημιουργώντας ενιαία εμφάνιση για τα δυο MT.

Το φέρινγκ είναι καλοστημένο, οι γραμμές καθαρές και ο LED φωτισμός σύγχρονος. Από κοντά η μοτοσυκλέτα δείχνει πιο “ευρωπαϊκή” απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Τα πλαστικά έχουν σωστή συναρμογή μεταξύ τους, οι λεπτομέρειες δεν προδίδουν προχειρότητα και ο συνολικός όγκος παραπέμπει σε μοτοσυκλέτα μεγαλύτερης κατηγορίας. Όσον αφορά την εργονομία: η ιδιαίτερα χαμηλή σέλα, στα 800 χιλιοστά και η βύθιση της σέλας έχει ως αποτέλεσμα, να κάθεσαι περισσότερο «μέσα» παρά πάνω, παρόλα αυτά η γωνία στα γόνατα είναι σχετικά άνετη. 

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας
ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Ο συνεπιβάτης έχει άπλετο χώρο για το σώμα του, ενώ η ξεχωριστή σέλα διαχωρίζει πλήρως τους δύο επιβαίνοντες. Το τιμόνι είναι αρκετά φαρδύ που έρχεται κοντά σου φυσικά, χωρίς να χρειάζεται να τεντωθείς ή να γείρεις υπερβολικά. Η νέα διάσταση του μπροστινού τροχού, είναι 19 ίντσες από 17 που ήταν προηγουμένως, ενώ αντί των χυτών με μπράτσα οι ζάντες είναι πλέον ακτινωτές με tubeless ελαστικά.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Ο κινητήρας των 693 κυβικών είναι ίσως το δυνατότερο σημείο της. Στην πράξη αποδίδει κάτι παραπάνω από τα αναγραφόμενα νούμερα αποδίδοντας 68 άλογα στις 9,500 στροφές και 6,1 κιλά ροπή στις 6,000 στροφές.  Με τον δικύλινδρο σε σειρά να ξυπνάει με μια χαρακτηριστική γουργουρητή χροιά, το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού θυμίζει πιο ώριμες κατασκευές. Η ροπή από χαμηλά δεν είναι άμεση και γεμάτη, κάτι που αλλάζει όμως στις μεσαίες στροφές όπου ο κινητήρας βρίσκει τον καλύτερο εαυτό του, εκεί αποδίδει δύναμη με τρόπο που εμπνέει εμπιστοσύνη και είναι εκεί ακριβώς που πρέπει να ανταπεξέλθει στον ρόλο του που περιλαμβάνει αστικές μετακινήσεις αλλά και ταξίδι με δυο άτομα και τρεις βαλίτσες. Πάνω από τις 6.000 σ.α.λ., γίνεται λίγο κουραστικός και προκαλεί κραδασμούς στο τιμόνι και στους μασπιέδες.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Σε ταξιδιωτικούς ρυθμούς, η 700 MT αποδεικνύεται ιδιαίτερα ώριμη για την κατηγορία της. Στα 130–140 χλμ./ώρα, ο κινητήρας δουλεύει άνετα και ο αέρας απομακρύνεται σωστά χάρη στη ζελατίνα που προσφέρει καλή προστασία χωρίς ενοχλητικούς στροβιλισμούς. Η σταθερότητα είναι εντυπωσιακά καλή, δίνοντας την αίσθηση μοτοσυκλέτας μεγαλύτερου κυβισμού. Πάνω από τα 150 αποκτά μια νευρική συμπεριφορά, μέχρι και τα 180 χλμ/ώρα που είδαμε στο κοντέρ μας.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή αίσθηση, είναι προσανατολισμένες στην άνεση και όχι σε μια πιο σπορ και επιθετική οδήγηση, παρουσιάζουν λίγο πιο γρήγορες αποσβέσεις από ότι θα ήθελα, όμως ρυθμίζονται οπότε μπορείς εύκολα να τις φέρεις στα μέτρα σου. 

Στην πραγματικότητα, η 700 MT θα σε περάσει από λακκούβες και κακοτεχνίες δρόμου με ένα χαρακτηριστικό αίσθημα απορρόφησης, χωρίς ταλαντώσεις και χωρίς χτυπήματα στη μέση.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Σε επαρχιακούς δρόμους η μοτοσυκλέτα δείχνει έναν χαρακτήρα πιο ευέλικτο απ’ όσο υποδηλώνει το βάρος της. Η είσοδος στη στροφή γίνεται με φυσικότητα και το πλαίσιο σου δίνει πλήρη αίσθηση του τι συμβαίνει κάτω από τα λάστιχα. Είναι αξιοσημείωτο το πόσο προβλέψιμα ανταποκρίνεται σε αλλαγές κατεύθυνσης, σε σημείο που πολλοί αναβάτες δεν θα πίστευαν ότι φουλαρισμένη με καύσιμα βρίσκεται αρκετά πάνω από τα 200 κιλά. 

Στον τομέα των φρένων η 700 MT είναι τίμια, χωρίς όμως να ξεχωρίζει. Οι εμπρόσθιοι διπλοί δίσκοι έχουν ικανοποιητική δύναμη, αλλά η αρχική αίσθηση στη μανέτα θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερο “δάγκωμα”. Το ABS λειτουργεί με διακριτικότητα και δεν επεμβαίνει υπερβολικά, γεγονός που εκτιμάς πολύ στις κατηφόρες των ελληνικών επαρχιακών δρόμων. Σε υγρό οδόστρωμα εμπνέει εμπιστοσύνη, και το συνολικό φρενάρισμα είναι απολύτως επαρκές για το βάρος, την ισχύ και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Για μέσα στην πόλη τα 240 κιλά που ζυγίζει με όλα τα υγρά δεν τα λες και λίγα, απλά λόγω του μεγάλου μοχλού που προσφέρει το τιμόνι και του καλού ζυγίσματος, οι επιτόπιες μανούβρες γίνονται πιο εύκολη υπόθεση από ότι περιμένεις.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Εκεί όμως που η 700 MT ξεχωρίζει πραγματικά είναι στο κομμάτι του εξοπλισμού. Η πεντάιντση TFT οθόνη έχει υψηλή φωτεινότητα και καθαρή προβολή πληροφοριών. Το μενού είναι απλό, χωρίς περιττές λειτουργίες, και η πλήρη συνδεσιμότητα περιλαμβάνει και πλοήγηση με Google Maps.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

 Τα θερμαινόμενα γκριπ και η θερμαινόμενη σέλα μετατρέπουν τις κρύες πρωινές διαδρομές σε άνετη εμπειρία. Χρήσιμη προσθήκη είναι και το TPMS που ενημερώνει συνεχώς για την πίεση των ελαστικών. Δυστυχώς λείπουν cruise control και shifter, τα οποία δεν υπάρχουν ούτε στον έξτρα εξοπλισμό, δυο στοιχεία που επιβάλλονται σε μια ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα.

Πόσο “adventure” είναι τελικά η 700 MT; Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται περισσότερο για μια ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα με ικανότητες σε ελαφρύ χωματόδρομο παρά για καθαρόαιμο adventure. Η γεωμετρία της, η απόσταση από το έδαφος και η εργονομία επιτρέπουν άνετη κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, αρκεί ο αναβάτης να μην αναζητήσει εντυπωσιακές off-road καταστάσεις. Εκεί όπου πραγματικά λάμπει είναι στη χρήση που κάνει ο περισσότερος κόσμος: αστική μετακίνηση, καθημερινές αποστάσεις, επαρχιακοί δρόμοι και ταξίδι. Το ABS απενεργοποιείται εύκολα και γρήγορα από ένα ειδικό κουμπί στο αριστερό γκριπ, δεν ισχύει το ίδιο και με το Traction Control που θα πρέπει να μπείτε στο μενού.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας

Η 700 MT δεν είναι ένα μοντέλο που προσπαθεί να αποδείξει κάτι με θόρυβο. Είναι μια μοτοσυκλέτα ώριμη, ισορροπημένη και κυρίως ειλικρινής. Αν συνυπολογίσουμε τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή των 6,790  σε σχέση με τον ανταγωνισμό, γίνεται ξεκάθαρο γιατί η CFMOTO κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η 700 MT είναι το είδος της μοτοσυκλέτας που, αν της δώσεις μια ευκαιρία, μπορεί όχι απλώς να σε πείσει — αλλά να σε κάνει να αναθεωρήσεις όσα θεωρούσες δεδομένα για τη μεσαία adventure κατηγορία.

ΔΟΚΙΜΗ: CFMOTO 700 MT – Η ευχάριστη έκπληξη της μεσαίας adventure κατηγορίας