Με 100 χρόνια κληρονομιάς στην πλάτη της, η Moto Guzzi για το 2023 παρουσιάζει τη V100 Mandello σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την Ιταλική εταιρία.
Η Moto Guzzi είναι συνδεδεμένη όσο ελάχιστες εταιρείες, με την παράδοση της, κάτι που φαίνεται και από τη γκάμα της, με τα V7, V9 και V85 να παραμένουν πιστά και αυθεντικά στους προκατόχους του εργοστασίου Mandello Del Lario.
Η ολοκαίνουργια Moto Guzzi V100 Mandello, διατηρεί την ίδια παραδοσιακή αρχιτεκτονική του κινητήρα V2, όμως για τον σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκε τεχνολογία που βρίσκεις μόνο σε κορυφαίες superbike μοτοσυκλέτες όπως για παράδειγμα η Aprilia RSV4 1100 Factory που ανήκει στον ίδιο όμιλο.
Ταυτόχρονα, είναι η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής με πτυσσόμενα ηλεκτρικά «φτερά», τα οποία ρυθμίζουν την αεροδυναμική του φέρινγκ σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν και τις επιλογές του αναβάτη και τα οποία αναπτύχθηκαν μετά από πολλές δοκιμές σε αεροσήραγγα αλλά και στον δρόμο. Βρίσκονται στο εμπρός μέρος του ρεζερβουάρ χωρίς να προσθέτουν καθόλου όγκο στη μοτοσυκλέτα και ανοίγουν ηλεκτρικά όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 70χλμ/ώρα, μειώνοντας κατά 22% την πίεση του αέρα που φτάνει στον κορμό του αναβάτη.
Αν και η εμφάνιση είναι εντελώς υποκειμενική, νομίζω οτι ο συνολικός σχεδιασμός είναι άψογος, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα που μόνο οι Ιταλοί θα μπορούσαν να πέτυχουν και να μην αφήσουν τίποτα στη τύχη του.
Τι να πει κανείς, για τον Led μπροστινό προβολέα με DRL φωτιστικά που ανάβουν στο σχήμα του αετού, για το μονόμπρατσο πίσω, τον κομψό άξονα μετάδοσης-ψαλιδιού, το χρυσό εκπληκτικό πιρούνι, την χορταστική διάσταση της οθόνης 5΄΄ και τη βαφή ανθρακί- πράσινο της έκδοσης S που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος, όλα επιβεβαιώνουν ότι αυτή η μοτοσυκλέτα φτιάχτηκε για να τη θυμόμαστε για τα επόμενα 100 χρόνια.
Ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας, κοντύτερος κατά 103 χιλιοστά από τον small block του V85 TT και ελαφρύτερος από τον 1200 8V, που ήταν και ο τελευταίος κινητήρας Guzzi με 4βάλβιδες κεφαλές μέχρι τώρα.
Ο νέος V2 φτάνει τα 1.042 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων και 10,7 kgm ροπής, στις 8.700 και 6.750 σ.α.λ. αντίστοιχα, με τον κόφτη στις 9.500 στροφές και το 82% της ροπής διαθέσιμο ήδη στις 3.500 στροφές! Η μετάδοση της κίνησης γίνεται με άξονα ο οποίος τοποθετήθηκε χαμηλά στην αριστερή πλευρά και σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος του αποτρέπει το φαινόμενο του ανασηκώματος στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού θυμίζοντας λίγο μοτοσυκλέτα που έχει αλυσίδα. Νέο είναι επίσης το 6τάχυτο κιβώτιο καθώς σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον νέο κινητήρα και συνεργάζεται με υγρό, μονόδρομο, υδραυλικό συμπλέκτη καθώς και με quickshifter δύο κατευθύνσεων.
Στον τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, η V100 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα σύγχρονο Superbike, με τον αναβάτη να έχει στην διάθεση του 4 riding modes (tour, rain, road, sport) τα οποία διαφέρουν ως προς την χαρτογράφηση, το φρένο του κινητήρα, τον τρόπο παρέμβασης του Traction control αλλά και τη λειτουργία των ημιενεργητικών αναρτήσεων.
Όλα τα παραπάνω μπορούν να ρυθμιστούν και ξεχωριστά, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα διαφορετικών συνδυασμών σύμφωνα με τις ανάγκες και τον τρόπο οδήγησής του κάθε αναβάτη.
Σχεδόν κ άθολη την διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε επιλέξει το sport mode με την απόκριση του κινητήρα να είναι άμεση, εκρηκτική και σε καμία περίπτωση απότομη και νευρική. Αν τώρα θέλει κάποιος να κάνει ένα γρήγορο και ξέγνοιαστο ταξίδι βάζει το mode στο ROAD και η V100 γίνεται όπως πρέπει να είναι μια sport touring μοτοσυκλέτα που καταπίνει χιλιόμετρα απροβλημάτιστα.
Η θέση οδήγησης του V100 σε βάζει να σκύψεις κάπως προς τα εμπρός και αμέσως αισθάνεσαι τα σπορ γονίδια της μοτοσυκλέτας με το καλημέρα.
Χάρη στα 815 χιλιοστά της σέλας από το έδαφος, τα πόδια πατούν στιβαρά κάτω και δεν υπάρχει περίπτωση να σε αγχώσουν τα 233 κιλά της που μόνο πολλά δεν τα λες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και συνοδεύεται από έναν ωραίο μπάσο ήχο, τόσο όσο χρειάζεται για να σου φτιάχνει τη διάθεση χωρίς να σε ενοχλεί. Η απόκριση στο γκάζι όπως και ο ψεκασμός είναι απλώς αψεγάδιαστα και σε συνδυασμό με την απουσία σκορτσαρίσματων σε κάνουν να ξεχνάς ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα με εγκάρσιο V2 90ο.
Ο κινητήρας της Moto Guzzi είναι ροπάτος, γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών και πολύ φιλικός, συνδυάζοντας τέλεια δύο σημαντικά χαρακτηριστικά που είναι η έντονη προσωπικότητα με την πολιτισμένη και αποτελεσματική λειτουργία.
Στα φρένα, τον πρώτο λόγο έχει η Brembo με τις τετραπίστονες δαγκάνες Μ4.32 με δίσκους 320 χιλ για μπροστά και μια πίσω διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 280χιλ, ενώ το πακέτο ολοκληρώνεται με το cornering ABS της Continental.
Με άνετη θέση οδήγησης, πολύ καλή οδηγικη συμπεριφορά και με ένα ικανοποιητικό κόψιμο τιμονιού, η V100 θα κινηθεί σχετικά άνετα μέσα στη πόλη και ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, αυτό όμως που την μεταμορφώνει είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αναρτήσεις της Ohlins αποσβένουν τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου. Αξίζουν μέχρι και το τελευταίο τους ευρώ και σίγουρα είναι ένας καλός λόγος να προτιμήσει κάποιος την έκδοση S, αφού κυριολεκτικά μεταμορφώνουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας από τη μια στιγμή στην άλλη. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. και πίσω το TTX μονό αμορτισέρ τα οποία φροντίζουν να έχει πάντα ο αναβάτης ένα ιδανικό setup σύμφωνα με τις ανάγκες του.
Αυτό που δεν μας άρεσε τόσο ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο φάνηκε λίγο σκληρό στη λειτουργία του κάθε φορά που κουμπώναμε μια ταχύτητα, δύσκολα έβρισκε τη νεκρά και σίγουρα απαιτεί χρόνο ώστε να το συνηθίσει ο αναβάτης.
Σον βασικό εξοπλισμό της, η V100 Mandello περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ηλεκτρικά αυτορρυθμιζόμενα φτερά, Cornering ABS, LED cornering lights, ρυθμιζόμενο traction control, ρυθμιζόμενο engine brake control, cruise control και έγχρωμη οθόνη TFT 5”, ενώ η πλούσια έκδοση S περιλαμβάνει ημί-ενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins, quick-shifter up/down, θερμαινόμενα γκριπ, αισθητήρα πίεσης ελαστικών και Bluetooth.
Σε έναν κόσμο όπου οι μεγάλες μοτοσικλέτες περιπέτειας έχουν φαινομενικά μεταμορφωθεί σε γρήγορες μοτοσικλέτες τουρισμού, η Moto Guzzi V100 Mandello είναι ο επαναπροσδιορισμός του τι μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα με τόσο σύγχρονη τεχνολογία τιμώντας παράλληλα με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία της Moto Guzzi.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η V100 S Mandello είναι η μοτοσικλέτα που μπαίνει με το δεξί στον επόμενο αιώνα ζωής της Moto Guzzi και το μόνο που απομένει είναι να πείσει ότι τα 17,999 ευρώ που κοστίζει αξίζουν μέχρι και το τελευταίο σεντ.