Ο παγκόσμιος Τελικός “Yamaha R7 SuperFinale”, έγινε στην Γαλλική πίστα Circuit Paul Ricard/Le Castellet, παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και τον περίφημο 24ωρο Αγώνα Bol d’Or EWC.
Ο παγκόσμιος Τελικός “Yamaha R7 SuperFinale”, έγινε στην Γαλλική πίστα Circuit Paul Ricard/Le Castellet, παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και τον περίφημο 24ωρο Αγώνα Bol d’Or EWC.
Στον πρώτο από τους δυό Αγώνες που θα έδιναν και την τελική βαθμολογία του θεσμού, ο 19χρονος Γιάννης Περιστεράς πήρε την τρίτη θέση (οι λεπτομέρειες στο σχετικό άρθρο εδώ) και έτσι όλα θα κρινόταν στο δεύτερο Αγώνα που έγινε χθες πριν από την εκκίνηση του 24ωρου Bol d’Or.
Η Yamaha R7 της Ιταλικής ομάδας Roc ‘N’ DeA είχε προετοιμαστεί άψογα από τον μηχανικό Marco Canuti και ο Έλληνας οδηγός ήταν έτοιμος να δώσει και πάλι τον καλύτερό του εαυτό. Όμως στην εκκίνηση έχασε θέσεις και στον 1ο γύρο έμεινε 13ος, αλλά αμέσως ξεκίνησε μια εξαιρετική οδήγηση που μετά από τους δύο πρώτους γύρους τον έφεραν να μάχεται και πάλι για τη νίκη. Ο Γιάννης Περιστεράς με το #41 στη μοτοσυκλέτα του, πέρασε στην κορυφή της κούρσας, με τους άλλους διεκδικητές της νίκης να ξαναπερνούν με slipstreaming στις μεγάλες ευθείες της πίστας και τον Έλληνα να τους ξαναπερνά στις στροφές.
Στα πρώτα στάδια, οι Manuel Margarito, Eric Molina και Devis Bergamini έμοιαζαν να έχουν τον έλεγχο μπροστά, με τον Lehmann (νικητή του πρώτου Αγώνα) να πέφτει μέχρι την ένατη θέση σε ένα σημείο. Καθώς ο αγώνας προχωρούσε, ο Περιστέρας και ο Folger έκαναν ελιγμούς για να διεκδικήσουν το βάθρο και αργά αλλά σταθερά, ο Lehmann άρχισε να μαζεύει τους αναβάτες μπροστά. Ο Γερμανός αναβάτης πέρασε μπροστά, με τον συμπατριώτη του Folger να καταδιώκει και τον Περιστερά να κυνηγά δυνατά, λίγο πριν βγει η κόκκινη σημαία στον έβδομο γύρο λόγω σύγκρουσης στις πιο πίσω θέσεις.
Έχοντας συμπληρώσει την απόσταση των δύο τρίτων του αγώνα, αυτό σήμαινε ότι τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις θέσεις των αναβατών καθώς διέσχιζαν τη γραμμή στο τέλος του έκτου γύρου, όταν ο Περιστεράς ήταν πρώτος. Όμως φέτος άλλαξε αυτός ο κανονισμός και τελικά τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις θέσεις τη στιγμή της κόκκινης σημαίας στις ενδιάμεσες χρονομετρήσεις του 7ου γύρου, έτσι ο Lehmann πήρε τη νίκη με 0.387 δευτερόλεπτα μπροστά από τον περσινό νικητή Folger και τον Περιστερά στην τρίτη, μόλις 0.736 δευτερόλεπτα από τη νίκη, με τον Έλληνα πρώην αναβάτη του R3 World Cup να επαναλαμβάνει το αποτέλεσμά του από τον αγώνα 1.
Στο SuperFinale του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου Yamaha R7, οι βαθμοί και από τους δύο αγώνες συνδυάζονται για να δώσουν τη συνολική βαθμολογία. Αυτό σήμαινε ότι, μετά τη νίκη και στους δύο αγώνες, ο Lehmann στέφθηκε νικητής με 50 βαθμούς, ενώ ο Folger, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στον αγώνα 1, ήταν δεύτερος γενικής με 33 βαθμούς και ο Περιστεράςς τρίτος με 32 βαθμούς, καθώς τα συνολικά αποτελέσματα ταίριαζαν με το βάθρο από τον αγώνα 2.
Στην απονομή σημαντικοί άνθρωποι της Yamaha, όπως ο Πρόεδρος της Yamaha Ευρώπης Eric De Seynes έδωσαν τα συγχαρητήριά τους στον Έλληνα οδηγό, αλλά και ο Andrea Dosoli, ο νέος επικεφαλής του Αγωνιστικού της Yamaha παγκοσμίως, του απένειμε το Χάλκινο μετάλλιο.
Παρά την ατυχία της διακοπής του Αγώνα και του νέου τρόπου υπολογισμού των αποτελεσμάτων, ο Γιάννης Περιστεράς έδειξε πολύ δυνατός και δέχτηκε μάλιστα τα συγχαρητήρια του Παγκόσμιου Πρωταθλητή EWC Nicolo Canepa, ο οποίος του είπε χαρακτηριστικά: “Μπράβο, σήμερα άξιζες τη νίκη”. Οι δύο αυτές θέσεις στο βάθρο και η 3η θέση της παγκόσμιας βαθμολογίας του Σούπερ Τελικού, είναι ίσως το πιο σημαντικό αποτέλεσμα του Ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και σίγουρα μια αφετηρία για συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SportBikes που θα ξεκινήσει στα WorldSBK το 2026. Ελπίζουμε η Ελλάδα να βοηθήσει επιτέλους το “παιδί” της, καθώς ουσιαστικά πορεύεται σε αυτό το δύσκολο δρόμο με τη βοήθεια μόνο λίγων οικογενειακών φίλων!
Γιάννης Περιστεράς – Οδηγός ομάδας Roc ‘N’ DeA
“Ήμουν αποφασισμένος να τα δώσω όλα στον δεύτερο Αγώνα, αλλά η όχι καλή εκκίνηση με άφησε πίσω στον πρώτο γύρο. Φέτος η Yamaha R7 με βοηθάει με τη σιγουριά που μου δίνει και κατάφερα να κάνω πάρα πολλά προσπεράσματα και σύντομα οδήγησα τον Αγώνα. Περνούσα πρώτος τη γραμμή τερματισμού και είχα βρει τα σημεία που μπορούσα να περνάω τους αντιπάλους μου, όταν με περνούσαν στις ευθείες. Αισθανόμουν ότι μπορούσα να πάρω τη νίκη σήμερα και να κερδίσω το Έπαθλο που είναι μια Yamaha R7, που τη χρειάζομαι για την προετοιμασία μου για την επόμενη χρονιά. Βέβαια και η δεύτερη φορά στο βάθρο ήταν μια μεγάλη χαρά και θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου, τον πατέρα μου και όλους όσους με υποστηρίζουν”.