ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Από την πρώτη του παρουσίαση, το Honda X-ADV είχε καταφέρει να ταράξει τα νερά της μοτοσυκλετιστικής σκηνής.

Ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί: ένα σκούτερ με περιπετειώδη χαρακτήρα ή, αν προτιμάτε, μια adventure μοτοσυκλέτα με την πρακτικότητα ενός maxi-scooter. Η Honda συνεχίζει και κρατάει τον πυρήνα του X-ADV ως έχει, προσθέτοντας αναβαθμίσεις που το φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην τελειότητα, κρατώντας τον μοναδικό του χαρακτήρα αναλλοίωτο. Η “τέταρτη γενιά” του X-ADV, συνεχίζει να διατηρεί τα κλασικά γνωρίσματά του που το έκαναν αγαπητό στον κόσμο, εκσυγχρονισμένο όμως για να ανταπεξέλθει στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό.  

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Η νέα εμφάνιση ακολουθεί πιο κοφτες γραμμές, εμπνευσμένες από το ιαπωνικό origami, που τονίζουν τον δυναμισμό και την περιπετειώδη ταυτότητα του μοντέλου. Η Honda επένδυσε επίσης σε βιώσιμα υλικά: μεγάλο μέρος των πλαστικών τμημάτων κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα υλικά βιοπλαστικά, με τους μειωμενους ρύπους που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους να δείχνουν ότι η οικολογία μπαίνει πλέον στα σοβαρά στη μοτοσυκλέτα του μέλλοντος. 

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Η εργονομία έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η νέα ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα με το χέρι σε τρεις θέσεις, η σέλα έχει 10% περισσότερο αφρώδες υλικό και πιο στενό σχήμα για να διευκολύνει την επαφή με το έδαφος, ενώ κάτω από αυτήν υπάρχει πλέον αποθηκευτικός χώρος 21–22 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει κράνος full-face και εξοπλισμένος με θύρα USB-C. Πρόκειται για λεπτομέρειες που στο καθημερινό αστικό περιβάλλον κάνουν μεγάλη διαφορά.

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Στο κομμάτι της τεχνολογίας, η αναβαθμισμένη TFT οθόνη 5 ιντσών με πιο ευανάγνωστα γραφικά και ενισχυμένη φωτεινότητα προσφέρει σαφείς ενδείξεις ακόμη και κάτω από έντονο ήλιο. Μέσω του συστήματος Honda RoadSync, ο αναβάτης μπορεί να διαχειρίζεται κλήσεις, πλοήγηση και μουσική, ενώ όλα ελέγχονται από νέα φωτιζόμενα χειριστήρια στο αριστερό grip.

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Το keyless Smart Key ανεβάζει το επίπεδο της καθημερινής άνεσης, καθώς επιτρέπει στον αναβάτη να ενεργοποιεί τον κινητήρα, να ανοίγει το ρεζερβουάρ ή τη σέλα χωρίς να βγάλει το κλειδί από την τσέπη. Στον στάνταρ εξοπλισμό προστέθηκε και το cruise control, κάτι που αναβαθμίζει ουσιαστικά την άνεση στα ταξίδια με υψηλή ταχύτητα.

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Ο γνωστός δικύλινδρος παράλληλος κινητήρας των 745 κυβικών παραμένει στο προσκήνιο με απόδοση τους 59 ίππων και 69 Nm ροπής, καλύπτοντας με άνεση τις απαιτήσεις τόσο της πόλης όσο και των ταξιδιών. Αθόρυβος και πολύ ομαλός στην λειτουργία, ο κινητήρας λειτουργεί καλύτερα στο χαμηλομεσαίο φάσμα, με μπόλικη ελαστικότητα και διαθέσιμη ισχύ να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα και να κάνεις αυτή την γρήγορη προσπέραση όπου χρειάζεται. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT έχει δεχθεί μικροβελτιώσεις, με πιο προβλέψιμη και ομαλή απόδοση στις χαμηλές ταχύτητες και στα σταμάτα-ξεκίνα, κάνοντας το X-ADV πιο φιλικό σε καθημερινές συνθήκες. 

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Η σύμπλεξη είναι πλέον ομαλότερη και πιο προοδευτική, ειδικότερα στις εκκινήσεις και στις χαμηλές ταχύτητες δίνοντας σου καλύτερη καλύτερη αίσθηση από την προηγούμενη γενιά. Οι ζωηροί οδηγοί, πιθανόν θα εκτιμήσουν τις χειροκίνητες αλλαγές στις στροφές, περισσότερο.  

Η επιλογή ανάμεσα σε πέντε riding modes (Rain, Standard, Gravel, Sport και User) επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα στις συνθήκες, ενώ το traction control, το ABS και το φρένο κινητήρα ρυθμίζονται κατά βούληση. Έτσι, το X-ADV αποδεικνύεται εξίσου ικανό σε ταξίδι, σε καθημερινές διαδρομές αλλά και σε πιο ελαφρές εκτός δρόμου περιπέτειες.

Οι αναρτήσεις είναι ένα από τα δυνατα σημεία όπου το Honda X-ADV 750 διαχωρίζει τον εαυτό του από τα υπόλοιπα σκούτερ και εισέρχεται έτσι περισσότερο στον χώρο των μοτοσυκλετών.  

Μπροστά υπάρχει ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41mm, με διαδρομή 153,5mm, ενώ πίσω εντοπίζεται η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα σκούτερ, καθώς η ένταξη του κινητήρα στο πλαίσιο και όχι στο πλάι του πίσω τροχού, μειώνει το βάρος και κάνει το μονοσόκ αμορτισέρ με διαδρομή 150mm και το ψαλίδι Pro-Link να έχουν καλύτερη απόδοση. 

Η μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων επιτρέπει και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 165mm, κάτι που όπως θα δούμε στο οδηγικό κομμάτι της δοκιμής δίνει (μεταξύ και άλλων χαρακτηριστικών) στο X-ADV δυνατότητες για χρήση Off Road.  Για τους πιο απαιτητικούς, αξίζει να αφιερώσετε χρόνο να τις φέρετε περισσότερο στα μέτρα σας, ώστε το βαρύ σύνολο να λειτουργεί ιδανικά, ανάλογα με τον ρυθμό στον οποίο θα κινηθείτε.

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025 ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Τα φρένα έρχονται επίσης αυτούσια από την προηγούμενη έκδοση, με δύο μεγάλους δίσκους 310mm με τετραπίστονες δαγκάνες  της Nissin και έναν δίσκο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, εξοπλισμένα με δικάναλο ABS. Η αίσθηση και στις δύο μανέτες είναι πολύ καλή και δεν απαιτείται καν μεγάλη δύναμη για να πέτυχεις ένα απαιτητικό φρενάρισμα. 

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Οι τροχοί έχουν διάμετρο 17” εμπρός και πίσω, όμως οι ζάντες είναι ακτινωτές, Cross Spoke, τονίζοντας τον Adventure χαρακτήρα του μοντέλου της Honda, το οποίο εξοπλίζεται με Tubeless ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.  Μόλις οι ακτινωτοί tubeless τροχοί πατήσουν χώμα, το X-ADV αποκαλύπτει μία άλλη πτυχή του που λογικά ένα πολύ μικρό ποσοστό κατόχων θα την απολαύσει. Βάζεις λοιπόν το πρόγραμμα Gravel, τα έξτρα μαρσπιέ για τον αναβάτη, για οδήγηση σε όρθια θέση κάνουν μεγάλη διαφορά στην οδήγηση σε όρθια στάση, τοποθετώντας το σώμα σου όπως πρέπει για να το απολαύσεις, οι αναρτήσεις λειτουργούν αξιόλογα και ο έλεγχος εξασφαλίζεται στο ακεραίο να κινηθείς με σιγουριά σε βατούς χωματόδρομους. Σίγουρα, οι πιο έμπειροι θα αντιληφθούν γρήγορα τα όρια πάντα σε σύγκριση με πιο ικανές, off-road μοτοσυκλέτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα την ευχαριστηθούν.

Η κατανάλωση  αγγίζει μέχρι και τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (!) και μέσα στην κίνηση της πόλης μπορείς άνετα να κρατηθείς στα “χαμηλά τεσσάρια” στην κατανάλωση. Σε πιο μικτές συνθήκες και με πιο επιθετική οδήγηση θα φτάσεις περίπου στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ένα νούμερο που παραμένει πολύ καλό και δίνει στο X-ADV μια αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων, χάρη στο ντεπόζιτο των 13,2 λίτρων που διαθέτει.  

Το μακρύ μεταξόνιο (στα 1.590mm) προσδίδει μια εντυπωσιακή σταθερότητα στο X-ADV, ακόμα και όταν κινείσαι σε ταχύτητες κοντά στην τελική των 180 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ δεν θυσιάζεται και το κομμάτι της ευελιξίας, το οποίο σε ξαφνιάζει θετικά

Το Honda X-ADV 750 του 2025 δεν είναι μια απλή ανανέωση. Είναι η φυσική εξέλιξη ενός μοντέλου που τόλμησε να συνδυάσει δύο κόσμους και να δημιουργήσει μια κατηγορία από μόνο του. Με τις αισθητικές αναβαθμίσεις, τον πλουσιότερο εξοπλισμό, το βελτιωμένο DCT και τις νέες λύσεις άνεσης, παραμένει μοναδικό και ακόμα πιο ώριμο. Δεν πρόκειται για μια καθαρόαιμη χωμάτινη μοτοσυκλέτα σε καμία περίπτωση όμως θα σε συνοδεύσει με μεγάλη χαρά και ευκολία σε στρωτούς χωματόδρομους, ακόμα και σε κάποια μικρά εμπόδια.  

ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025 ΔΟΚΙΜΗ Honda X-ADV 750 2025

Για τον αναβάτη που θέλει ένα όχημα ικανό να τον πάει στη δουλειά, σε ταξίδια, αλλά και σε μια χωμάτινη εξόρμηση το Σαββατοκύριακο, το X-ADV 750 αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες και premium επιλογές στην αγορά σήμερα. Η μοναδικότητα του, η ποιότητα του και η τεχνολογία του, το έχουν κάνει πραγματικά ξεχωριστό και αγαπητό στο ελληνικό κοινό.