Η Yamaha έδειξε στην EICMA μια πρωτότυπη έκδοση του Ténéré 700 ονοματι, Ténéré 700 Raid Prototype.
Ουσιαστικά πρόκειται είναι μια έκδοση “προικισμένη” με μπόλικα after market εξαρτήματα από την GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing).
Η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας έγινε στην Ευρώπη, με την εμπλοκή αναβατών rally της Yamaha, Alessandro Botturi και ο Pol Tarres με μοναδικό στόχο να αξιοποιηθούν στο έπακρον οι δυνατότητες Raid της Ténéré 700.
Η Yamaha Ténéré 700 Raid Prototype θα αγωνίζεται σύντομα για τον επόμενο ορίζοντα και θα γράψει μια νέα ιστορία που σίγουρα θα ενισχύσει την φήμη της θρυλικής Ténéré και η οποία θα ανέβει στα μάτια μιας νέας γενιάς αναβατών Adventure.
Στον εξοπλισμό της Raid Protoype συμπεριλαμβάνεται μια ολόκληρη αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic, η ECU επαναπρογραμματισμένη από την GYTR, διαφορετικό φιλτροκούτι, μεγαλύτερο γρανάζι τελικής μετάδοσης, μεγαλύτερων διαστάσεων ψυγείο με δύο βελτιλατέρ, νέο ψυγείο λαδιού, συμπλέκτη Rekluse για εκκινήσεις σε δύσκολα σημεία χωρίς τη χρήση της μανέτας, αναβαθμισμένη τρόμπα μπροστινού φρένου και νέα μανέτα μπροστινού φρένου.
Διαφορετικές είναι και οι αναρτήσεις, με μεγαλύτερη διαδρομή (270mm) για το πιρούνι των 48mm, νέα κάτω πλάκα επεξεργασμένη σε CNC με τρεις βίδες, διαφορετικό αμορτισέρ με επίσης μεγαλύτερη διαδρομή στα 260mm, ενώ διαφορετικό είναι και το μοχλικό.
Αναβάθμιση έχουν και τα φρένα, με τον δίσκο των 300mm μπροστά να προέρχεται από την αγωνιστική οικογένεια της Yamaha με διαφορετική πλέον αντλία για το μπροστινό δισκόφρενο ενώ για πίσω έχει τοποθετηθεί ένας oversize δίσκος 267mm.Τα σωληνάκια, τόσο για το μπροστινό όσο και για το πίσω δισκόφρενο, είναι μεταλλικά με ατσάλινη επένδυση, με στόχο προφανώς την αντοχή και τις δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
Με όλα τα παραπάνω, είναι ξεκάθαρο πως ο προσανατολισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η αμιγώς χωμάτινη οδήγηση. Το μόνο που απομένει είναι να μάθουμε αν η συγκεκριμένη έκδοση θα βγει στην αγορά έστω και σαν έκδοση περιορισμένης παραγωγής!