BMW R1250 GS vs BMW R 1300 GS: Αλλαγή σκυτάλης

BMW R1250 GS vs BMW R 1300 GS: Αλλαγή σκυτάλης

H BMW είναι αυτή που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ίδρυση της κατηγορίας των μεγάλων on-off μοτοσυκλετών και δικαίως κρατά την κορυφή των σχετικών πωλήσεων σε πολλές χώρες ανα τον κόσμο.

Το GS έχει δεχτεί πολλές κριτικές κατά καιρούς, κυρίως όσον αφορά τον όγκο του, τον εξοπλισμό του, τον boxer κινητήρα του και το σύστημα αναρτήσεών του. H R 1250 GS αποτελεί πλέον κομμάτι της ιστορίας της Βαυαρικής εταιρίας δίνοντας την σκυτάλη στη νέα R 1300 GS η οποία και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην οικογένεια των Adventure μοτοσυκλετών της BMW. Αν και πολλοί GSακηδες διαφωνούν στην έλευση του νέου 1300 GS πιστεύω πως η νέα 1300 GS είναι η μεγαλύτερη εξέλιξη στην ιστορία του GS.

BMW R1250 GS vs BMW R 1300 GS: Αλλαγή σκυτάλης

Η μεγάλη αναβάθμιση ξεκινάει βεβαίως από τον θρυλικό δικύλινδρο boxer κινητήρα που ανεβαίνει από τα 1.254cc στα 1.300 αποδίδοντας 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ και 15,2 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ., σχεδόν 10 ίππους παραπάνω από την 1250, και περίπου 1 κιλό ροπής και 250 σ.α.λ. παραπάνω. Το εξατάχυτο κιβώτιο πλέον είναι κάτω από τον κινητήρα και όχι πίσω του, με αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους και του βάρους του κινητήρα που συνολικά φαίνεται στο ακόμα πιο χαμηλό και καλύτερο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Το πλαίσιο της R 1300 GS είναι επίσης καινούριο.

Mε υψηλότερη ακαμψία και νέα σχεδίαση όπως και το νέο υποπλαισιο από χυτό αλουμίνιο που κάνει την μοτοσυκλέτα να φαίνεται πιο streetαδικη τόσο σε εμφάνιση όσο και σε συμπεριφορά. Οδηγήσαμε και τα δυο μοντέλα παράλληλα οριοθετώντας μια συγκεκριμένη διαδρομή για να δούμε βασικές διαφορές αλλά και που παρέμειναν ίδια και απαράλαχτα.

bmw-r1250-gs-vs-bmw-r-1300-gs

Η θέση οδήγησης αρχικά είναι γνώριμη και στα δυο μοντέλα και αυτό που καταλαβαίνω με τη μια είναι το πόσο πιο τραχιά μοτοσυκλέτα είναι η 1250 από την 1300, ένα χαρακτηριστικό βέβαια που αρέσει σε πολλούς αναβάτες GS. Ο όγκος της είναι πολύ πιο μαζεμένος σε διαστάσεις, σαν να είσαι πάνω σε VSTROM ένα πράγμα κάτι που από τη μια θα ξενίσει τους κλασσικούς BMWακηδες αλλά από την άλλη θα είναι προσβασιμη σε πιο νεαρής ηλικίας αναβάτες που είναι και ο αρχικός στόχος της BMW, εξου και η τολμηρή σχεδίαση από το μέλλον.

Τα 145 άλογα της είναι πραγματικά εκπληκτικά και απελευθερώνουν τόση δύναμη που σε εντυπωσιάζουν.

Ναι η 1300 είναι πιο δυνατή και πιο γρήγορη από την GS 1250 και το κάνει και με πιο πολιτισμένο τρόπο. Αυτό που πρέπει είναι να δυναμομετρήσουμε βέβαια τη μοτοσυκλέτα κάποια στιγμή για να δούμε και κατά πόσο αντιστοιχούν στα νούμερα που αναφέρει η BMW. Το γκάζι πλέον είναι ήρεμο και προβλέψιμο και έχουν εξαλειφθεί οι βίαιες αντιδράσεις στα γενναία ανοίγματα του γκαζιού που είχε το 1250. Η περισσότερη ροπή σε συνάρτηση με το μακρύτερο ψαλίδι, το νέο υποπλαίσιο αλλά και το διαφορετικό μεταξόνιο, κάνουν το 1300 να ξεκολλάει τόσο όμορφα και τόσο σταθερά απο τις εξόδους των στροφών που νομίζεις ότι βγαίνεις με street μοτοσυκλέτα και σίγουρα όχι με GS.

BMW R1250 GS vs BMW R 1300 GS: Αλλαγή σκυτάλης

To 1300 παραμένει ακλόνητο στο δρόμο εμπνέοντας μοναδική εμπιστοσύνη παρά τον όγκο και το βάρος του. Η BMW έκανε βελτιώσεις και στις Telelever αναρτήσεις της, μειώνοντας τις ανεπιθύμητες κινήσεις στον άξονα εμπρός-πίσω, αλλά επιτρέποντας τη συνηθισμένη ευελιξία στο στρίψιμο. Η ανεμοκάλυψη είναι τρομερή, δεν υπάρχει κανένας στροβιλισμός στο κράνος και ειδικά στην πάνω πάνω θέση νομίζεις ότι έχεις τζαμαρία μπροστά σου. Τώρα όσον αφορά το σασμάν είδα μια μικρή δυσλειτουργία και ένα κοπανημα μεταξύ των 3.000 και 3,500 στροφών.

BMW R1250 GS vs BMW R 1300 GS: Αλλαγή σκυτάλης

Δεν μπορώ ακόμα να πω κάτι παραπάνω γιατί μπορεί να έχει να κάνει με τα πρώτα λάδια, μπορεί να θέλει να μαλακώσει λίγο. Μην ξεχνάτε ότι τη μοτοσυκλέτα που έχουμε στα χέρια μας την πήραμε με μόλις 200 χλμ και κάναμε άλλα 300 περίπου! Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα ακόμα με τη νέα 1300 μιας και τα πιο βασικά της στοιχεία έχουν δεχτεί ουσιαστικές αλλαγές.

Περισσότερα για τη νέα R 1300 GS

Όσον αφορά κινητήρα, ηλεκτρονικά βοηθήματα, ανάρτηση, φώτα και συμπεριφορά στον δρόμο θα έχετε την ευκαιρία να δείτε σε λίγες μέρες που θα κάνουμε την αναλυτική παρουσίαση της μοτοσυκλέτας. Η άποψη μου πάντως και αν θέλετε κρατήστε το και τα ξανά λέμε σε 3-4 χρόνια είναι πως η BMW R 1300 GS θα συνεχίσει να αποτελεί status symbol και να είναι μια μοτοσυκλέτα-διακαής πόθος για τους φίλους της πολυτέλειας και της «premium» περιπέτειας. Την επιτυχία της ή όχι θα την δείξει ο χρόνος! Τέλος να ευχαριστήσω την BMW SFAKIANAKIS για την παραχώρηση της πρώτης R1300 GS.