Ducati Desert X 2022: Στα πλαίσια της έκθεσης Expo 2020 Dubai η Ducati παρουσίασε την Desert X, την πρώτη Ducati στη σύγχρονη ιστορία της με μπροστινό τροχό 21 ιντσών.
Η νέα μοτοσυκλέτα της Ducati Desert X 2022 έχει σχεδιαστεί για τις πιο απαιτητικές off-road καταστάσεις, διευρύνοντας έτσι τα όρια του τι μπορεί να επιτύχει κάποιος με μία Ducati.
Αν και φέτος στην EICMA η MV Agusta έδειξε δύο μοτοσυκλέτες στα 500 και 900 κυβικά υπό τον γενικό τίτλο “Lucky Explorer Project” που είναι σαφέστατα εμπνευσμένες από τα Cagiva Elefant 750/900, η Ducati κατάφερε να έρθει σχεδιαστικά πολύ πιο κοντά στα μοντέλα του παρελθόντος που έφτιαξαν τον “θρύλο” τους στους αγώνες του Paris-Dakar με τους αερόψυκτους τοτε διβάλβιδους desmo κινητήρες.
Η νέα Ducati Desert X δεν έχει καμία σχέση με το πρωτότυπο που είχε δείξει πριν δύο χρόνια η Ducati στην EICMA.
Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα χρησιμοποιώντας ως βάση τα μηχανικά του Multistrada V2 που οδηγήσαμε πρώτοι πριν λίγο καιρό στην Τοσκάνη, χωρητικότητας 937 κ.εκ. και απόδοσης 110 ίππων στις 9,250 στροφές, με ροπή 9.4 κιλά στις 6.500 στροφές, ελαφρύτερος κατά 1.7 kg, ενώ συνοδεύεται και από άλλη κλιμάκωση κιβωτίου για καλύτερη off-road συμπεριφορά.
Οι Ιταλοί έδωσαν πολύ μεγάλο βάρος στις off-road δυνατότητες της μοτοσυκλέτας με τροχούς 21” και 18” εμπρός-πίσω και διαδρομές αναρτήσεων 230mm εμπρός και 220mm πίσω με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις KYB. Νέο είναι το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, ενώ το βάρος της μοτοσυκλέτας χωρίς υγρά ανακοινώνεται επίσημα στα 202 κιλά. Το ψαλίδι είναι από αλουμίνιο, ενώ η ελάχιστη απόσταση της μοτοσυκλέτας από το έδαφος βρίσκεται στα 250 mm.
Στα φρένα έχουμε δυο δίσκους 320 mm μπροστά με ακτινικές monobloc τετραπίστονες δαγκάνες Brembo M50, ενώ πίσω έχουμε έναν ακόμα δίσκο 265 mm με διπίστονη δαγκάνα.
Η θέση οδήγησης έχει διαφορετική εργονομία για οδήγηση στο χώμα και το ρεζερβουάρ των 21 λίτρων είναι όσο πιο στενό γίνεται ώστε να βοηθά τον αναβάτη να στέκεται όρθιος. Μάλιστα στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχει επιπλέον ρεζερβουάρ 8 λίτρων που τοποθετείται στην ουρά και ενεργοποιείται με ένα κουμπί στο τιμόνι από τον αναβάτη! Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα το DesertX έρχεται με γκαζι Ride-by-Wire και IMU 6 αξόνων, 6 Riding Modes και 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low).
Τα βοηθήματα ολοκληρώνονται με τα Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down και ABS Cornering 3 επιπέδων το οποίο μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Το DesertX ακολουθεί το παράδειγμα του Tenere 700 όσον αφορά την “κάθετη” τοποθέτηση της οθόνης μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε μια έγχρωμη οθόνη TFT των 7’’ με δυνατότητα συνδεσιμότητας.
Τα φώτα είναι full LED, ενώ η μοτοσυκλέτα έρχεται και με DRL LED φώτα στη μορφή δυο κύκλων γύρω από τους προβολείς.
To DesertX θα κυκλοφορήσει από τον Μάιο του 2022 και βέβαια είναι μια από τις μοτοσυκλέτες που περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία.