Η Suzuki παρουσίασε στην Ελλάδα τα νέα DR-Z4S και DR-Z4SM, δύο μοντέλα που έρχονται να αναβιώσουν το όνομα DRZ σε σύγχρονη μορφή.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Riding School του Θανάση Χούντρα, σε συνθήκες που περιλάμβαναν άσφαλτο και οδήγηση στην πίστα αλλά και χωμάτινες διαδρομές, ώστε να αναδειχθούν οι διαφορετικές δυνατότητες της κάθε έκδοσης.
Και τα δύο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα 398 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει περίπου 38 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 37 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ, ένας πλήρως επανασχεδιασμένος κινητήρας προδιαγραφών Euro5+, ο οποίος διαθέτει νέα κεφαλή με δύο μπουζί ιριδίου, ηλεκτρονικό ψεκασμό, βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, ένα εξαιρετικά ελαφρύ πιστόνι, ανασχεδιασμένο προφίλ εκκεντροφόρων και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα.
Το κιβώτιο δυστυχώς συνεχίζει και είναι πέντε σχέσεων και συνδυάζεται με συμπλέκτη υποβοηθούμενο και μερικής ολίσθησης, ενώ η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και ride-by-wire. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται traction control με δυνατότητα λειτουργίας gravel, επιλογή χαρτογραφήσεων μέσω Suzuki Drive Mode Selector, φωτιστικά σώματα LED και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Η έκδοση DR-Z4S είναι η πιο προσανατολισμένη στο χώμα την οποία και είχαμε οδηγήσει στην παγκόσμια παρουσίαση της στην Αμερική.
Φορά τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω με ελαστικά διπλής χρήσης, διαθέτει μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων που φτάνουν τα 280 χιλιοστά μπροστά και 296 πίσω, απόσταση από το έδαφος κοντά στα 300 χιλιοστά, βάρος περίπου 151 κιλά και ύψος σέλας γύρω στα 920 χιλιοστά. Αντίθετα, η έκδοση DR-Z4SM είναι προσανατολισμένη στην άσφαλτο, με τροχούς 17 ιντσών, χαμηλότερες διαδρομές αναρτήσεων (260 και 277 χιλιοστά αντίστοιχα), απόσταση από το έδαφος 260 χιλιοστά, βάρος 154 κιλά και σέλα στα 890 χιλιοστά. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο με αποσπώμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο, συνδυασμένο με αλουμινένιο ψαλίδι, σε διάταξη που παραπέμπει ξεκάθαρα σε αγωνιστικό DNA.
Στην πράξη, το DR-Z4S ξεχωρίζει σε χωμάτινες διαδρομές χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και την απορροφητικότητα των αναρτήσεων, ενώ το DR-Z4SM δείχνει τα δόντια του στην άσφαλτο με πιο σφιχτές ρυθμίσεις και κορυφαία ευελιξία σε στροφές και αστική χρήση. Στο DR-Z4S το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως, διευκολύνοντας τον έλεγχο εκτός δρόμου.
Στην πρώτη επαφή, και τα δύο μοντέλα βγάζουν μια αίσθηση «ελαφριάς» μοτοσυκλέτας που σε προδιαθέτει να παίξεις μαζί τους. Το γκάζι είναι άμεσο χάρη στο ride-by-wire και η απόδοση, παρότι δεν τρομάζει, είναι αρκετή για να διασκεδάσεις είτε στο χώμα είτε στην άσφαλτο. Ο κινητήρας δουλεύει πολιτισμένα, χωρίς έντονους κραδασμούς, και το κιβώτιο είναι σαφές, με τον συμπλέκτη υποβοήθησης να διευκολύνει ιδιαίτερα τα κατεβάσματα.
Το DR-Z4S σε βγάζει κατευθείαν σε off-road διάθεση. Η ψηλή θέση οδήγησης, το τιμόνι με καλή γωνία και οι μεγάλες διαδρομές ανάρτησης σε κάνουν να νιώθεις άνετα ακόμα και σε πετρώδη ή ανώμαλα κομμάτια. Το μπροστινό σύστημα δίνει καλή πληροφόρηση και, με το ABS απενεργοποιημένο, μπορείς να παίξεις με τα φρένα στο χώμα χωρίς να σε περιορίζει η ηλεκτρονική βοήθεια.
Το DR-Z4SM έχει πιο «σφιχτή» αίσθηση. Στην άσφαλτο δείχνει άμεση κατευθυντικότητα, σχεδόν παιχνιδιάρικη. Οι τροχοί των 17 ιντσών και τα ελαστικά δρόμου του δίνουν εξαιρετικό κράτημα, ενώ το χαμηλότερο ύψος σέλας το κάνει πιο φιλικό στην καθημερινή μετακίνηση. Σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης θυμίζει supermoto της δεκαετίας του 2000, αλλά με μοντέρνα φρένα και ηλεκτρονικά που εμπνέουν σιγουριά.
Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο είναι η αίσθηση «fun bike»: δεν είναι φτιαγμένα για μεγάλες αποστάσεις με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αλλά για να σου βγάζουν χαμόγελο σε στροφές, σε χωμάτινα μονοπάτια ή σε μια βόλτα με φίλους μέσα στην πόλη.
Η τιμή των DR-Z4S και 4SM στην Ελλάδα έχει ανακοινωθεί στα 8.495 ευρώ και είναι διαθέσιμα σε κίτρινο και γκρι για το DR-Z4S και σε γαλάζιο ματ και λευκό για το DR-Z4SM ενώ βρίσκονται ήδη στις εκθέσεις Suzuki.