Suzuki GSX-S1000 GT

Suzuki GSX-S 1000GT(+VIDEO)

Ταξιδιάρα Ψυχή

SUZUKI GSXS 1000GT: Βασισμένο πάνω στο GSX-S1000 η νέα sport-touring πρόταση της Suzuki αποτελεί τον διάδοχο του GSX-S1000F κάνοντας ένα βήμα ακόμα πιο κοντά στην touring κατηγορία.

Η Suzuki GSX-S1000 GT δεν θα περάσει από πουθενά απαρατήρητή κυρίως λόγω της αιχμηρής σχεδίασης. Πολλές γωνίες στα φέρινγκ της, διπλά LED προβολάκια εμπρός στο αιχμηρό ρύγχος, ίσιο τιμόνι τύπου on-off και εργονομία που βάζει το σώμα του αναβάτη σε άνετες γωνίες για τη μέση και τα γόνατα και βέβαια ένας περίφημος εκσυγχρονισμένος κινητήρας προερχόμενος από το θρυλικό GSX-R1000 K5.

Το σύνολο πλαισίου-κινητήρα προέρχονται από το Suzuki GSX-1000 Κ5, με τον αειθαλή κινητήρα να αποδίδει 150 ίππους και 10,8 kgm ροπής, ενώ φέρει και αλλαγές όπως ένα ανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης, νέο γκάζι ride-by-wire, νέα προφίλ εκκεντροφόρων, φιλτροκούτι αλλά και συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης.

Ο κινητήρας διαθέτει τρία riding modes τα οποία διακρίνονται με τα γράμματα A, Β και C και αλλάζουν το προφίλ απόδοσης μέσω κυρίως της απόκρισης στο γκάζι, χωρίς όμως να περιορίζουν την ιπποδύναμη.

Το traction control έχει πέντε επίπεδα επεμβατικότητας συν ένα έκτο το οποίο το απενεργοποιεί πλήρως. Και βέβαια το καταπληκτικό και αυτό που μας χαροποιεί ιδιαίτερα είναι ότι κάθε φορά που σβήνει ο κινητήρας οι ρυθμίσεις παραμένουν και δεν χρειάζεται να ξανά μπεις στο μενού της μοτοσυκλέτας.

Στα μηχανικά μέρη η βασική διαφορά από το GSX-S1000 βρίσκεται στο υποπλαίσιο, όπου είναι ισχυρότερο για να αντέχει το επιπλέον βάρος του συνεπιβάτη μαζί με τις μεγάλες πλαϊνές βαλίτσες και έχει αυξημένο πλάτος για την μεγαλύτερη σέλα συνεπιβάτη.

Το υποπλαίσιο της μοτοσυκλέτας, έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει περισσότερο διαθέσιμο χώρο στους επιβαίνοντες και να μπορεί να φιλοξενεί τις βαλίτσες των 36 λίτρων. Ανασχεδιασμένες είναι η σέλα και η γεωμετρία της στάσης σώματος του αναβάτη, με το τιμόνι να είναι 23 χιλιοστά πλατύτερο και 14 χιλιοστά πιο κοντά στο σώμα, ενώ έχουν προστεθεί ελαστικές βάσεις για την σύνδεσή του με την πάνω πλάκα με στόχο την εξουδετέρωση των κραδασμών στις υψηλές ταχύτητες.

suzuki_GSX-S1000GT

Μπορεί στο μάτι να φαίνεται καρατιμόνα την δουλειά του όμως την κάνει και με το παραπάνω είτε ταξιδεύετε χαλαρά στην εθνική είτε μπαίνεται επιθετικά σε ορεινά επαρχιακά στροφιλικιά.

Ο κινητήρας αν και δε διακρίνεται τόσο για την απόδοση ψηλά, έχει ροπή παντού και μπορεί να οδηγηθεί εξίσου εύκολα ακόμα και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο.

Οι  επιδόσεις του Suzuki GSX-S1000 GT είναι σαφώς χαμηλότερες από αυτές του Κ5, είναι όμως παραπάνω από ικανοποιητικές αν αναλογιστούμε σε ποια κατηγορία είναι η μοτοσυκλέτα και ότι πρόκειται για έναν τουριστικό χιλιομετροφάγο και όχι για μια μοτοσυκλέτα πίστας.

Η τουριστική άνεση που προσφέρει η μοτοσυκλέτα έρχεται να κουμπώσει με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μπροστινό της ΚΥΒ και με ένα πίσω αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

Τα φρένα αποτελούνται από δυο δίσκους 310 χιλ με ακτινικές τετραπιστονες δαγκάνες για μπροστά και από έναν 260 χιλ για πίσω, είναι εξαιρετικά με την προοδευτικότητα και την ακριβή αίσθηση στη μανέτα και σε προκαλούν να στρίψεις και να πιέσεις μέχρι ενός σημείου βέβαια.

Αν εσύ τα βρεις λίγο αδύναμα σε υψηλούς ρυθμούς τότε μάλλον ζητάς κάτι άλλο από αυτό που μπορεί να σου δώσει η Suzuki GSXS 1000GT και το πρόβλημα είναι στην επιλογή σου και όχι στην μοτοσυκλέτα!

suzuki_GSX-S1000GT δοκιμη

Η Suzuki για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιεί μια οθόνη TFT μεγέθους 6,5 ιντσών, η οποία συνδέεται με κινητό τηλέφωνο, ενώ έχει και την δυνατότητα απεικόνισης πλοήγησης αλλά και άλλων πληροφορίων από εφαρμογές του smarphone του αναβάτη.

Με τα 19 λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ η κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα με την αυτονομία να ξεπερνά εύκολα τα 250 χιλιόμετρα, γεγονός απαραίτητο σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα έχει ως προτεραιότητα της τα ταξίδια.

Συνολικά το βάρος της έκδοσης GT με γεμάτο το ρεζερβουάρ είναι στα 226 κιλά (από τις ελαφρύτερες sport-touring), δηλαδή είναι 11 κιλά πιο βαριά από την γυμνή GSX-S1000 με το μικρότερο ρεζερβουάρ.

Σε καθημερινή χρήση το Suzuki GSX-S1000 GT δεν θα πει όχι,  λόγω της εύκολης πρόσβασης στο έδαφος από το υψόμετρο 810 χιλιοστών της σέλας, το λογικό βάρος και την εργονομικά λειτουργική θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τον κινητήρα που δε σε κρεμάει στις χαμηλομεσαίες θα κάνει τη καθημερινή συμβίωση εφικτή και κατά τόπους απολαυστική.

Οι sport touring μοτοσυκλέτες και γενικά αυτή η κατηγορία στη χώρα μας είναι παρεξηγημένη, μιας και οι adventure προτάσεις είναι αυτές που παίρνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Δειλά δειλά όμως βλέπουμε ότι ξανά έρχονται στο προσκήνιο πολύ ενδιαφέρουσες και οικονομικές προτάσεις όπως αυτή καλή ώρα, με μοτοσυκλέτες που πρωταρχικό τους σκοπό έχουν την οδηγικη απόλαυση του αναβάτη.

Οι πλαϊνές βαλίτσες δεν αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού της μοτοσυκλέτας και αγοράζονται χωριστά με την βασική τιμή της μοτοσυκλέτας να διαμορφώνεται στα 14,995 ευρώ και εκεί που έχουν φτάσει όλα στον θεό, την λες και οικονομική στην απόκτησης της.

Μιας και μιλάμε για τις πλαϊνές βαλίτσες αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια της δοκιμής οι βαλίτσες είχαν από ένα κράνος η καθεμιά χωρίς να επηρεαστεί στο παραμικρό η ευστάθεια της μοτοσυκλέτας. Είναι στιβαρές και σχεδιασμένες έτσι ώστε να μην επηρεάζεται η αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Η Suzuki GSX-S1000 GT δεν θα περάσει από πουθενά απαρατήρητη, μπορείς να κάνεις μαζί της κυριολεκτικά τα πάντα και να γίνει ο καθημερινός σου σύντροφος μέχρι ο απόλυτος συνοδοιπόρος στα ταξίδια σου.