Δεν ξέρω αν τα πρώτα εύσημα για το νέο Tiger Sport 660 πρέπει να τα πάρει αρχικά η μοτοσυκλέτα αυτή καθαυτή ή το Trident 660 όπου αποτέλεσε την βάση ώστε να δημιουργηθεί μια από τις πιο διασκεδαστικές και εύκολες μοτοσυκλέτες της Triumph εισβάλλοντας έτσι στην μεσαία κατηγορία των adventure sport μοντέλων.
Η κατηγορία που μοιάζει με τους 3 σωματοφύλακες και αντί για «ένας για όλους και όλοι για έναν» έχουμε «μία για όλα και όλα σε μία». Καθημερινή χρήση, γρήγορη οδήγηση, ταξίδια μοναχικά ή και με παρέα, ό,τι και αν επιλέξει κανείς μπορεί πλέον να το βρει σε μια και μόνο μοτοσυκλέτα. Το πεδίο δράσης μας αυτή τη φορά, η ηλιόλουστη Νότια Πορτογαλία και τα αλλεπάλληλα ορεινά στροφιλίκια που ανέβασαν κατά πολύ το επίπεδο οδήγησης και ευχαρίστησης που εισπράξαμε από την νέα sport touring πρόταση της βρετανικής εταιρίας.
Σε αυτό βέβαια συντέλεσαν και οι πλοηγοί μας, Άγγλοι πρώην αγωνιζόμενοι σε Isle of Man και British SBK που οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό, δεν μας άφηναν κανένα περιθώριο λάθους και απροσεξίας. Σίγουρα η μοτοσυκλέτα δεν αναπτύχθηκε για να πιάνει ρυθμούς SuperBike και ούτε το 1/3 αυτών που θα την αγοράσουν θα οδηγήσουν ποτέ έτσι, οδηγώντας την όμως στα όρια, είσαι σε θέση να φιλτράρεις καλύτερα το σύνολο της μοτοσυκλέτας και να καταλάβεις τι μπορεί να σου δώσει και μέχρι που μπορεί να φθάσει.
Αν έπρεπε μετά την βόλτα των περίπου 300 χιλιομέτρων να της έδινα όμως μια συνολική βαθμολογία για όλα αυτά που έκανε, θα της έβαζα 10/10 όσον αφορά στην άνεση, την χρηστικότητα, και την οικονομία.
Θα μπορούσε πολύ εύκολα να χαρακτηριστεί ως ένα ψηλό street triple ή ένα ψηλό Trident. Είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ευρύχωρο, άνετο, ευέλικτο και εύκολο στη διαχείριση του και πραγματικά δεν βρίσκω τον λόγο που καθυστέρησε τόσο πολύ η παραγωγή του!
Από τα πρώτα λεπτά της παρουσίασης έγινε ξεκάθαρο από τους ανθρώπους της Triumph πως ο στόχος του Tiger είναι αρχικά το Tracer 700, το Versys 650 αλλά και το Vstrom 650 ενώ σε ερώτηση μας δεν διέψευσαν ότι η οικογένεια 660 θα συμπληρωθεί και με μια πιο adventure έκδοση.
Εμφανισιακά έχουμε μια μοτοσυκλέτα με επιθετικές γραμμές στο μπροστινό μέρος και μια λεπτή σιλουέτα όσο πηγαίνεις προς τα πίσω όπου μια μονοκόμματη σέλα φτάνει μέχρι το πίσω άκρο του μοντέλου.
Η ποιότητα κατασκευής του Tiger Sport 660 είναι υψηλή, τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας ενώ έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην συναρμολόγηση και στο φινίρισμα του.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα σε σχετικά όρθια στάση με το τρίγωνο εργονομίας της σέλας, των μαρσπιέ και του τιμονιού να με αφήνουν ξεκούραστο όλη την ημέρα της οδηγικής παρουσίασης.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 81 ίππων του Tiger Sport είναι πανομοιότυπος με τον κινητήρα του Trident με λίγο πιο κοντή κλιμάκωση κιβωτίου που σου επιτρέπει να είσαι ακόμα και με μια σχέση πάνω συνεχώς.
Ζωηρός με δυναμικές επιταχύνσεις προσαρμοσμένος με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 φέρει γκάζι Ride-by-Wire και συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, μέσω ενός συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το μοντέλο προσφέρεται και με περιορισμένη ιπποδύναμη στους 47,6 ίππους, για τους αναβάτες με διπλώματα κατηγορίας Α2.
Το Tiger Sport 660 έρχεται με δυο Riding Modes (Road, Rain), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης το οποίο απενεργοποιείται, ABS, LED φώτα και αυτοακυρωτικά φλας.
Οι περισσότεροι συνάδελφοι έγραψαν ότι μια σημαντική έλλειψη της μοτοσυκλέτας είναι αυτή του cruise control και του κεντρικού σταντ αλλά προσωπικά θα διαφωνήσω γιατί πιστεύω σε τέτοια μοτοσυκλέτα με αυτά τα κυβικά ελάχιστοι είναι αυτοί που θα βάλουν μια σταθερή ταχύτητα σε έναν αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον θα ανέβαζε και το κόστος της μοτοσυκλέτας, ενώ όσον αφορά στο κεντρικό σταντ αν παρατηρήσουμε καλά το κάτω μέρος του κινητήρα είναι δύσκολη η τοποθέτηση του.
Αν αρχίσουμε να λέμε τι θα μπορούσε να έχει η μοτοσυκλέτα που δεν έχει ο ανταγωνισμός δεν θα τελειώσουμε ποτέ.
Ας μείνουμε στο «όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια».
Τα φρένα είναι της Nissin με 2 δίσκους 310 χιλιοστών με απλές δυέμβολες δαγκάνες για μπροστά που διαψεύδουν όμως με την απλότητά τους ενώ στον πίσω τροχό, χρησιμοποιείται ένας δίσκος 255 χιλιοστών με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Ακόμα και σε αυτή την απαιτητική διαδρομή, τα φρένα όπου χρειάστηκαν έδωσαν το εκατό τοις εκατό των δυνατοτήτων τους και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να τους καταλογίσουμε αδυναμία επειδή εμείς πηγαίναμε με την ταυτότητα δαγκωμένη, πιέζοντας την μοτοσυκλέτα να κάνει παραπάνω από αυτά για τα οποία έχει δημιουργηθεί.
Στις λίγες ευθείες που καταφέραμε να ανοίξουμε τέρμα το γκάζι προσπαθώντας να φτάσουμε τον πλοηγό είδαμε μέχρι και 195 χιλιόμετρα στο κοντέρ, με την μοτοσυκλέτα να είναι απόλυτα σταθερή στα πολλά χιλιόμετρα. Η κάλυψη από την ζελατίνα ήταν επαρκής και μόνο στην ψηλότερη θέση της έκανε ένα μικρό τρέμουλο, όχι όμως κάτι το ενοχλητικό.
Οι αναρτήσεις είναι Showa με ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χιλιοστών για μπροστά και ένα πίσω αμορτισέρ επίσης της Showa το οποίο διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης από ξεχωριστό χειριστήριο, κάτι πραγματικά σημαντικό όταν μιλάμε για συνθήκες ταξιδιού (2 άτομα με αποσκευές). Δούλεψαν υποδειγματικά απορροφώντας ό,τι βρισκόταν μπροστά τους, ενώ ακόμα και σε κάποιες μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος η ταλάντωση ήταν στιγμιαία και αμελητέα.
Η οθόνη LCD είναι ευανάγνωστη, έχει όλα όσα χρειάζεστε εκτός εξωτερικής θερμοκρασίας και είναι από τα μόνα στοιχεία του νέου Tiger που προσωπικά δεν μου άρεσε, θεωρώντας την λίγο φτωχή για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα.
Η κατανάλωση που μετρήσαμε, με τον καρπό συνεχώς λυγισμένο και τον ινδιάνικο ρυθμό μας έφθασε τα 6 λίτρα σε μένα και τα 6,3 σε κάποιους άλλους συναδέλφους.
Θεωρώ όμως πως το κανονικό νούμερο κατανάλωσης δεν θα ξεπεράσει τα 5- 5,5 λίτρα δίνοντας μια αυτονομία 300 + τουριστικών χιλιομέτρων.
Η Triumph βάζει λοιπόν σοβαρή υποψηφιότητα με την Tiger Sport 660 να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί της μεσαίας κατηγορίας, με μια μοτοσυκλέτα που ξεχωρίζει χωρίς να το φωνάζει!
Ζωηρός τρικύλινδρος κινητήρας, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ανταγωνιστικότατη στην κατηγορία της και με τιμή στα 9,290 ευρώ σίγουρα αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα πρόταση της κατηγορίας για το 2022.
Δεν ξέρω αν μετά από τέτοια απαιτητική και διασκεδαστική οδήγηση χρειάζεται ολοκληρωμένη δοκιμή επι Ελληνικού εδάφους, το μόνο που ξέρω είναι ότι ανυπομονώ να την ξανά οδηγήσω!