Triumph Trident 660. Μία πολύ σημαντική μοτοσυκλέτα για την Βρετανική εταιρεία, η οποία έρχεται να μπει δυναμικά στην μεσαία κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών και από την άλλη να μπορέσει να φέρει νέο κοινό στην Triumph.
Χάρμα οφθαλμών μπορεί να χαρακτηριστεί η νέα πρόταση της Triumph η οποία ακούει στο όνομά Trident και όχι Τριντέντ!
Η Trident σαν όνομα δεν είναι νέο μοντέλο, έχει μεγάλη ιστορία πίσω της, άλλωστε ποια μοτοσυκλέτα της Triumph δεν έχει μεγάλη ιστορία πίσω της!
Η πρώτη Trident του 1969 διέθετε τρικύλινδρο κινητήρα 750 κ.εκ και έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1975 ενώ δεν ήταν και λίγες οι φορές που διέπρεψε σε αγώνες μοτοσυκλέτας όπως το περίφημο Isle of Man TT. Στη συνέχεια επανεμφανίστηκε στην γκάμα της εταιρείας το 1990 με 750 και 900 κ.εκ. σε μια προσπάθεια αναβίωσης της μάρκας.
Η Trident 660 απευθύνεται στους νεοεισερχόμενους αναβάτες σε μεγάλους κυβισμούς και γι’ αυτό και η τιμή της είναι τόσο προσιτή στα 7.990 ευρώ.
Η Triumph Trident 660 είναι μία πραγματική Triumph και το δείχνει. Με σχεδιασμό που κάνει τα κεφάλια να γυρνούν με θαυμασμό, ισορροπεί ανάμεσα στα café racer, με ολίγη από custom και μπόλικη από naked bike.
Ένα όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα με τόση προσοχή στις λεπτομέρειες, που αν και τόσο λιτή θα έπαιρνε αρκετή ώρα να την περιγράψει κανείς. Πινακίδα αιωρούμενη στον πίσω τροχό, κοφτό ντεπόζιτο με πλαστικές όμορφες επενδύσεις και ενας προβολέας κόσμημα με το σήμα της εταιρείας.
Τα φώτα είναι ολα led εμπρός πίσω ακόμη και τα φλας. Το στοπ βρίσκεται στην ουρά της μοτοσυκλέτας η οποία δείχνει ακόμη πιο άγρια μιας και έχουμε απουσία φτερού.
Το στρογγυλό όργανο εποχής εξωτερικά φαίνεται ρετρό από μέσα όμως είναι σύγχρονο στη λειτουργία του σε συνδυασμό με μια TFT οθόνη που δίνει ένα μοναδικό αισθητικό αποτέλεσμα. Κοφτή εξάτμιση που βγαίνει στο κάτω μέρος από της μοτοσυκλέτας αφήνοντας έναν όμορφο χαρακτηριστικό βρυχηθμό.
Η νέα Trident είναι η μοτοσυκλέτα που θα ήθελες και που τελικά μπορείς να αποκτήσεις. Και μάλιστα χωρίς κανέναν συμβιβασμό.
Ο νέος τρικύλινδρος Euro 5 κινητήρας των 660 κ.εκ. παρέχει τα γνωστά πλεονεκτήματα της γεμάτης απόδοσης σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Trident φορώντας 67 νέα εξαρτήματα.
80 ίπποι στις 10.250 στροφές και 6,5 κιλά ροπής στις 6.250 στροφές με το 90% αυτής να είναι άμεσα διαθέσιμο σε όλο το φάσμα των στροφών.
Σημαντικό επίσης ότι υπάρχει κιτ που ρίχνει την ιπποδύναμη ώστε η μοτοσυκλέτα να μπορεί να οδηγηθεί και από κατόχους Α2 διπλώματος. όπως και ότι είναι κατά 25% πιο οικονομική στην απαιτούμενη συντήρησή της.
Η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με γκάζι Ride By wire το οποίο επιτρέπει τη χρήση 2 χαρτών (Road, Rain) που διαφέρουν ως προς την απόκριση του γκαζιού, καθώς και Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης.
O συμπλέκτης είναι ολίσθησης ενώ το κιβώτιο έξι σχέσεων μπορεί να συνδυαστεί με quick shifter, που βρίσκεται στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού.
Με το πού ανέβεις στην Trident αντιλαμβάνεσαι άμεσα την προσοχή που έχει δοθεί σε όλους τους τομείς.
Οι 80 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν προσφέροντας μια γεμάτη, απολαυστική και χορταστική απόδοση, που σου επιτρέπει να οδηγείς άνετα ακόμα και με 2 σχέσεις πάνω από την ιδανική ταχύτητα κιβωτίου με μόνη ενόχληση το γκάζι Ride-by-wire που στις πολύ χαμηλές στροφές δεν δίνει ισχύ ανάλογη με το άνοιγμα του γκαζιού.
Ελαφριά αίσθηση, πολύ καλή θέση οδήγησης με τα γόνατα να αγκαλιάζουν ιδανικά το ρεζερβουάρ και με βάρος στα 189 κιλά το οποίο δεν μας προβλημάτισε καθόλου.
Μπορεί η νέα Trident να μην είναι φτιαγμένη για καθαρά χρήση πόλης, ο χαρακτηρισμός commuter όμως νομίζω της ταιριάζει απόλυτα!
Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι λίγο σφιχτές, υπάρχει όμως άριστη συνεργασία με πλαίσιο και ψαλίδι χαρίζοντας άψογη οδική συμπεριφορά σε δρόμους με στροφές.
Η Trident δεν ξέρω αν είναι για μοναχικούς αναβάτες πάντως ο συνεπιβάτης δεν είναι για να πηγαίνει πολύ μακριά και αυτό φαίνεται από το σχέδιο της σέλας, όσο και από την απουσία χειρολαβών οι οποίες έρχονται σαν έξτρα αξεσουάρ.
Ναι, μπορεί να σε πάει στη δουλειά σου, αλλά και να σε διασκεδάσει στην ορεινή διαδρομή που θα επιλέξετε.
Ο κάτοχος της 660 δεν θα χρειαστεί κάποιο σκούτερ για την πόλη. Θα χρειαστεί όμως αντίπαλο στις στροφές όταν βγει σε επαρχιακούς δρόμους. Εκεί η Trident, απλά διαπρέπει. Με σχετικά απλό πακέτο αναρτήσεων καταφέρνει να διαγράψει τροχιές διαβήτη, χωρίς κουνήματα και ασάφειες.
Η κληρονομιά της Triumph εδώ κάνει τη διαφορά. Η γραμμικότητα της απόδοσης του κινητήρα θα αφήσει μία γλυκιά γεύση τόσο στους νεοεισερχόμενους, όσο και στους έμπειρους αναβάτες. Μπορείς να εκτοξεύεσαι από στροφή σε στροφή με χαρακτηριστική άνεση, να πλακώνεσαι στα φρένα και να ανοίγεις τέρμα μέχρι την επόμενη. Η διασκέδαση είναι εγγυημένη. Ακόμη και τα ντριφταρίσματα γίνονται εύκολα και χωρίς να τρομοκρατούν τον αναβάτη ή τους… περαστικούς.
Η Triumph Trident 660 είναι μία πολύ επιτυχημένη αγορά, αφού ο νέος της ιδιοκτήτης θα έχει την αίσθηση (που είναι και η πραγματικότητα) ότι αγόρασε κάτι που θα μπορούσε να κοστίζει αρκετά περισσότερα χρήματα. Αυτό είναι δυνατόν όταν μία εταιρεία όπως η triumph χρησιμοποιεί «χαμηλής έντασης» τεχνολογία, αφήνοντας το παιχνίδι στις παλιές καλές και φθηνότερες μηχανολογικές λύσεις. Χαμηλό βάρος, ροπή που αντισταθμίζει τα ατελείωτα άλογα και φυσικά το στήσιμο της μοτοσυκλέτας.
Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 5,5 λίτρα με 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Με μοναδική έκπτωση την άνεση του συνεπιβάτη, η νέα Trident αποπνέει αέρα ακριβότερου μοντέλου έχοντας και όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στην μεσαία κατηγορία των γυμνών θα βγει πρώτη από τη στροφή μπροστά από μεγαλύτερες και πιο δυνατές μοτοσυκλέτες και με εμφάνιση που κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά.