Στο πέμπτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2022, ο κατασκευαστής μοτοσυκλετών με έδρα το Borgo Panigale αποκάλυψε την Panigale V4 στην έκδοση του 2022, σε όλους τους θαυμαστές και λάτρεις της μοτοσυκλέτας στον κόσμο.
Η Panigale V4 2022 αντιπροσωπεύει το πλέον πρόσφατο εξελικτικό στάδιο στη διαδρομή των σπορ μοτοσυκλετών της μάρκας και παίρνει ζωή από τη μακρόχρονη εμπειρία της Ducati Corse σε συνδυασμό με τη συνεχή ανταλλαγή γνώσης και τεχνολογίας από τον κόσμο των αγώνων απευθείας στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Αυτό το νέο project εκφράζει στην πράξη τη μοναδικότητα μιας μάρκας ικανής να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών MotoGP για δεύτερη συνεχόμενη φορά, και τον τρόπο που η Ducati εξασφαλίζει ότι κάθε στοιχείο που έχει σχεδιαστεί για αγώνες στη συνέχεια μεταφέρεται σε μοτοσυκλέτες κατασκευασμένες για τους λάτρεις των δύο τροχών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Panigale V4 ανανεώνεται και βελτιώνεται συνεχώς, όπως ακριβώς συμβαίνει στα MotoGP και WorldSBK.
Στην έκδοση του 2022, το project Panigale V4 παρουσιάζει βελτιώσεις σε όλους τους τομείς: αεροδυναμική, εργονομία, κινητήρας, πλαίσιο και ηλεκτρονικά. Το αποτέλεσμα είναι μια ακόμα πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα στην πίστα και ταυτόχρονα πιο διαισθητική και άνετη, για ένα ευρύ φάσμα αναβατών. Εν ολίγοις, η νέα Panigale V4 προσφέρει μεγάλη ποσότητα αδρεναλίνης τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες.
Αυτά τα αποκλειστικά χαρακτηριστικά επιβεβαιώθηκαν μετά από ειδική δοκιμή στην πίστα αγώνων Vallelunga, στην Ιταλία. Η Panigale V4 S 2021 και η έκδοση του 2022, και οι δύο εξοπλισμένες με ελαστικά Pirelli SC1 δοκιμάστηκαν εκτενώς, με δύο δοκιμαστές μαζί με τον Michele Pirro (Επίσημο Δοκιμαστή της Ducati). Στο τέλος της ημέρας, αποδείχθηκε ότι ο πρώτος δοκιμαστής βελτίωσε τον καλύτερο γύρο του στη νέα Panigale V4 S 2022 κατά 0,9 δευτερόλεπτα, ο δεύτερος κατά 1,2 δευτερόλεπτο, ενώ ο Michele Pirro ήταν ταχύτερος κατά μισό δευτερόλεπτο, κάνοντας γύρο μόλις τρία δευτερόλεπτα από τον καλύτερο χρόνο του στον πρώτο αγώνα στη Vallelunga, στο φετινό ιταλικό πρωτάθλημα Superbike, όπου, ωστόσο, έτρεξε βασιζόμενος στο καλύτερων επιδόσεων ελαστικό με το υλικό SCX.
Το πρώτο νέο χαρακτηριστικό της νέας έκδοσης Panigale V4 2022 έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Οι μηχανικοί της Ducati επικέντρωσαν στην πραγματικότητα τη σκληρή δουλειά τους στο φέρινγκ, το οποίο πλέον ενσωματώνει πιο συμπαγή και λεπτότερα πτερύγια διπλού προφίλ με αυξημένη απόδοση: η νέα υλοποίηση εγγυάται το ίδιο κατακόρυφο φορτίο, έως και 37 kg στα 300 χλμ./ώρα. Επιπλέον, το κάτω μέρος του φέρινγκ διαθέτει επανασχεδιασμένες εξαγωγές για τη βελτίωση του συστήματος ψύξης και, κατά συνέπεια, της απόδοσης του κινητήρα, ιδιαίτερα στην πίστα.
Η εργονομία αποτέλεσε επίσης βασικό πεδίο της εις βάθος εξέλιξης κατά τη διάρκεια των δοκιμών σε πίστα. Η σέλα πλέον έχει πιο επίπεδο σχήμα και διαφορετική επίστρωση, για να υποστηρίζει περαιτέρω τον αναβάτη κατά το φρενάρισμα και να επιτρέπει την ευκολότερη κίνηση της μοτοσυκλέτας. Σε σύγκριση με την έκδοση του 2021, το ρεζερβουάρ έχει νέο σχήμα στο πίσω μέρος για να επιτρέπει στον αναβάτη να κοντράρει καλύτερα κατά το φρενάρισμα και να οδηγεί ταχύτερα και για περισσότερη ώρα. Χάρη σε αυτή τη νέα εργονομία, ο αναβάτης είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένος στη μοτοσυκλέτα και επομένως πιο άνετος γενικά. Ακόμη και η περιοχή επαφής των χεριών κατά τη διάρκεια του κρεμάσματος εκτός της μοτοσυκλέτας, έχει βελτιωθεί.
Η καρδιά της μοτοσυκλέτας προέρχεται από τον 1.103 κ.εκ. Desmosedici Stradale MotoGP, ο οποίος έχει υποστεί μια σειρά από βελτιώσεις. Ο Desmosedici Stradale έχει δεχθεί περαιτέρω εξέλιξη για το 2022, χάρη στην εισαγωγή ορισμένων αποκλειστικών στοιχείων που επιτρέπουν την αύξηση της ισχύος μαζί με πιο άμεση απόκριση του γκαζιού.
Ο νέος κινητήρας έχει βελτιωθεί στο κύκλωμα λίπανσης και συνδέεται με μια νέα αντλία λαδιού που απορροφά λιγότερη ισχύ. Η αυξημένη διάμετρος των εξαγωγών της εξάτμισης επιτρέπει τη μείωση της επιστροφής των καυσαερίων και, κατά συνέπεια, την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα. Χάρη σε αυτές τις παρεμβάσεις και μια νέα αποκλειστική χαρτογράφηση, ο Desmosedici Stradale – Euro 5 – αποδίδει 215,5 ίππους στις 13.000 σ.α.λ., με αύξηση ισχύος 1,5 ίππων σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση, η οποία ανεβαίνει στους επιπλέον 2,5 ίππους μέγιστης ισχύος στις 14.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αποδίδει επίσης ροπή 123,6 Nm στις 9.500 σ.α.λ. και ήδη από τις 6.000 σ.α.λ., παρέχει το 80% της μέγιστης διαθέσιμης ροπής.
Έχει υιοθετηθεί ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, με «μακρύτερες» την πρώτη, τη δεύτερη και την έκτη. Η πρώτη ταχύτητα έχει επιμηκυνθεί κατά 11,6%, ενώ η δεύτερη κατά 5,6%. Χάρη σε αυτό το νέο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι πλέον πιο εύκολο να αντιμετωπίσεις τις πιο σφιχτές στροφές στην πρώτη ταχύτητα, απολαμβάνοντας καλύτερο φρενάρισμα κινητήρα και μεγαλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο. Επιπλέον, το μικρότερο κενό μεταξύ των δύο πρώτων σχέσεων επιτρέπει στο DQS, εξοπλισμένο με νέα βαθμονόμηση, να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας καλύτερη απόδοση. Τέλος, η έκτη ταχύτητα έχει μακρύνει κατά 1,8%, επιτρέποντας, σε συνδυασμό με την αύξηση της ισχύος του κινητήρα, τελική ταχύτητα 5 χλμ./ώρα υψηλότερη από την Panigale V4 2021.
Μια νέα λογική Power Modes έχει εφαρμοστεί στην Panigale V4 2022, η οποία παρέχει 4 προγράμματα κινητήρα: Full, High, Medium, Low. Τα προγράμματα Full και Low έχουν σχεδιαστεί εκ νέου ενώ τα High και Medium χρησιμοποιούν μια νέα χαρτογράφηση. Το Power Mode Full είναι το πιο σπορ που υιοθετήθηκε ποτέ από μια Panigale V4 και επιτρέπει στον κινητήρα να εκφράζει πλήρως τις δυνατότητές του με καμπύλες ροπής χωρίς ηλεκτρονικά φίλτρα, εκτός από την πρώτη ταχύτητα. Ένα νέο σύστημα χαρτογράφησης Ride by Wire έχει αναπτυχθεί για τις λειτουργίες υψηλής και μεσαίας ισχύος, με τον αναβάτη να έχει πάντα τη βέλτιστη ώθηση όταν ανοίγει το γκάζι. Το Power Mode Low, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση ακόμη πιο απολαυστική, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 150 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα διαχειρίσημη απόκριση στο γκάζι.
Η απόδοση του Desmosedici Stradale μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στην αγωνιστική εξάτμιση της Ducati Performance. Προκειμένου η αγωνιστική εξάτμιση να πληροί τις προδιαγραφές ακόμη και σε πίστες με αυστηρότερα όρια θορύβου, είναι διαθέσιμο ένα νέο σύστημα εξάτμισης, εξ ολοκλήρου από τιτάνιο, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Akrapovič, το οποίο εμπίπτει στο όριο θορύβου των 105 dB (102 dB με τοποθετημένο το dB-killer). Η νέα εξάτμιση είναι εξοπλισμένη με σιγαστήρες ψηλά δίπλα στην ουρά και εξασφαλίζει αύξηση ισχύος 12,5 ίππων, ανεβάζοντας τη μέγιστη τιμή στους 228 ίππους, ενώ η μέγιστη τιμή ροπής αυξάνεται στα 131 Nm, με συνολική μείωση βάρους 5 κιλών.
O Desmosedici Stradale είναι επίσης δομικό στοιχείο του πλαισίου και συνδέεται άμεσα με το αλουμινένιο μπροστινό πλαίσιο. Το πλαίσιο συμπληρώνεται από το ελαφρύ μπροστινό τμήμα από μαγνήσιο και τη βάση της σέλας από χυτό αλουμίνιο.
H νέα Panigale V4 S είναι εξοπλισμένη με το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πιρούνι Öhlins NPX 25/30 που χρησιμοποιεί σύστημα απόσβεσης υπό πίεση που προέρχεται από αυτό των αγωνιστικών πιρουνιών της Öhlins, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο σπηλαίωσης λαδιού σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη αίσθηση φρεναρίσματος και ταυτόχρονα καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών, που μεταφράζεται σε συνολικά καλύτερη αίσθηση. Το νέο πιρούνι έχει διαδρομή 125 χιλ. (+5 χιλ. σε σύγκριση με αυτό που εξοπλίζει την Panigale V4 2021), χάρη στο οποίο μπορεί όχι μόνο να υιοθετήσει πιο μαλακές ρυθμίσεις (η ακαμψία των ελατηρίων έχει πάει από 10 σε 9,5 N/χιλ.) βελτιώνοντας την ομαλότητα της απόκρισης ακόμη και σε ανώμαλη άσφαλτο και το κράτημα σε κρίσιμες συνθήκες. Το νέο πιρούνι λειτουργεί σε συνδυασμό με το πίσω αμορτισέρ Öhlins TTX36 και το αμορτισέρ τιμονιού Öhlins. Προσφέρει στον αναβάτη την ευκαιρία να ρυθμίσει την ανάρτηση σε διαφορετικές συνθήκες (φρένα/στροφές/επιτάχυνση) και να αλλάξει τις παραμέτρους λειτουργίας της, που σημαίνει μεγαλύτερη ασφάλεια στον δρόμο και καλύτερο γυρολόγιο στην πίστα.
Επιπλέον, ο άξονας του ψαλιδιού από αλουμίνιο είναι τοποθετημένος 4 χιλ. ψηλότερα από αυτόν της έκδοσης του 2021. Η συγκεκριμένη τεχνική επιλογή βελτιώνει τη συμπεριφορά για το ανεπιθύμητο squat, δηλαδή μειώνεται η βύθιση του πίσω μέρους, σταθεροποιώντας τη μοτοσυκλέτα στην επιτάχυνση.
Η Panigale V4 S είναι εξοπλισμένη με ζάντες από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου 3-ακτίνων και διαθέτει ελαστικά Pirelli Diablo™ Supercorsa SP (120/70 ZR17 εμπρός και 200/60 ZR 17 πίσω). Το σύστημα φρένων είναι εξοπλισμένο με μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema® μπροστά, με τέσσερα έμβολα διαμέτρου 30 χιλ. το καθένα σε δίσκους διαμέτρου 330 χιλ., εξασφαλίζοντας εξαιρετική ισχύ πέδησης, ενώ στο πίσω μέρος λειτουργεί ένας μονός δίσκος 245 χιλ. με δαγκάνα 2 εμβόλων.
Ακόμη και η στάνταρ έκδοση Panigale V4 διαθέτει ένα υπερσύγχρονο πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει: πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa Big Piston (BPF) 43 χιλ., σταμπιλιζατέρ Sachs monoshock επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο και χυτές ζάντες αλουμινίου με σχέδιο 5-ακτίνων.
Η Panigale V4 2022 είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικό πακέτο τελευταίας γενιάς που βασίζεται στη χρήση μιας αδρανειακής πλατφόρμας 6 αξόνων, ικανής να ανιχνεύει άμεσα όλες τις πιθανές γωνίες της μοτοσυκλέτας στον χώρο. Το ηλεκτρονικό πακέτο ελέγχει όλες τις φάσεις λειτουργίας, των οποίων οι παράμετροι συνδέονται από προεπιλογή με τα 4 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Race A, Race B, Sport, Street).
Αυτές οι παράμετροι μπορούν να επικοινωνηθούν στον αναβάτη ακόμη πιο αποτελεσματικά χάρη στο βελτιωμένο ταμπλό, το οποίο διαθέτει και μια νέα κατανομή των λειτουργιών των φώτων. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, οι τεχνικοί της Ducati εισάγουν μια πρόσθετη λειτουργία πληροφοριών, η οποία αναπτύχθηκε έχοντας υπόψη τις προτάσεις των αναβατών του MotoGP και ονομάστηκε “Track Evo”, μια επιλογή που προστέθηκε στις υπάρχουσες ρυθμίσεις δρόμου και πίστας.
Στην οθόνη Track Evo, το στροφόμετρο κινείται σε οριζόντια κλίμακα τοποθετημένο στο υψηλότερο σημείο του οργάνου, το οποίο είναι και το πιο ορατό, και η ένδειξη της σχέσης που έχει ενεργοποιηθεί βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης. Στη δεξιά περιοχή υπάρχουν τέσσερις τομείς διαφορετικών χρωμάτων, ο καθένας αφιερωμένος σε έναν ηλεκτρονικό έλεγχο (DTC, DWC, DSC, EBC). Αυτοί οι τομείς ανάβουν μεμονωμένα όταν τα ηλεκτρονικά εργάζονται σε μια συγκεκριμένη παράμετρο, παραμένοντας αναμμένα για το χρόνο που απαιτείται για να αναγνωρίσει ο αναβάτης ποια ένδειξη είναι ενεργοποιημένη. Αυτή η λειτουργία σηματοδότησης διευκολύνει το έργο του χρήστη να κατανοήσει ποιο σύστημα λειτούργησε και να του επιτρέψει να παρεμβαίνει με μεγαλύτερη ακρίβεια στην επιλογή του βέλτιστου επιπέδου και να έχει καλύτερη απόδοση πιο γρήγορα. Ο αριστερός τομέας συμπληρώνει τις πληροφορίες με το χρονόμετρο, τον αριθμό των γύρων που έχουν ολοκληρωθεί και την ταχύτητα. Για να γίνει πιο καθαρή η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, έχει εισαχθεί ένα πράσινο LED τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του ταμπλό.
Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας έχει επίσης ανανεωθεί, με μια επιπλέον δόση επιθετικής γεύσης. Η άνευ προηγουμένου γραφική σχεδίαση του Ducati Centro Stile περιλαμβάνει το μαύρο χρώμα για τα λογότυπα που εφαρμόζονται στα πλήρως κόκκινα φέρινγκ, τη διπλή υφασμάτινη σέλα (δίχρωμη στην έκδοση S) και, ξανά για την έκδοση S, την κόκκινη ένδειξη στις μαύρες ζάντες.
Οι Panigale V4 και Panigale V4 S θα είναι διαθέσιμες από τον Μάρτιο του 2022 στο κλασικό χρώμα “Ducati Red”.
Η Panigale V4 μπορεί να εξοπλιστεί με τα αξεσουάρ που περιλαμβάνονται στον κατάλογο Ducati Performance. Περιλαμβάνει τόσο τα γνωστά βελτιωτικά όσο και καθαρά αγωνιστικά στοιχεία, σχεδιασμένα για την πίστα. Τα αξεσουάρ Ducati Performance είναι διαθέσιμα μέσω του διαδικτυακού διαμορφωτή.
Εκτός από μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ, η Ducati προσφέρει δερμάτινες στολές (με διαθέσιμο επίσης σύστημα αερόσακου), κορυφαία κράνη, μπότες και γάντια. Για την ακρίβεια, η Ducati καλύπτει όλες τις ανάγκες του αναβάτη, από τη σπορ οδήγηση στην πίστα μέχρι τις περιπέτειες στο δρόμο, φορώντας την τέλεια στολή ως επίσημος αναβάτης της Ducati.