Νέα σεζόν MotoGP, νέα ελαστικά MICHELIN

Νέα σεζόν MotoGP, νέα ελαστικά MICHELIN

Οι πρώτες δοκιμές για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP FIM 2024, που πραγματοποιούνται από τις 6 έως τις 8 Φεβρουαρίου στην πίστα Sepang στη Μαλαισία, σηματοδοτούν την έναρξη μιας συναρπαστικής και πολλά υποσχόμενης νέας σεζόν.

Μέχρι το Νοέμβριο, οι 22 αναβάτες (11 ομάδες) θα συναντηθούν 21 φορές σε πίστες σε όλο τον κόσμο, στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ασία, την Ωκεανία, τη Μέση Ανατολή και φυσικά την Ευρώπη. Αγωνιστικές πίστες με πολύ διαφορετικά προφίλ, τα χαρακτηριστικά των οποίων αποτελούν προκλήσεις για τους μηχανικούς της Michelin, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την ανάπτυξη μιας γκάμας ελαστικών, που έχει τη δυνανότητα να ανταποκριθεί σε δύσκολες συνθήκες χρήσης ανεξάρτητα από τον καιρό, την τοπογραφία ή την ταχύτητα της πίστας, τον τύπο της ασφάλτου και τον αριθμό γύρων. Στο MotoGP, κάθε πίστα έχει πολύ συγκεκριμένες προκλήσεις!

Εξελίξεις στην γκάμα MICHELIN Power Slick για τη σεζόν 2024

Τα νέα ελαστικά που είναι διαθέσιμα αυτήν τη σεζόν στους συνεργάτες της Michelin απαιτούσαν πολλούς μήνες εξέλιξης. Για τις ομάδες, αυτό δεν είναι ένα άλμα στο άγνωστο, γιατί οι αναβάτες τους είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ελαστικά και να επιβεβαιώσουν ομόφωνα τις επιδόσεις τους, κατά τη διάρκεια της περασμένης σεζόν. Αυτά τα νέα μείγματα γόμας είναι η αρχή μιας ακόμα αλλαγής. Το 2025, η Michelin θα λανσάρει άλλο ένα νέο ελαστικό MotoGP, αυτή τη φορά με νέα δομή. Ήταν σημαντικό για τον Γάλλο κατασκευαστή να εξελίξει ομαλά τις γκάμες MotoGP του, προκειμένου να υποστηρίξει με τον καλύτερο τρόπο τους συνεργάτες του, και η αρχή έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με τα νέα μείγματα γόμας.

Μπροστινό ελαστικό: Διαθέτει πολλά νέα στοιχεία στο μείγμα γόμας του, τα οποία προκύπτουν επίσης από μια νέα λεγόμενη διαδικασία «μίξης». Σε γενικές γραμμές, τα ελαστικά του 2024 είναι περισσότερο άκαμπτα από την περασμένη σεζόν, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις αυξανόμενες υψηλές καταπονήσεις που ασκούνται στον μπροστινό τροχό.

Πίσω ελαστικό: Εδώ, η Michelin έχει χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες, ολοένα και πιο καινοτόμες τόσο από πλευράς εξαρτημάτων όσο και τεχνικές «μίξης». Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερη σταθερότητα στις επιδόσεις και να μειωθεί το φαινόμενο της φθοράς κατα τη διάρκεια του αγώνα.

Τα μπροστινά και πίσω ελαστικά διαθέτουν διαφορετικά μείγματα γόμας και χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους κατασκευής.

Νέα σεζόν MotoGP, νέα ελαστικά MICHELIN

Η κατανομή των ελαστικών περιορίστηκε στο ελάχιστο

Όπως σε όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στους οποίους εμπλέκεται, η Michelin αναπτύσσει τεχνολογικές και υλικοτεχνικές λύσεις, με βάση την αποτελεσματικότητα και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα μέτρα που ελήφθησαν το 2023 όσον αφορά τη μείωση του επιτρεπόμενου αριθμού ελαστικών ανά αγώνα τηρήθηκαν. «Λιγότερα ελαστικά σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες για προέλευση και χρήση, μικρότερη εφοδιαστική αλυσίδα, λιγότερη τοποθέτηση και εκτοποθέτηση και λιγότερη ανακύκλωση», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Motorsport Two-Wheel. «Την περασμένη σεζόν, είδαμε ότι οι επιδόσεις και η ευελιξία των ελαστικών μας, επέτρεψαν στους αναβάτες να προσφέρουν συναρπαστικούς αγώνες. Η χρήση λιγότερων ελαστικών, ενισχύοντας παράλληλα την έννοια του ανταγωνισμού και αυξάνοντας τις αθλητικές μας επιδόσεις, μας επιτρέπει να κάνουμε ένα περαιτέρω βήμα, προς ένα πιο βιώσιμο και υπεύθυνο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή είναι μια πραγματική επιτυχία, η οποία είναι αποτέλεσμα της αδιάκοπης δέσμευσης των ομάδων της Michelin Motorsport».

Η σεζόν 2024 μέσα από τη ματιά του Piero Taramasso, Διευθυντή Michelin Motorsport Two-Wheel

«Η περασμένη σεζόν είχε πολύ ενδιαφέρον, γιατί παρατηρήθηκε μείωση στον αριθμό των μείγματων γόμας και των ελαστικών και είδαμε ότι όλα λειτούργησαν πολύ καλά. Καταφέραμε με επιτυχία να συνδυάσουμε τη δέσμευσή μας για το περιβάλλον με εξαιρετικές αθλητικές επιδόσεις και οι αναβάτες Grand Prix σημείωσαν 36 ρεκόρ ταχύτητας ή χρόνου κατά τη διάρκεια της σεζόν. Για το 2024, επαναφέρουμε στους στόχους μας όλα τα ρεκόρ, επειδή διαθέτουμε νέα μείγματα γόμας και δεν έχουμε αμφιβολίες για τις επιδόσεις τους, καθώς έχουν ήδη δοκιμαστεί από τους αναβάτες κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Η πρώτη πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη σεζόν είναι περισσότερο βιομηχανική, γιατί ξεκινάμε από το μηδέν και πρέπει να παράγουμε όλα τα ελαστικά για ολόκληρη τη σεζόν. Όπως πάντα, έχουμε προβλέψει και τον τρόπο αποστολής των ελαστικών μας στις διάφορες χώρες που φιλοξενούν τους αγώνες και προτιμούμε να μεταφέρουμε τα ελαστικά μας με πλοίο και όχι με αεροπλάνο, για να μείωσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και κόστος. Μετά τους συναρπαστικούς αγώνες που σημάδεψαν τη σεζόν του 2023, είμαι πεπεισμένος ότι το πρωτάθλημα του 2024 θα είναι εξίσου συναρπαστικό, με νέες ομάδες και μοτοσυκλέτες με όλο και πιο προηγμένη τεχνολογία που θα αναδείξουν την ποιότητα των νέων μας ελαστικών. Θα υπάρξουν δύο πίστες που είναι άγνωστες σε εμάς, το Sokol (Καζακστάν), για το οποίο μπορέσαμε να κάνουμε προσομοιώσεις αλλά δεν έχουμε αγωνιστεί ποτέ εκεί, και επίσης η Aragon (Ισπανία) μια πίστα που γνωρίζουμε τη διαταξή της αλλά η άσφαλτος της ανακαινίστηκε την άνοιξη. Υπό αυτές τις συνθήκες, όλα τα δεδομένα είναι με βαση την παλιά επιφάνεια της πίστας την οποία τώρα καλούμαστε να την ανακαλύψουμε και πάλι. Ωστόσο, έχουμε κάνει όλες τις ρυθμίσεις για να διασφαλίσουμε ότι όλα θα πάνε καλά και τώρα περιμένουμε να ξεκινήσει η σεζόν».

Ημερολόγιο αγώνων MotoGP 2024

Οι αναβάτες θα συναντηθούν 21 φορές κατά τη διάρκεια της σεζόν. Για τις πίστες Sokol και Aragon, που είναι δύο νέες/ανανεωμένες πίστες, η Michelin θα έχει διαθέσιμο ένα επιπλέον μείγμα γόμας, όπως προβλέπεται στους κανονισμούς.

Όσον αφόρα τυχόν αλλαγές στο ημερόλογιο αγώνων, σημειώνουμε ότι η Losail (Κατάρ) επιστρέφει στην αρχή της σεζόν, αφού έχει αποτελέσει τον προτελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος 2023, λόγω της ανακαίνισής της. Το Grand Prix της Καταλονίας, το οποίο αλλαξε από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο του 2023, θα πραγματοποιηθεί φέτος το Μάιο. Οι διακοπές των ομάδων και των οδηγών θα πραγματοποιηθούν απο τις αρχές Ιουλίου εως τις αρχές Αυγούστου, και στη συνέχεια από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ο μεγάλος γύρος της Ασίας σε δύο μέρη των τριών αγώνων. Η σεζόν θα τελειώσει παραδοσιακά στην πίστα Ricardo Tormo στη Βαλένθια (Ισπανία), όπου θα δοθεί ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2024.

Νέα σεζόν MotoGP, νέα ελαστικά MICHELIN

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ ΑΝΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΑ

  • 8 έως 10 Μαρτίου Qatar – Losail
  • 22 έως 24 Μαρτίου Πορτογαλία- Portimão
  • 12 έως 14 Απριλίου Ηνωμένες Πολιτείες COTA – Austin
  • 26 έως 28 Απριλίου Ισπανία – Jerez de la Frontera
  • 10 έως 12 Μαΐου Γαλλία- Le Mans
  • 24 έως 26 Μαΐου Ισπανία Καταλονία – Βαρκελώνη
  • 31 Μαΐου έως 2 Ιουνίου Ιταλία – Mugello
  • 14 έως 16 Ιουνίου Καζακστάν – Σοκόλ
  • 28 έως 30 Ιουνίου Ολλανδία – TT Assen
  • 5 έως 7 Ιουλίου Γερμανία- Sachsenring
  • 2 έως 4 Αυγούστου Αγγλία – Silverstone
  • 16 έως 18 Αυγούστου Austria Red Bull – Spielberg
  • 30 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου Ισπανία – Aragon
  • 6 έως 8 Σεπτεμβρίου San Marino- Misano Adriatico
  • 20 έως 22 Σεπτεμβρίου Ινδία – Buddh
  • 27 έως 29 Σεπτεμβρίου Ινδονησία – Mandalika
  • 4 έως 6 Οκτωβρίου Ιαπωνία – Twin Ring Motegi
  • 17 έως 20 Οκτωβρίου Αυστραλία – Phillip Island
  • 25 έως 27 Οκτωβρίου Ταϊλάνδη – Buriram
  • 1 έως 3 Νοεμβρίου Μαλαισία – Sepang
  • 15 έως 17 Νοεμβρίου Ισπανία – Valence

Οι συνεργάτες της Michelin στο MotoGP – 11 ομάδες και 22 αναβάτες

  • Ducati Lenovo Team -> Pecco Bagnaia (Ita), Enea Bastianini (Ita)
  • Monster Energy Yamaha -> Fabio Quartararo (Fra), Alex Rins (Esp)
  • Aprilia Racing Team -> Aleix Espargaró (Esp), Maverick Viñales (Esp)
  • Red Bull KTM Factory Racing -> Brad Binder (RSA), Jack Miller (Aust)
  • Repsol Honda Team -> Luca Marini (Ita), Joan Mir (Esp)
  • Prima Pramac Team -> Jorge Martin (Esp), Franco Morbidelli (Ita)
  • Gresini Racing MotoGP -> Marc Márquez (Esp), Alex Márquez (Esp)
  • Pertamina Enduro VR46 -> MotoGP Team Marco Bezzecchi(Ita), Fabio Di Giannantonio (Ita)
  • LCR Honda -> Johan Zarco (Fra), Takaaki Nakagami (Jpn)
  • Red Bull GasGas Tech3 -> Pedro Acosta (Esp), Augusto Fernández (Esp)
  • Trackhouse Racing -> Raul Fernandez (Esp), Miguel Oliveira (Por)

Μια αποτελεσματική μορφή αγώνα

Οι κανονιστικές αλλαγές που ξεκίνησαν στις αρχές του 2023 έχουν ανανεωθεί, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διεξαγωγή του Σαββατοκύριακου των αγώνων. Η δράση στην πίστα ξεκινά το πρωί της Παρασκευής με μια ελεύθερη δοκιμή διάρκειας 45 λεπτών. Στη συνέχεια, ένα άλλο slot, που ονομάζεται απλά Practice και αυτή τη φορά διαρκεί μία ώρα, επιτρέπει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να περάσουν απευθείας στη δεύτερη προκριματική φάση (Q2) που έχει προγραμματιστεί για την επόμενη μέρα. Το Σάββατο το πρωί, μετά τη δεύτερη ελευθέρη δοκιμή (διάρκειας 30 λεπτών στην οποία συμμετέχουν όλοι οι αναβάτες), όσοι δεν έχουν προκριθεί απευθείας στο Q2 αγωνίζονται για 15 λεπτά στο Q1. Οι δύο ταχύτεροι αναβάτες στη συνέχεια συντάσσονται για να σχηματίσουν μια ομάδα 12 αναβατών για την τελική προκριματική φάση (επίσης 15 λεπτών), η οποία θα καθορίζει τις θέσεις των αναβατών στη σχάρα εκκίνησης. Ακολουθούν δύο αγώνες, ο πρώτος που ονομάζεται Αγώνας sprint, διάρκειας περίπου 20 λεπτών το απόγευμα του Σαββάτου, και μετά, το Grand Prix (διπλάσιος αριθμός γύρων Αγώνα Sprint) την Κυριακή. Ο Αγώνας Sprint πραγματοποιείται στις 3:00 μ.μ. και το Grand Prix στις 14:00, τοπική ώρα. Ένα πρόγραμμα που απήλαυσε σε μεγάλο βαθμό το κοινό το 2023.

«Η προσθήκη του αγώνα Sprint ενίσχυσε το γεγονός», δήλωσε ο Piero Taramasso. «Η Dorna Sports που διοργανώνει το πρωτάθλημα ήθελε να προσφέρει θέαμα και δεν απογοητευτήκαμε. Η σύντομη μορφή αυτών των αγώνων ενθαρρύνει τους αναβάτες να τα δίνουν όλα, πλησιάζοντας τακτικά τους χρόνους γύρων που επιτυγχάνονται στις κατατακτήριες. Αυτό δημιουργεί ένα μαγευτικό θέαμα που προκαλεί πολλά συναισθήματα στους θεατές αλλά και στις ομάδες. Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας Sprint είναι σημαντικός για το πρωτάθλημα, απαιτεί επίσης ένα επίπεδο προσοχής από τους αναβάτες, οι οποίοι πρέπει να διασφαλίσουν ότι είναι έτοιμοι για το Grand Prix την επόμενη μέρα. Είναι ένας έξυπνος συνδυασμός ανάληψης ρίσκου και αδρεναλίνης αλλά και σοφίας. Αυτό οδηγεί σε μεγάλους αγώνες στην πίστα αλλά και σε καλή αντίληψη για την πειθαρχία. Τέλος, ο αγώνας Sprint επιτρέπει στη Michelin και τις ομάδες να συλλέξουν πολύτιμες πληροφορίες για να προετοιμαστούν για το Grand Prix της Κυριακής, όσον αφορά τη σταθερότητα των επιδόσεων και τη φθορά των ελαστικών».