Ένας αιώνας ιστορίας, εκατό χρόνια εκπληκτικών μοτοσυκλετών, νικών, περιπετειών και εμβληματικών προσωπικοτήτων, που έχουν χτίσει τον θρύλο του αετού.
Η Moto Guzzi γιορτάζει τα σημαντικά αυτά γενέθλια, με έναν χρόνο γεμάτο από πρωτοβουλίες που θα κορυφωθούν στην εκδήλωση GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi, η έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα στο Mandello del Lario, από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου.
Οι GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi αποτελούν διαχρονικά, ένα γεγονός που κανένας φίλος του εργοστασίου δεν θέλει να χάσει και αναμένουν με ενθουσιασμό, δέκα χρόνια από την τελευταία διοργάνωσή τους. Δεκάδες χιλιάδες φίλων θα συγκεντρωθούν από όλο τον κόσμο, για να βιώσουν μια μοναδική, αξέχαστη εμπειρία. Αυτό το γεγονός έγινε δυνατό, με τη συνεργασία της Moto Guzzi, Motoraduno Internazionale Committee και του δήμου του Mandello del Lario.
Γι’ αυτή την τόσο μοναδική περίσταση, η Moto Guzzi θα παρουσιάζει μια περιορισμένη σειρά των μοντέλων της, σε έναν αποκλειστικό χρωματισμό, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος για τις V7, V9 και V85 TT, μόνο για το 2021.
Ένας αποκλειστικός, κομψός και ελκυστικός χρωματισμός, που τιμά μια μοναδική κληρονομιά, με αισθητική που βασίζεται σε θρυλικές μοτοσυκλέτες που έχουν γράψει ιστορία. Κυρίως όμως βασίζεται στην Otto Cilindri του 1955, τη συναρπαστική μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα τρελό όραμα, που έγινε πραγματικότητα για να συμμετάσχει στην κατηγορία των 500 κ.εκ., στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας. Αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν δέκα χρόνια μπροστά από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα της εποχής της, παγκοσμίως.
Αυτό το ορόσημο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας έχει ένα εξαιρετικά κομψό χρώμα, στην πιο αγνή αγωνιστική μορφή του, συνδυάζοντας σατινέ μέταλλο στο ρεζερβουάρ καυσίμου με πράσινο χρώμα στο φέρινγκ και δερμάτινη επένδυση στη σέλα. Αυτά όμως ήταν και τα χρώματα που χαρακτήριζαν και μια από τις πιο νικηφόρες μοτοσυκλέτες της ιστορίας, την 350 Bialbero που ήταν ο ανίκητος κυρίαρχος της κατηγορίας 350 κ.εκ. του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος GP, με ένα απίστευτο ρεκόρ 9 συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων (5 αναβατών και 4 κατασκευαστών) από το 1953 έως το 1957.
Το πράσινο ήταν το πρώτο χρώμα που εφαρμόστηκε σε μοτοσυκλέτα Moto Guzzi και αυτή δεν ήταν άλλη, από τη Normale. Αυτό ήταν το πρώτο και πιθανότατα το πιο εμβληματικό χρώμα που έχει συνδεθεί με τον αετό της Moto Guzzi. Το κέντρο σχεδιασμού του εργοστασίου έδωσε μια σύγχρονη ερμηνεία, με ματ φινίρισμα και μεταλλικά χρώματα που εκφράζουν τη στιβαρότητα και την αυθεντικότητα του εργοστασίου από το Lario. Τα χρώματα ταιριάζουν τέλεια με την φυσικού χρώματος δερμάτινη επένδυση της σέλας και τονίζουν την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την ιταλική βιομηχανία.
Άλλες ξεχωριστές λεπτομέρειες είναι ο χρυσός αετός και το ειδικής σχεδίασης λογότυπο που τιμούν τα 100 χρόνια της Moto Guzzi.
100 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Ήταν 15 Μαρτίου 1921, όταν ιδρύθηκε η “Società Anonima Moto Guzzi“, με στόχο την “κατασκευή και πώληση μοτοσυκλετών, καθώς και κάθε άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με τη βιομηχανία της μεταλλουργίας”. Και το ξεκίνημά της ήρθε την κατάλληλη στιγμή, για να τιμήσει τη μνήμη του ενός από τους δύο εμπνευστές της. Αυτός ήταν ο λόγος που ως έμβλημα της νέας εταιρίας, επιλέχτηκε ο αετός με ανοικτά φτερά. Αυτό το λογότυπο γρήγορα έγινε διάσημο σε όλο τον κόσμο και αποτέλεσε το απόλυτο σύμβολο της Moto Guzzi.
Έτσι λοιπόν, άνοιξαν τις πύλες τους οι κεντρικές εγκαταστάσεις στο Mandello del Lario, στον ίδιο χώρο που κατασκευάζει η Moto Guzzi τις μοτοσυκλέτες της μέχρι σήμερα. Αυτό το βιομηχανικό εγχείρημα έχει σημαδέψει την ιστορία του παγκόσμιου μοτοσυκλετισμού, με μοτοσυκλέτες που έχουν εξάψει τη φαντασία, όπως είναι η GT 500 Norge (1928), η οποία έφτασε μέχρι τον αρκτικό κύκλο, με οδηγό τον Giuseppe Guzzi, τον αδερφό του ιδρυτή Carlo. Άλλα σημαντικά μοντέλα ήταν η Airone 250 (1939), αλλά και η Galletto (1950) που συνέβαλε στην εκκίνηση της μαζικής παραγωγής, την περίοδο μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.
Εκείνη την εποχή λειτούργησε και το τούνελ αέρα, το οποίο ήταν το πρώτο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας και παραμένει επισκέψιμο στο εργοστάσιο του Mandello μέχρι σήμερα. Αποτέλεσε τον χώρο δράσης μιας πολύ στενά συνδεδεμένης ομάδας που περιλάμβανε εξαιρετικούς μηχανικούς όπως ήταν οι Umberto Todero και Enrico Cantoni, καθώς και τον σχεδιαστή που πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε θρύλο. Αυτός ήταν ο Giulio Cesare Carcano από το Μιλάνο, ο πατέρας της απίστευτης Otto Cilindri (το 1955) με την εντυπωσιακή τελική των 285 χλμ./ώρα, αλλά και άλλων πρωτοτύπων μεταξύ 1935 και 1957, τα οποία κέρδισαν 15 παγκόσμιους τίτλους ταχύτητας και 11 Tourist Trophies.
Τη δεκαετία του 1960, μετά τις ελαφριές Stornello και Dingo, η Moto Guzzi έδωσε ζωή στον κινητήρα 700 κ.εκ. 90° V-twin με άξονα τελικής μετάδοσης, ο οποίος έμελλε να γίνει το σύμβολο του κατασκευαστή από το Mandello, μέσα από θρυλικά μοντέλα όπως είναι οι V7 Special, V7 Sport, California και Le Mans. Αυτός ο κινητήρας εξελίσσεται διαρκώς ως προς την αρχιτεκτονική και την απόδοσή του, υποστηριζόμενος από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου. Είναι ο πιο φημισμένος σύγχρονος κινητήρας της Moto Guzzi και έχει τοποθετηθεί στις εκδόσεις Roamer και Bobber των V7 και V9, καθώς και στην V85 TT traveller, την πρώτη classic enduro μοτοσυκλέτα στον κόσμο.