Το νέο Voge AC525 X είναι η συνέχεια του γυμνού AC500 και ένα από τα τέσσερα ολοκαίνουργια μοντέλα που παρουσίασε η εταιρία το 2023.
Μια προσεκτικά σχεδιασμένη scrambler, που διακρίνεται για την κομψότητα και τις όμορφες λεπτομέρειές της. Η Voge δεν κατέφυγε στη συνηθισμένη λύση, όλα ίδια και απλά ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης, πιο άγρια αισθητική και ελαστικά διπλής χρήσης. Η νέα Scrambler μοτοσυκλέτα έχει διαφορετικό κυβισμό και όχι απλά αύξηση ιπποδύναμης και ροπής σε σχέση με το ασφάλτινο αδελφάκι της, έχει τροχούς με ακτίνες 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, ένα εξαιρετικό φινίρισμα παντού και σίγουρα στο μάτι φαίνεται μεγαλύτερη σε κυβικά από τα 500 που είναι ή μάλλον τα σχεδόν 500 για να ακριβολογούμε.
Είναι καλαίσθητη και αρκετά άγρια οπτικά, δείχνει προσεγμένη στην λεπτομέρεια και όλα τα τμήματα αρμόζουν χωρίς προβλήματα μεταξύ τους. Η σέλα της είναι χαμηλά τοποθετημένη κάτι που διευκολύνει στον χειρισμό της τόσο μέσα στην κίνηση όσο και σε κοντινούς προορισμούς, σε περιορίζει λίγο στα μπρος πίσω αλλά έχει σωστή ποσότητα αφρώδους υλικού στο εσωτερικό της και σε κρατάει ξεκούραστο. Είναι άνετη και βολική, ενώ με ύψος 820 mm δεν είναι ούτε πολύ ψηλή, ούτε και πολύ χαμηλή. Το ψηλό φαρδύ τιμόνι βάζει τα χέρια ψηλά, με τους πήχεις όμως να βρίσκονται παράλληλα με το έδαφος, γεγονός που διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας.
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 494 κυβικών εκατοστών αποδίδει γραμμικά 48 ίππους στις 8.500 στροφές και σχεδόν 4,5 κιλά ροπή στις 7.000 στροφές. Η ελαστικότητα του δικύλινδρου μοτέρ βοηθάει πολύ στην ξεκούραστη καθημερινή συμβίωση και σε κερδίζει με το που το καβαλήσεις κάνοντας τα πρώτα μέτρα. Οι 48 ίπποι που φτάνουν στον πίσω τροχό είναι αρκετοί για να χαρίσουν ζωηρές επιταχύνσεις στο AC525X και η έλλειψη Traction Control ήταν κάτι που δεν μας απασχόλησε καθόλου αρνητικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η μεσαία Scrambler της Voge είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην πρακτικότητα της καθημερινής χρήσης παρά στο χωμάτινο στήσιμο. Τα φρένα είναι Nissin με δυο μπροστινούς δίσκους 300 χλστ τύπου μαργαρίτας και έναν πίσω 220 χλστ και παρά το ότι οι εμπρός δαγκάνες είναι διπίστονες και μη ακτινικές, η απόδοσή τους υπερκαλύπτει τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας και βέβαια στα συν βάζω και τις μανέτες που είναι ρυθμιζόμενες.
Οι διακόπτες και ο χειρισμός της TFT οθόνης κρίνονται λειτουργικοί και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Οι ενδείξεις αφορούν ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα, σχέση κιβωτίου, στάθμη καυσίμου, πίεση ελαστικών, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ενώ η διαχείριση του menu της είναι εύκολη και λειτουργική και γίνεται όλη από διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Οι έμπειροι αναβάτες που αγοράζουν μία Scrambler μοτοσυκλέτα γνωρίζουν ότι δεν θα κάνουν άλματα, αλλά πιστεύουν ότι οι έστω λίγο χωμάτινες αναρτήσεις του θα μπορούν να μετατρέψουν τους γεμάτους λακκούβες δρόμους της χώρας μας σε… ασφάλτινη πίστα.
Κάτι που ισχύει για πολλές μοτοσυκλέτες του είδους, αλλά όχι για τη AC525 X. Οι αναρτήσεις της ΚΥΒ αντιδρούν λίγο απότομα στις ανωμαλίες κάτι που εκτός από κουραστικό, χαμηλώνει κατά πολύ το όριο γρήγορης οδήγησης. Η VOGE AC525 X έχει επιλέξει ένα KYB ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. μπροστά και ένα ΚΥΒ αμορτισέρ για πίσω με σύστημα μοχλισμού και ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Η ποιότητα κύλισης της μοτοσυκλέτας είναι υψηλή, έχει γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και πάρα την λίγο ξερή λειτουργεία των αναρτήσεων θα σου επιτρέψει ακόμα και μαρσπιε να ξύσεις πριν χτυπήσει το καμπανάκι «προειδοποίησης».
Το ταξίδι εκτός πόλης περιορίζεται από τον αέρα που χτυπάει τον αναβάτη στα 120-130 χιλιόμετρα, όπως συμβαίνει στις περισσότερες γυμνές μοτοσυκλέτες, αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα που από αυτή την ταχύτητα και πάνω είναι αρκετός. Η τελική της σύμφωνα με την εταιρεία είναι 178 χιλιόμετρα την ώρα, ταχύτητα αρκετά καλή τόσο για τον κυβισμό όσο και για τον ελαφρώς χωμάτινο προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας.
Στα 140-150 χλμ παρατηρήσαμε κάποιους κραδασμούς σε μαρσπιε, γκριπς και καθρέπτες όχι όμως τόσο ενοχλητικούς σε βαθμό που θα δυσκολέψουν την οδήγηση. Βέβαια οι ανοχές από αναβατή σε αναβάτη διαφέρουν οπότε αυτό είναι κάτι που πρέπει μόνοι σας να ανακαλύψετε. Το κοντό ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα είναι περισσότερο αισθητική προσθήκη και δεν προσφέρει καμία ανεμοκάλυψη.
Για χώμα τα σχεδόν 205 κιλά που ζυγίζει είναι λίγο βαριά, αλλά όπως είναι κατανοητό οι scrambler μοτοσυκλέτες είναι για ελαφριά χρήση enduro και για τη σιγουριά που δίνει στον αναβάτη της ότι μπορεί να τον μεταφέρει μέχρι την απομακρυσμένη αγαπημένη του παραλία. Μέχρι εκεί. Τα κιλά είναι πολλά για κάτι παραπάνω, άβολη η όρθια θέση οδήγησης και αρκετά εκτεθειμένη η «κοιλιά» της μοτοσυκλέτας, μιας και η ποδιά που έχει είναι περισσότερο διακοσμητική και δεν φαίνεται ικανή για προστασία.
Διαθέτει έναν ωραίο πειστικό ήχο από το τελικό της εξάτμισης, άνετη σέλα για δύο άτομά και υπάρχει τόσο USB διαθέσιμο, όσο και 12V υποδοχή φόρτισης. Η κατανάλωσή που μετρήσαμε ήταν μεταξύ 4,5-5 λίτρα στα 100, κάτι που την κάνει ακόμη πιο δελεαστική οικονομικά αφού και η τιμή αγοράς της είναι ελάχιστα κάτω από τα €6.000.
Η εμφάνιση είναι και πάντα ήταν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιλογής μοτοστυκλέτας. Και σε αυτό η νέα Scrambler της Voge, απλά τα σπάει αφού θυμίζει μοτοσυκλέτες προηγούμενων δεκαετιών με την ασφάλεια και τα συστήματα του σήμερα.
Είναι για να πάρεις τα βουνά; Ναι, αρκεί να μην είναι πολύ κακοτράχαλα. Από την άλλη μεριά είναι για να πάρεις τα βουνά, αφού η τιμή αλλά και η κατανάλωσή της είναι πολύ χαμηλές συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Μην ξεχνάμε ότι μπορεί η εμφάνιση να είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιλογή μοτοσυκλέτας, αλλά η οικονομία παραμένει η βασίλισσα των επιλογών. Σε αυτόν τον τομέα η Voge AC525 X είναι πραγματικά αχτύπητη.