Το Peugeot XP400 GT είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο για την ελληνική αγορά το οποίο εισέρχεται σε μια δημοφιλή κατηγορία συνδυάζοντας στοιχεία τόσο από τον κόσμο των μοτοσυκλετών όσο και από των σκούτερ.
Η τάση των Adventure scooter ξεκίνησε από το Honda X-ADV με αρκετούς κατασκευαστές να παίρνουν σειρά μετατρέποντας αντίστοιχα scooter μεσαίου μεγέθους σε crossover προτάσεις όπως για παράδειγμα το Forza 350 σε ADV350 και το Kymco Downtown σε DT X.
Το Peugeot XP400 δεν βασίζεται σε κάποιο scooter δρόμου το οποίο μεταλλάχτηκε σε adventure πρόταση αν και ο κινητήρας του είναι από το Metropolis 400. Είναι ένα όχημα που σχεδιάστηκε εκ των προτέρων για να είναι ένα scooter με τάσεις εκτός δρόμου.
Η εμφάνιση είναι αναμφίβολα ένα από τα ισχυρότερα χαρτιά του XP400 και αυτό επιβεβαιώνεται από τα βλέμματα θαυμασμού που πέφτουν πάνω του με δείκτη κεφαλογυρισματος κυριολεκτικά 10/10. Η κομψότητα και η γαλλική φινέτσα είναι διάχυτη και εμφανής σε κάθε λεπτομέρεια του Peugeot XP400 GT ενισχύοντας απόλυτα το premium προφίλ του.
Ο κινητήρας προέρχεται από το τρίτροχο Metropolis 400 και είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες, ο οποίος κατασκευάζεται όπως και το υπόλοιπο σκούτερ στο εργοστάσιο της Peugeot στο Mandeure της Γαλλίας. Αποδίδει σχεδόν 37 ίππους στις 8.150 σ.α.λ. και 3,88 kgm ροπής στις 5.400 σ.α.λ, περισσότερους ίππους από τους ανταγωνιστές που αναφέραμε, με την αναλογία ισχύος προς βάρος να είναι σχεδόν η ίδια ή απλώς ελαφρώς καλύτερη.
Ο κινητήρας αφήνει κάποιους μηχανικούς θορύβους να ξεφεύγουν παράλληλα με το τελικό της εξάτμισης που παίρνει και αυτό βελτίωση, καθώς δεν ενθουσιάζει όχι μόνο με την εμφάνιση, αλλά και με τον ήχο που παράγει.
Η απόκριση στο γκάζι είναι λίγο αργή αλλά αποδίδεται σταδιακά, ενώ είναι αρκετά γεμάτο σε ταχύτητες μεταξύ 60-100 km/h. «Τραβάει» σε κάθε περίσταση, όχι επιθετικά, αλλά θα σου δώσει αυτό που θες μέχρι περίπου τα 140 km/h όπου είναι και η τελική του.
Είναι εύκολο στην οδήγηση, ακόμη και στην κίνηση της πόλης και το υψηλό του βάρος – υψηλότερο από των ανταγωνιστών του – δεν γίνεται αντιληπτό ακόμα και μετά από μεγάλη διαδρομή. Το τιμόνι είναι λίγο βαρύ, αλλά αυτό είναι φυσικό για τον συνδυασμό του βάρους, του μεγέθους και της διατομής των ελαστικών. Η ανάρτηση είναι εξαιρετική και αποσβένει κάθε χτύπημα στο δρόμο, ενώ ακόμη και το να περνάς τα σαμαράκια χωρίς να επιβραδύνεις, δεν θα ταράξει την ποιότητα κύλισης του Peugeot XP400 GT.
Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί «μέσα» στο scooter με το φαρδύ και ψηλά τοποθετημένο τιμόνι να φέρνει τα χέρια σε ξεκούραστη θέση παραπέμποντας σε adventure μοτοσυκλέτα. Η σέλα χωρίζεται σε δυο κομμάτια που ανοίγουν αντίθετα. Ο εμπρός αποθηκευτικός χώρος θα χωρέσει ένα full face κράνος και ο πίσω κάποια μικροαντικείμενα.
Ο πίνακας οργάνων θυμίζει αυτοκίνητο, αφού έχουμε αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο (με το δεύτερο να διαβάζεται «ανάποδα», από τα δεξιά προς τα αριστερά).
Η οθόνη είναι TFT 5 ιντσών και προσφέρει πολυάριθμες πληροφορίες, αλλά και ένα GPS με απλοποιημένη πλοήγηση “από στροφή σε στροφή” ενώ υπάρχει και ειδοποίηση για κλήσεις και SMS, με την πλοήγηση στο μενού να είναι εύκολη.
Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει keyless σύστημα εκκίνησης, κεντρικό και πλαϊνό σταντ, το οποίο σε αντίθεση με άλλα scooter επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί όταν είναι κατεβασμένο, αλλά μόνο στο ρελαντί.
Πολύ καλό είναι το οπτικό πεδίο που προσφέρεται, κυρίως λόγω της χαμηλής, σπορ ζελατίνας αν και μετα από κάποια χιλιόμετρα οι στροβιλισμοί κάνουν την εμφάνιση τους.
Το βάρος φτάνει τα 230 κιλά και η πρώτη εντύπωση που σου δίνει είναι ότι είναι τεράστιο – αν και στην πραγματικότητα δεν είναι. Όταν ξεκινάς να οδηγείς, η αίσθηση εξαφανίζεται και γενικά, η οδήγηση θυμίζει οποιοδήποτε ενδιάμεσο σκούτερ. Ευτυχώς υπάρχει το αρκετό μεγάλο τιμόνι που βοηθάει την κατάσταση λόγω των μεγάλων του μοχλών και αυτό είναι κάτι που θα το διαπιστώσετε σε επιτόπιους ελιγμούς και μανούβρες.
Στον δρόμο αλλάζει κατεύθυνση αργά ενώ εισπράττεις και μια ελαφρώς βαριά αίσθηση από το μπροστινό βέβαια μεταφράζεται και σε αυξημένη σταθερότητα και στιβαρότητα που σου εμπνέει και την εμπιστοσύνη που ζητάς από ένα τέτοιο καθημερινό μέσο.
Το ανάποδο πιρούνι με τις δύο πλάκες έχει καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών, με τη διαδρομή του στα 140 mm, να κρίνεται ικανοποιητική για κίνηση στην άσφαλτο το οποίο συνδυάζεται με μια εξίσου καλή οπίσθια προοδευτική ανάρτηση και ένα τοποθετημένο οριζόντια αμορτισέρ που είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει ποτέ πάνω σε σκούτερ!
Τα λάστιχα είναι πολύ καλά για μικτή χρήση αφού είναι τα Pirelli Scoprion Rally STR και προσφέρουν σε συνδυασμό με το άκαπτο σωληνωτό πλαίσιο, μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά που θυμίζει αρκετά μοτοσυκλέτα. Για οδήγηση στο χώμα δεν θα αναφερθώ γιατί πολύ απλά δεν πιστεύω ότι κάποιος θα θελήσει να εξερευνήσει την χωμάτινη μεριά του XP400 πέραν από κάποιες απλές διελεύσεις σε εξερεύνηση παραλιών που είμαι σίγουρος ότι τα καταφέρνει μια χαρά, χάρη της ανάρτησης και των ελαστικών.
Τα φρένα του αποτελούνται από 2 δίσκους 295 χιλιοστών με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων εμπρός και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με 2πίστονη δαγκάνα (τη στιγμή που οι ανταγωνιστές χρησιμοποιούν συνήθως ένα μπροστινό δισκόφρενο) προσφέρουν πολλή δύναμη και προοδευτικότητα, αν και στην αρχή του πατήματος της μανέτας είναι λίγο ουδέτερα.
Η Peugeot επένδυσε σε κάθε λεπτομέρεια στη σχεδίαση και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του XP400 και το αποτέλεσμα που προκύπτει μπορεί να δικαιώσει και τον πιο δύσπιστο.
Με τιμή στα 8.850 € που κινείται στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας, το γαλλικό maxi scooter έχει να ανταγωνιστεί δυνατά ονόματα όπως για πχ το BMW C 400 GT (8.400 €) αλλά και τα κατά πολύ πιο οικονομικά HONDA ADV 350 (7.290€) και YAMAHA ΧΜΑΧ 300 TECH MAX (7.390 €), φροντίζει όμως να διαφοροποιηθεί έντονα και να προσφέρει μοναδικότητα και υψηλές επιδόσεις σε συγκεκριμένους τομείς κερδίζοντας επάξια μια θέση στην αγορά των premium scooter.