Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Μέσα σε αυτό το φυσικό σκηνικό, η Yamaha επέλεξε να παρουσιάσει την πιο προηγμένη εκδοχή της δημοφιλούς sport-touring μοτοσυκλέτας της, Tracer 9 GT+ Υ-ΑΜΤ.

Η Σλοβενία είναι μια πανέμορφη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, γνωστή για τη φυσική της ομορφιά που συνορεύει με την Ιταλία, την Αυστρία, την Ουγγαρία και την Κροατία. Παρόλο που έχει μικρή έκταση, συγκεντρώνει εντυπωσιακή ποικιλία τοπίων με αποκορύφωμα τις Αλπικές κορυφές, τις καταπράσινες κοιλάδες και τις λίμνες με πιο γνωστή την λίμνη Bled. Ένας ανεξερεύνητος παράδεισος για πολλούς, αλλά και ένας ιδανικός προορισμός για όσους ταξιδεύουν με μοτοσυκλέτα και αναζητούν την απόλυτη οδηγική εμπειρία. Η Σλοβενία προσφέρει ατελείωτους ορεινούς δρόμους με άψογη άσφαλτο, σφιχτά και τεχνικά στροφιλίκια που ανεβοκατεβαίνουν τις πλαγιές των Ιουλιανών Άλπεων, και διαδρομές που περνούν μέσα από εντυπωσιακά φαράγγια, γραφικά χωριά και πυκνά, αλπικά δάση.

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Κορυφαία περάσματα όπως το Vršič Pass, με τις 50 αριθμημένες φουρκέτες του, αποτελούν “προσκύνημα” για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, ενώ διαδρομές γύρω από τις λίμνες Bled και Bohinj προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης μέσα σε μοναδικά φυσικά τοπία. 

Η πρώτη επαφή με τη μοτοσυκλέτα έγινε στην χώρα μας όταν οδηγήσαμε την έκδοση GT, η οποία δεν έχει πολλες διαφορές με την προηγούμενη έκδοση πέραν της σχεδιαστικής μεριάς.

Η Yamaha Tracer 9 GT+ Y-AMT 2025 είναι η πιο εξελιγμένη sport touring μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας μέχρι σήμερα, φέρνοντας έναν συνδυασμό επιδόσεων, τεχνολογίας και άνεσης που απευθύνεται σε απαιτητικούς ταξιδιώτες και φίλους της σύγχρονης οδήγησης. Με βασικό της στοιχείο το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), η GT+ προσφέρει μια καινούρια οδηγική εμπειρία, επιτρέποντας στον αναβάτη να αλλάζει ταχύτητες με paddles στο τιμόνι, χωρίς χρήση συμπλέκτη ή λεβιέ ταχυτήτων, σύστημα που κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη, ειδικά σε αστικές συνθήκες και σε κίνηση, ενώ παράλληλα διατηρεί τη δυναμική αίσθηση που περιμένει κανείς από έναν τρικύλινδρο κινητήρα 890cc.

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Η μοτοσυκλέτα διατηρεί τον κινητήρα CP3, με ισχύ 119 ίππους και ροπή 93 Nm, προσφέροντας γραμμική και δυνατή απόδοση που είναι ιδανική για ταξίδια αλλά και πιο σπορ οδήγηση. Ο κινητήρας δεν βρυχάται δυνατά, αλλά επιβλητικά — με αυτόν τον αμίμητο τρικύλινδρο ήχο, που κουβαλάει ψυχή. Δεν προκαλεί, δεν φωνάζει∙ απλώς δηλώνει παρουσία. 

Από τις χαμηλές στροφές δείχνει τη γεμάτη ροπή του, ενώ όσο ανεβαίνει η ένδειξη στο στροφόμετρο, ο ήχος γίνεται όλο και πιο εθιστικός — σαν να σε προσκαλεί να συνεχίσεις, λίγο ακόμα, λίγο βαθύτερα στην καμπή. Για τους τοξικομανείς της αδρεναλίνης, μπορεί αρχικά να φαίνεται λίγο ήμερος, αλλά όσοι έχουν φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο ωριμότητας (όχι ηλικιακά) θα εκτιμήσουν την παροχή αυτής της δύναμης. Εννοείται πως στην αρχή τα χέρια αναζητούν τη μανέτα του συμπλέκτη και το πόδι για το πεντάλ αλλαγής ταχυτήτων. Όμως μετά από λίγα μόλις χιλιόμετρα, έχεις συνηθίσει αυτόν τον καταιγιστικό ρυθμό αλλαγής ταχυτήτων που δεν θες να κατέβεις.

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση KYB (KADS) βελτιώνει την σταθερότητα και την άνεση σε όλες τις συνθήκες, προσαρμόζοντας συνεχώς τις ρυθμίσεις ανάλογα με την κίνηση και το φορτίο.

Το προσαρμοζόμενο cruise control με ραντάρ και το σύστημα φρεναρίσματος συντελούν στην ασφάλεια και την ευκολία, ενώ η μεγάλη οθόνη TFT και τα Matrix LED φώτα προσθέτουν έναν premium χαρακτήρα στο πακέτο. Τα 20 ξεχωριστά ελεγχόμενα LED φώτα, προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες οδήγησης χάρη σε μια ενσωματωμένη κάμερα με την κατανομή του φωτός να αλλάζει δυναμικά ανάλογα με την οδηγική κατάσταση, εξασφαλίζοντας βέλτιστο φωτισμό στις στροφές. Είναι σαν ένας προσεκτικός βοηθός να σου δίνει ακριβώς το σωστό φως τη σωστή στιγμή που το χρειάζεσαι.

Στο δρόμο, η απουσία συμπλέκτη για τις αλλαγές ταχυτήτων κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη και μειώνει τα λάθη, χωρίς να χάνεται η αίσθηση ελέγχου. Για τον αναβάτη που θέλει να ελέγχει χειροκίνητα τη μοτοσυκλέτα, τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν γρήγορες και ακριβείς αλλαγές.

 Η Tracer 9 GT+ ανταποκρίνεται πολύ καλά σε στροφές, ενώ παράλληλα η άνεση και η σταθερότητα την κάνουν ιδανική για μεγάλα ταξίδια. 

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Στη σλοβένικη ύπαιθρο, ανάμεσα σε ατελείωτα στροφιλίκια και γρήγορες διαδρομές, το κιβώτιο αυτό λειτουργεί σχεδόν αόρατα, αφήνοντάς σε να επικεντρωθείς αποκλειστικά στη χάραξη της ιδανικής γραμμής.

H νέα GT+ εξοπλίζεται με ραντάρ εμπρός, υποστηρίζοντας Adaptive Cruise Control, εντυπωσιακό στην καθημερινή χρήση, διατηρεί με ακρίβεια την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, εξασφαλίζοντας μια ξεκούραστη και ξέγνοιαστη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των έντονων ελιγμών προσπέρασης ή συχνών αλλαγών λωρίδας, υπάρχουν κάποιες ασάφειες σαν να μπερδεύεται. 

Για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της Yamaha, ενσωματώνεται σύστημα πέδησης με υποβοήθηση (UBS) που λειτουργεί σε συνεργασία με το cruise control και τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας με την αίσθηση από τα φρένα να είναι γεμάτη, με προοδευτικότητα και άμεση απόκριση, ακόμη και στις απότομες καταβάσεις των Ιουλιανών Άλπεων. 

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Οι ημι-ενεργητικες αναρτήσεις KYB ρυθμίζονται δυναμικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και τις συνθήκες του δρόμου. Σε έναν χαλαρό ταξιδιωτικό ρυθμό απορροφούν τα πάντα, ενώ σε πιο σπορ οδήγηση σφίγγουν, προσφέροντας σταθερότητα και ακρίβεια, ακόμα και όταν το οδόστρωμα δεν είναι σύμμαχος. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, η Tracer παραμένει σταθερά στο ύφος που την καθιέρωσε: ψηλή, επιβλητική, αλλά με σωστή εργονομία για πολύωρη παραμονή στη σέλα μέχρι αναβάτες με ύψος 1,85, αποκεί και πάνω κάποιοι θα αντιμετωπίσουν κάποια μικρά θέματα με τις γωνίες των ποδιών και των χεριών. Η τελική ταχύτητα που είδα άγγιξε τα 218 χλμ με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα με εύρος ρύθμισης 100 mm, να προσφέρει μια πληρέστατη κάλυψη σε κάθε αναβάτη, προσφέροντας βέλτιστη προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες χωρίς να δημιουργεί αναταράξεις. Σε αυτά τα χιλιόμετρα υπήρξαν στα άκρα του τιμονιού, κάποιοι ελαφριοί κραδασμοί (τυπικό για τρικυλινδρο κ.εκ), αλλά όχι κάτι ενοχλητικό. 

Η Tracer απέδειξε πως δεν είναι απλώς μια τουριστική μοτοσυκλέτα με επιδόσεις. Είναι ένα πολυεργαλείο μακρινών αποστάσεων, ικανό να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο στις κλειστές στροφές που είχαν τα αλπικά πάσα όσο και στους ανοικτούς δρόμους που διασχίζουν το Triglav National Park. Η 7ιντση TFT οθόνη με συνδεσιμότητα και ενσωματωμένη πλοήγηση προσθέτει στην εμπειρία, λειτουργώντας ως κέντρο πληροφορίας και διασκέδασης.

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Φυσικά και δεν είναι όλα τέλεια, υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα τα οποία όμως δεν αλλοιώνουν την θετική εικόνα της μοτοσυκλέτας, αλλά είναι καλό να τα γνωρίζει κανείς πριν την αγορά της.

Το επιπλέον βάρος λόγω τεχνολογίας κάνει την GT+ λιγότερο παιχνιδιάρικη από άλλες πιο «γυμνές» εκδόσεις με την πολυπλοκότητα των συστημάτων απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Η έκδοση GT+ με όλα τα high-tech χαρακτηριστικά έχει αρκετά υψηλότερη τιμή σε σχέση με άλλες εκδόσεις Tracer 9, γεγονός που μπορεί να περιορίσει το κοινό της αλλά και να του δώσει την επιλογή αγοράς περισσοτέρων μοντέλων σε αυτά τα λεφτά κάποιον τετρακύλινδρο κινητήρα, με περισσότερα άλογα, θυσιάζοντας όμως άνεση και εξοπλισμό.

Όμως αν κάποιος αναζητά μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα — από αστικό commuting έως διηπειρωτικά road trips με επιδόσεις, άνεση και ασφάλεια — τότε η Tracer 9 GT+ είναι μια από τις πιο πλήρεις προτάσεις της αγοράς σήμερα. Ναι, τα 19.600 ευρώ που κοστίζει την κατατάσσουν σε άλλη τιμολογιακή κατηγορία, και από εκεί και πέρα είναι στην κρίση του καθενός πού θα καταλήξει η μπίλια της ρουλέτας. Αλλά μην ξεχνάτε: η Tracer 9 GT+ με το Y-AMT δεν παίζει απλώς στο τραπέζι των sport-touring — το ανακατεύει. Το ερώτημα δεν είναι αν αξίζει τα λεφτά της ― τα “δείχνει” στην πρώτη στροφή ― αλλά αν ο αναβάτης είναι έτοιμος να αποδεχτεί μια νέα φιλοσοφία οδήγησης. 

Ανάμεσα σε Άλπεις και Τεχνολογία: Δοκιμάζοντας τη Yamaha Tracer 9 GT+ στη Σλοβενία

Σε μια εποχή που η τεχνολογία συχνά αποκόπτει τον αναβάτη από την εμπειρία της οδήγησης, η GT+ Υ-ΑΜΤ κάνει το αντίθετο: φέρνει την τεχνολογία στην υπηρεσία του ταξιδιώτη. Και σε μια χώρα όπως η Σλοβενία, όπου η φύση εναλλάσσεται με θεαματική ταχύτητα, αυτή η μοτοσυκλέτα μοιάζει σαν να φτιάχτηκε ακριβώς για τούτο το ταξίδι.