ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Η Zontes, μια σχετικά νέα αλλά φιλόδοξη μοτοσυκλετιστική μάρκα με έδρα την Κίνα, επιχειρεί να εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών με το μοντέλο 703F.

Πρόκειται για την πρώτη προσέγγιση της εταιρείας με τρικύλινδρο κινητήρα στην κατηγορία των μεσαίων μοντέλων, ένα στοίχημα που συνδυάζει τεχνολογία, επιδόσεις και ελκυστική τιμή.

Η εμφάνιση είναι ιδιαίτερη και καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό αν και πολύς κόσμος στην γρήγορη συζήτηση των φαναριών το παρομοίασε με Tracer και Panamerica.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Η προσπάθεια του 703F να ξεχωρίσει αισθητικά επιβεβαιώνεται με την επιθετική όψη, τον γεμάτο όγκο που διαθέτει και την μπροστινή σχεδίαση με τους δυο φουτουριστικούς LED προβολείς αλλά και τα DRL φώτα ημέρας που διατρέχουν ολόκληρη τη μάσκα. Διαθέτουν cornering λειτουργία, ενεργοποιώντας μια πρόσθετη δέσμη προς το εσωτερικό της στροφής που εξαλείφει τα «τυφλά σημεία».

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Ο κινητήρας είναι το επίκεντρο αυτής της μοτοσυκλέτας μιας και είναι υδρόψυκτος, με χωρητικότητα 699 cc, τρικύλινδρος και βέβαια είναι ο ίδιος που χρησιμεύει ως βάση για τη δημιουργία διαφορετικών εκδόσεων σε άλλες κατηγορίες, όπως η Supersport Zontes 703 RR. Έρχεται να κάτσει δίπλα σε Yamaha, Triumph και MV Agusta και το μόνο που μένει είναι να δούμε την αξιοπιστία του στο πέρασμα των χρόνων.

Αποδίδει περίπου 96 ίππους στις 10.000 στροφές και 76 Nm ροπής στις 7.500 στροφές, προδιαγραφών Euro 5+. Ο κινητήρας διαθέτει σφυρήλατα έμβολα, αντικραδασμικό άξονα, εσωτερικά εξαρτήματα με επίστρωση DLC, συμπλέκτη μερικής ολίσθησης, αλλά και ψυγείο λαδιού.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Έχει δύο προγράμματα χαρτογράφησης Eco και Sport τα οποία προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού με μικρή διαφορά μεταξύ τους κι αυτή κυρίως στην απόκριση του κινητήρα. Το 6αρι κιβώτιο συνεργάζεται με quickshifter μονής κατεύθυνσης για γρηγορότερες αλλαγές σχέσεων. Πρόκειται για έναν κινητήρα που συνδυάζει δύναμη στα ψηλά με πλούσια αποθέματα ροπής στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών. Η ελαστικότητα του μοτέρ σου επιτρέπει να κινείσαι με μια σχέση πάνω, ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού απολαμβάνεις μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Κραδασμοί υπάρχουν λίγοι και γίνονται αισθητοί στις υψηλές στροφές στους καθρέφτες και τα μαρσπιέ, αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι υπερβολικοί.

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο τύπου twin-spar, με υποπλαίσιο αφαιρούμενο επίσης αλουμινένιο, ώστε να διατηρηθεί μια καλή σχέση ακαμψίας/βάρους.

Το ψαλίδι “δείχνει” μια αισθητική που θυμίζει άλλα μοντέλα της κατηγορίας adventure, με έμφαση στη σταθερότητα και στη δυνατότητα οδήγησης σε μικτές επιφάνειες.

Η ανάρτηση εμπρός είναι ανεστραμμένο πιρούνι (USD) με πλήρεις ρυθμίσεις (προφόρτιση, συμπίεση, απόσβεση), ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 48 χλστ διαβάζει άψογα τον δρόμο και ακολουθεί απλά τις εντολές του οδηγού, ενώ το αμορτισέρ με μοχλικό απορροφά κάθε κακοτεχνία χωρίς ασάφειες στο χειρισμό του. Το εργοστασιακό setup είναι λίγο μαλακό οπότε εφόσον είναι ρυθμιζόμενες, μπορεί ο καθένας να βρει αυτό που του αρέσει και του ταιριάζει.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Οι ακτινωτοί τροχοί έχουν τις κλασικές adventure διαστάσεις 19-17 με τα Michelin Anakee Adventure να έχουν επιλεχθεί ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης καλύπτοντας όλα τα σενάρια σε άσφαλτο και χώμα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 22 λίτρα προσφέροντας μεγάλη “αυτονομία” για ταξιδιωτική χρήση.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F
ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι στα 241 κιλά — αρκετά “βαρύ” για την κατηγορία, στατικά θα αισθανθείς τον όγκο και το βάρος της και ιδιαίτερα όταν προσπαθήσεις να την σηκώσεις στο διπλό σταντ, όμως η χαμηλή σέλα και η θέση οδήγησης που σε τοποθετεί «μέσα» στη μοτοσυκλέτα σε αφήνει να πατήσεις με σιγουριά και τα δύο πόδια στο έδαφος ώστε να επιχειρείς χωρίς πρόβλημα στατικές μετακινήσεις και μανούβρες. Η σέλα είναι καλοσχεδιασμένη, ποιοτική με λίγο όμως αφρώδες εσωτερικό, έχει πολύ καλό αντιολισθητικό κάλυμμα και ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα στο κομμάτι που του αναλογεί.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Στον τομέα των φρένων, το σύστημα αποτελείται εμπρός από δύο δίσκους 310 mm με τετραπίστονες δαγκάνες, και πίσω δίσκο 265 mm, υποστηριζόμενα από ABS και δυνατότητα αποδέσμευσης (τουλάχιστον στο πίσω τροχό), εμφανίζουν μια ελαφριά υστέρηση στο αρχικό πάτημα, εξαιτίας της προοδευτικής λειτουργίας και της πίεσης που χρειάζεται η μανέτα.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος για τη τιμή που “χτυπάει” η μοτοσυκλέτα: περιλαμβάνει έγχρωμη TFT οθόνη, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control), δυο χάρτες λειτουργίας (Eco / Sport), σύστημα keyless, θύρες USB, δυο ενσωματωμένες μικρές κάμερες με ενσωματωμένη αποθήκευση (128 GB) ώστε να καταγράφουν τον δρόμο πίσω και μπροστά. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες όπως μέτρηση πίεσης ελαστικών (TPMS), θερμαινόμενα grips και ρυθμιζόμενη ζελατίνα — χαρακτηριστικά που συνήθως βλέπεις σε ακριβότερα μοντέλα. Επίσης διαθέτει μπαταρία λιθίου, όπως στα μοντέλα Premium, η οποία μάλιστα κατασκευάζεται από την ίδια την Zontes (1,2 kg).

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Ένα κομμάτι που θα χρειαστεί εξάσκηση είναι οι πολλαπλοί διακόπτες αριστερά στο τιμόνι οι οποίοι είναι τόσο κοντά ο ένας στον άλλον που πολύ εύκολα κάνεις λάθος και η ρύθμιση της οθόνης ώστε να βρεις το κατάλληλο σημείο για να μην κάνει αντανάκλαση με τον ήλιο.

Στον δρόμο τώρα, ο κινητήρας ανταποκρίνεται ομαλά μετά τις 4–5 χιλιάδες στροφές, με ένα δυνατό “σπρώξιμο” όταν πλησιάζει τις μέγιστες στροφές, ενώ στα πολύ χαμηλά μπορεί να έχει μικρές αστάθειες στο άνοιγμα του γκαζιού, ειδικά σε πρώτη και δεύτερη ταχύτητα. Η μοτοσυκλέτα στρίβει με ακρίβεια και αυτοπεποίθηση που προέρχεται κυρίως από το αλουμινένιο, άκαμπτο πλαίσιο.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Η διατήρηση των στροφών μεταξύ 6.000-8.000 rpm είναι η ενδεικνυόμενη για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτόν τον κινητήρα, στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα 6,5-6,7 λίτρα/100 χλμ.

Στο εκτός δρόμου πεδίο, η μοτοσυκλέτα δεν είναι χωρίς περιορισμούς: το μεγάλο βάρος και η γεωμετρία της δεν την καθιστούν εύκολα διαχειρισιμη για πολύ χώμα ή πολύ ανώμαλα μονοπάτια.

Παρ’ όλα αυτά, η δυνατότητα απενεργοποίησης του traction control και του πίσω ABS επιτρέπει πιο “ελεύθερη” συμπεριφορά σε χαλαρό έδαφος, προσφέροντας τουλάχιστον μια σχετική ευελιξία για “βόλτες” εκτός ασφάλτου.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Συνολικά, το Zontes 703F εμφανίζεται ως μια τολμηρή πρόταση στην κατηγορία adventure. Προσφέρει χαρακτηριστικά που συνήθως βρίσκεις σε πιο ακριβές μοτοσυκλέτες, ενώ ο κινητήρας τριών κυλίνδρων προσφέρει μια πιο “εναλλακτική” εμπειρία σε σχέση με τα υπόλοιπα set ups της κατηγορίας.

ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F
ΔΟΚΙΜΗ ZONTES 703F

Από πλευράς τιμής, με 8.395 ευρώ αποκτάς ένα high-end adventure μοντέλο με super εξοπλισμό και δυνατότητες που το καθιστούν αρκετά ανταγωνιστικό απέναντι σε καθιερωμένα μοντέλα της κατηγορίας.