CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Η CFMOTO παρουσίασε πρόσφατα το 800MT-X, ένα adventure μοντέλο με έμφαση στις off-road δυνατότητες, που επεκτείνει τη σειρά 800MT.

Ένα νέο μοντέλο που συνδυάζει την άνεση στις μεγάλες αποστάσεις με την ικανότητα κίνησης σε δύσβατα εδάφη, προσφέροντας στους αναβάτες τη δυνατότητα να εξερευνήσουν νέους ορίζοντες .

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Η αναζήτηση για την ιδανική μοτοσυκλέτα περιπέτειας δεν είναι απλή υπόθεση. Χρειάζεσαι έναν σύντροφο που να αντέχει, να προσαρμόζεται και να σε εμπνέει να συνεχίσεις, ακόμα κι όταν ο δρόμος γίνεται δύσβατος και βέβαια χωρίς να έχεις πληρώσει ένα ευκαταφρόνητο ποσό για να την αποκτήσεις.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Η γνωριμία με την CFMOTO 800MT-X, ήξερα από την αρχή ότι θα ήταν κάτι περισσότερο από άλλη μία adventure μοτοσυκλέτα. Το παρουσιαστικό φωνάζει αντοχή. Φτιαγμένη με ξεκάθαρη πρόθεση: να σε πάει εκεί που σταματάει η άσφαλτος. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο για το καινούργιο μοντέλο της CFMOTO?

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Η σχεδίαση του 800MT-X αντικατοπτρίζει τον προσανατολισμό του ως μια αυθεντική adventure μοτοσυκλέτα με έμφαση στις εκτός δρόμου δυνατότητες. Βασισμένο στην πλατφόρμα του 800MT και επηρεασμένο από την KTM 790 Adventure, το 800MT-X διαθέτει χαρακτηριστικά που ενισχύουν την απόδοσή του σε απαιτητικά τερέν.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Το ρεζερβουάρ των 22,5 λίτρων εκτείνεται χαμηλά και στα δύο πλαϊνά, συμβάλλοντας στη χαμηλότερη συγκέντρωση μάζας και βελτιώνοντας την ευελιξία της μοτοσυκλέτας. Τα πλαστικά της καλύμματα έχουν στιβαρή συναρμογή χωρίς κενά και τζόγους και γενικότερα αποπνέει μία Premium αίσθηση όπως ακριβώς έχει και το μικρό 450 ΜΤ.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Μπροστά, ξεχωρίζει ένα ψηλό εμπρός φτερό, ένα μεγάλο DRL φωτιστικό σώμα σαν φρύδι επάνω από τον κεντρικό LED προβολέα και μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη TFT 7 ιντσών. Η σέλα είναι μονοκόμματη σε αντίθεση με αυτή του MT, ώστε να επιτρέπει στον αναβάτη να κινείται πάνω σε αυτή, είναι στα 870 χλστ με στενή διατομή μπροστά, φαρδιά και ευχάριστα φυσική. Τα πόδια μου πατάνε άνετα στο έδαφος (είμαι 1,80μ.) και δεν σε φοβίζει ενώ υπάρχει και 830 χλστ για πιο κοντά αναστήματα.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Η CFMOTO είναι γνωστό ότι συνεργάζεται με την KTM, κατασκευάζοντας τους κινητήρες του 790 adventure ενώ η ίδια χρησιμοποιεί τον κινητήρα αυτό για το δικό της μεγάλο adventure μοντέλο, το 800MT.

Ο κινητήρας 799 κυβικών εκατοστών ξεκινάει με έναν μπάσο ήχο χαμηλό αλλά πολιτισμένο.

Δικύλινδρος σε σειρά, αποδίδει 91 άλογα στις 8.250σαλ με ροπή 88 Nm στις 6.500σαλ, με δύο αντικραδασμικούς άξονες να κάνουν την λειτουργία του «γλυκιά» και «ομαλή» χωρίς κραδασμούς και δονήσεις, παρά μόνο όταν ανεβαίνουν οι στροφές κοντά στα κόκκινα. Η βελτιωμένη απόκριση γκαζιού σε σχέση με το 800 ΜΤ σου επιτρέπει να μπορείς να ελέγξεις καλύτερα το άνοιγμα γκαζιού έχοντας πλήρη έλεγχο.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Υπάρχουν τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις (RAIN, OFF ROAD, SPORT) με την OFF ROAD να έχει μια πιο απότομη απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές απ’οτι χρειάζεται για να οδηγήσει κανείς στο χώμα.

Από χαμηλά το μοτέρ τραβάει σταθερά, με πλούσια ροπή ήδη από τις 4.000 rpm, με ένα quickshifter να λειτουργεί αρκετά καλά έχοντας κάποια περιθώρια βελτίωσης. Στην εθνική, η 6η ταχύτητα κρατούσε τις στροφές σε χαμηλά επίπεδα — γύρω στις 5.700 rpm στα 130 km/h — με αποτέλεσμα άνετη, ακούραστη οδήγηση. Η τελική του μπορεί να αγγίξει τα 210χλμ/ω, ενώ χάρη στο σταμπιλιζατέρ τιμονιού που βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό, είναι πολύ σταθερό σε υψηλές ταχύτητες. Λίγο ενοχλητική τους καλοκαιρινούς μήνες θα είναι η ζέστη που βγάζει ο κινητήρας (ειδικότερα από την αριστερή πλευρά). 

Οι αναρτήσεις είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο που κάνει την διαφορά με την πλήρης ρυθμισιμότητά τους σε προφόρτιση, απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης, ώστε να μπορείς  να τις φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου, είτε είσαι Hardcore εκτός δρόμου αναβάτης, είτε απλά ένας ασφαλτινός ταξιδευτής.

Μπροστά, ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι KYB 48mm με διαδρομή 230mm και πίσω, μοχλικό σύστημα με αντίστοιχη διαδρομή. Οι αναρτήσεις ήταν από τις πρώτες εκπλήξεις για τα δεδομένα της συνολικής τιμής.

Σε άσφαλτο καλής ποιότητας, η 800MT-X είναι σταθερή, με στιβαρή αίσθηση στο τιμόνι και απόλυτο έλεγχο στις αλλαγές πορείας. Η πλούσια ροπή του από τις χαμηλές στροφές, σου επιτρέπει να κινείσαι άνετα με μία σχέση πάνω στο κιβώτιο, ενώ παρά τον 21 ιντσών τροχό εμπρός, θα απολαύσεις γρήγορη οδήγηση ακόμα και σε σφιχτά επαρχιακά στροφιλίκια.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Στο χώμα, με την πίεση στα ελαστικά λίγο χαμηλωμένη, οι αναρτήσεις απορροφούσαν λακκούβες και κοφτερές πέτρες χωρίς αναπηδήσεις και μετα όλα εξαρτώνται από τις χωμάτινες ικανότητες σου. Ρύθμισα λίγο την προφόρτιση πίσω (εύκολα, χωρίς εργαλεία) και αμέσως η συμπεριφορά της μηχανής στα κοφτά ανηφορικά περάσματα βελτιώθηκε. Αυτό που είναι σωστά υπολογισμένο και μπορεί κάποιοι να το προσπεράσουν είναι η όρθια θέση οδήγησης. Σηκώνεσαι όρθιος στα μαρσπιε, μετακινείσαι μπρος πίσω με ευκολία, κουμπώνεις τα ποδιά στο ρεζερβουάρ, ανοίγεις αγκώνες και ξεκινάς να καταπίνεις χιλιόμετρα με όποιο ρυθμό γουστάρεις.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Αν πάλι κάτι δεν σου κάθεται καλά ρυθμίζεις αποστάτες στο τιμόνι εύκολα και γρήγορα και συνεχίζεις. Η αλουμινένια ποδιά προστασίας, προσφέρει αυξημένη προστασία όχι μόνο στον κινητήρα αλλά και στους λαιμούς της εξάτμισής και αντέχει σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Οι τροχοί του είναι φυσικά ακτινωτοί με διάμετρο 21 ιντσών εμπρός και 18 πίσω, ενώ τα κινέζικα CST ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι αρκετά υποδεέστερα από τα Pirelli Scorpion Rally τα οποία θέλουν να αντιγράψουν και αρκετά επικίνδυνα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Η ζελατίνα προσφέρει μια πολύ καλή ανεμοκαλυψη και δεν υπάρχουν στροβιλισμοί αλλά ούτε και δυσκολία όρασης εκεί που τελειώνει η ζελατίνα.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Στα φρένα λείπει ένα αρχικό δάγκωμα από τους διπλούς μπροστινούς δίσκους των 320mm με τετραπίστονες δαγκάνες, το οποίο επιτυγχάνεται όμως με τα κατεβάσματα ταχύτητας. Πίσω, ο δίσκος 260mm δεν μπλοκάρει απότομα και το cornering ABS δουλεύει διακριτικά, επεμβαίνοντας μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Με βάρος περίπου 214 κιλά γεμάτη, η 800MT-X δεν είναι πούπουλο, αλλά κινείται απροσδόκητα ελαφριά σε τεχνικές διαδρομές — κυρίως λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους της. Το 800 MT-X σημείωσε κατανάλωση μεταξύ 5-5,5λ/100χλμ, ένα από τα καλύτερα νούμερα της κατηγορίας που σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ 22,5 λίτρων του προσδίδει την εντυπωσιακή αυτονομία για περίπου 400 χιλιόμετρα.

Είναι μια αληθινή σύντροφος περιπέτειας, ικανή να διαχειριστεί καθημερινές διαδρομές, ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και δύσκολες εκτός δρόμου προκλήσεις.

CFMOTO 800MT-X: Η ουσία της περιπέτειας

Σε κάθε στροφή, σε κάθε ανηφόρα, σε κάθε ξεκίνημα με φορτωμένα σακίδια, νιώθεις ότι η μηχανή δουλεύει μαζί μου, όχι εναντίον μου.

Η τιμή της στα 9.690 ευρώ είναι άκρως ανταγωνιστική και την τοποθετεί εκεί όπου ανταγωνιστές ζητούν πολύ περισσότερα χρήματα, δίνοντας λιγότερο εξοπλισμό.

Αν αναζητάς πραγματική μοτοσυκλέτα περιπέτειας, με χαρακτήρα, τεχνική αρτιότητα και εξαιρετικό value, η 800MT-X αξίζει όχι απλά μια δοκιμή. Αξίζει να γίνει η νέα σου συνήθεια.