Honda CB500X 2022: Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία έλεγε ένα ποίημα του μεγάλου μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.
Στην σύγχρονη εποχή που ζούμε η λέξη απλότητα μοιάζει λίγο ανεπίκαιρη. Ζούμε σε μια εποχή πληθώρας επιλογών, απαιτήσεων και πληροφορίων, οπού το απλό δεν το εκτιμάει κάνεις.
Κάπως έτσι λοιπόν πρέπει να σκέφτηκε η Honda όταν δημιούργησε το CB500X 2022, μια μοτοσυκλέτα που χαρακτηρίζεται από την απλότητα της και όχι από την απλοϊκότητα της, μια μοτοσυκλέτα απλή που θα εκτιμήσει ακόμα και ο κάτοχος μιας Ducati Multistrada, Africa Twin, KTM 1290 ADV.
Το Honda CB500X 2022 βρίσκεται σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού καλύπτοντας τις ανάγκες της Α2 κατηγορίας διπλωμάτων με μια μοτοσυκλέτα που απευθύνεται τόσο σε αναβάτες που ξεκινάνε τα πρώτα τους βήματα στον χώρο όσο και σε πιο έμπειρους αναβάτες χρόνιά μοτοσικλετιστές.
Για το 2022 η Honda αναβαθμίζει το CB500X κάνοντας το πιο ώριμο από ποτέ, ανεβάζοντας έτσι για άλλη μία φορά τον πήχη της κατηγορίας. Χωρίς να επιλέξει να κινηθεί προς την υπερβολή, το CB500X διατηρεί τον πρωταρχικό του χαρακτήρα ώστε να είναι αναγνωρίσιμο.
Ο προβολέας LED, έχει γίνει πιο ισχυρός και τα φλας λειτουργούν πλέον σαν φώτα θέσης, όπως ακριβώς γίνεται και στις μεγάλες Africa Twin.
H ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, όπως ακριβώς ήταν και στα προηγούμενα CB500X τα οποία κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Honda στην Ταϊλάνδη.
Η θέση οδήγησης του CB500X τοποθετεί τον κορμό του αναβάτη σε όρθια θέση, ελαφρά προς τα μπρος, ρίχνοντας λίγο βάρος στους καρπούς των χεριών. Το φαρδύ τιμόνι συνεισφέρει στον καλύτερο και αποτελεσματικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Τα πόδια πατούν με ευκολία στο έδαφος κάνοντας τη μοτοσυκλέτα διαχειρίσιμη στην κίνηση και απροβλημάτιστη στην καθημερινή συμβίωση.Η απόδοση του κινητήρα στη Euro 5 έκδοση δεν έχει αλλάξει καθόλου, αποδίδοντας 47 ίππους στις 8,600 στροφές και 4,4 κιλά ροπή στις 6,500 στροφές.
Οι μεσαίες στροφές λειτουργίας του κινητήρα ήταν έτσι κι αλλιώς το δυνατό χαρτί του CB500X, με μια ρύθμιση του ψεκασμού όμως, έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η τροφοδοσία και έχουν γίνει ακόμα πιο δυνατές οι μεσαίες στροφές. Μικροκραδασμοί υπάρχουν αλλά γίνονται αισθητοί στη σέλα και στα μαρσπιέ αναβάτη/συνεπιβάτη όταν το κοντέρ δείχνει 150-160 χλμ.
Το μεγαλύτερο βάρος δόθηκε στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση νέου ανεστραμμένου πιρουνιού 41 mm της Showa, αλλά και στην αλλαγή του πίσω αμορτισέρ, με ένα ποιοτικότερης λειτουργίας, με ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων, ενώ νέας σχεδίασης, λεπτότερο και ελαφρύτερο είναι και το ψαλίδι, προσφέροντας μεγαλύτερη στρεπτική και μικρότερη πλευρική ακαμψία.
Το μέχρι πρότινος μονό δισκόφρενο των 310mm μπροστά έδωσε τη θέση του σε δύο δίσκους διαμέτρου 296mm, με δαγκάνες δύο εμβόλων της Nissin, ενώ ο μπροστινός τροχός 19 ιντσών επανασχεδιάστηκε και απέκτησε πιο λεπτές ακτίνες. Το νέο μπροστινό σύστημα ενδυναμώνει ακόμα περισσότερο συνολικά την καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, το πιρούνι αν και είναι λίγο μαλακό στη λειτουργία του καταπίνει όλες τις ανωμαλίες των δρόμων.
Η γενική αίσθηση που αποκομίζεις από την αναβάθμιση των αναρτήσεων και των φρένων είναι είναι πως δεν θα χάσεις ποτέ την πρόσφυση, αφού τόσο το πιρούνι, σε συνδυασμό με τον ελαφρύτερο τροχό όσο και το αμορτισέρ με το νέο ψαλίδι, δουλεύουν υποδειγματικά. Η ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα προστατεύει αρκετά καλά τον αναβάτη, αν όμως χρειαστεί να ταξιδέψετε σίγουρα θα καταφύγετε σε μια after market λύση που δόξα τον θεό υπάρχουν πολλές επιλογές.
Η οθόνη LCD, δείχνει τις ενδείξεις για την ταχύτητα και την σχέση του κιβωτίου, καμία φορά όμως όταν το φως του ήλιου είναι έντονο η αντανάκλαση θα σας δυσκολέψει λίγο. Στο χώμα με τον 19αρη μπροστινό τροχό και με μια βολική όρθια θέση οδήγησης οι απλές διελεύσεις για την εξερεύνηση απομακρυσμένων παραλίων το καλοκαίρι γίνονται παιχνίδι. Αν όμως αρχίσεις να ψάχνεσαι με εντουράδικες διαδρομές, οι μαλακές αναρτήσεις και τα λίγα παραπάνω κιλά για οδήγηση στο χώμα, θα θέσουν τα όρια τους και κάπου εκεί θα πρέπει να σταματήσεις.
Συνεχίζει λοιπόν το Honda CB500X να είναι ένα βήμα μπροστά σε σχέση με τον υπόλοιπο διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό, μια μοτοσυκλέτα κατάλληλη για τον νεοεισερχόμενο ως σχολείο, αλλά και αρκετή για έναν έμπειρο αναβάτη, κάνοντας τη ακόμα πιο ολοκληρωμένη αλλα και κατάλληλη για την ελληνική αγορά.