Το θρυλικό Honda Monkey 125 ετοιμάζεται να χαρίσει απλόχερα χαμόγελα το 2023. Εξοπλίζεται με έναν αερόψυκτο κινητήρα 124cc, κιβώτιο 5 σχέσεων, ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι, τροχούς 12” και ABS ελεγχόμενο από IMU. Full LED φωτισμός και LCD οθόνη συγκαταλέγονται στις premium τελικές πινελιές.
Για το 2023 το Honda Monkey 125 θα διατίθεται με νέο φινίρισμα Pearl Shining Black και ανανεωμένα Banana Yellow και Pearl Nebula Red που περιλαμβάνουν ασορτί σκελετό, πιρούνι, ψαλίδι και πίσω ελατήρια, καθώς και σέλα με κλασικό καρό κάλυμμα, κομψά ένθετα στο ρεζερβουάρ που παραπέμπουν στο κλασικό στυλ Monkey, από τα τέλη της δεκαετίας του 1960.
Το Honda Monkey είναι ίσως περισσότερο γνωστό ως ένα groovy icon της δεκαετίας του 1970, αλλά είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.
Η ελκυστική σχεδίαση σε συνδυασμό με τις μικροσκοπικές διαστάσεις και το πολύ μικρό βάρος ήταν παράγοντες που εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του για απολαυστικές, αστικές διαδρομές. Μέχρι το 1969 οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 η απήχησή του ακολούθησε περαιτέρω ανοδική πορεία χάρη στην προσθήκη ενός αποσπώμενου πιρουνιού με ταχυσύνδεσμο, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.
Μέχρι το 1978 – ένα χρονικό σημείο που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey – η μοτοσυκλέτα είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και λατρεύτηκε από κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που χρειάζονταν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και μετά, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων αναβατών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσυκλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.
Επειδή ήταν τόσο απολαυστικό και εύκολο στο χειρισμό, κατέστησε δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όπως και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.
Το 2018, το Monkey επανήλθε στο προσκήνιο. Εμπνευσμένο από το ρετρό στυλ του αρχικού μοντέλου (αλλά και με την πρακτικότητα και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας 125cc του 21ου αιώνα) το ολοκαίνουργιο Monkey έφερε το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών. Για το 2022, το Monkey απέκτησε αναβαθμισμένο κινητήρα, μία έξτρα σχέση στο κιβώτιο, βελτιστοποιήσεις στις ρυθμίσεις ανάρτησης και βελτιώθηκε στις λεπτομέρειες, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του αναβάτη και αυξάνοντας την καθημερινή χρηστικότητα.
Τίποτα δεν αλλάζει από μηχανικής απόψεως για το 2023 αλλά με τρεις ολοκαίνουργιες, ρετρό χρωματικές επιλογές στο ‘λιλιπούτειο’ Monkey, η απόλαυση αποκτά πιο όμορφο πρόσωπο από ποτέ.
Προερχόμενος από το MSX Grom, ο διβάλβιδος, αερόψυκτος κινητήρας του Monkey αποδίδει ισχύ 9,4 PS (6.9kW) με ροπή 11Nm. Είναι ανθεκτικός και εύκολος στη χρήση ενώ ένα 5-τάχυτο κιβώτιο προσφέρει νέα οδηγική αίσθηση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Το ατσάλινο πλαίσιο, το ανεστραμμένο πιρούνι USD, τα διπλά πίσω αμορτισέρ και οι τροχοί των 12 ιντσών επιτρέπουν την άνετη κύλιση. Για πρόσθετη ασφάλεια, το ABS είναι ελεγχόμενο μέσω Μονάδας Μέτρησης Αδράνειας [Inertial Measurement Unit (IMU)].
Μετά, υπάρχει ασφαλώς το απαράμιλλο στυλ Monkey, από το ψηλό τιμόνι μέχρι το ψηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης. Για το 2023, το Honda Monkey 125 αποτίει φόρο τιμής στην έκδοση του 1967, με το καρό σχέδιο τη σέλας και το κλασικό στυλ Honda της εποχής. Αυτή ήταν η πρώτη έκδοση του Monkey που πωλήθηκε στην Ιαπωνία.
Το Monkey διαθέτει κινητήρα σχεδιασμένο για οδήγηση και απόλαυση: 124cc SOHC, με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 9,4 Ps (6,9kW) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.
Ένα στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ένα συμπαγής καταλύτης διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης είναι βελτιστοποιημένο σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ χρησιμοποιεί σχεδίαση ενός θαλάμου για πιο αποδοτικές επιδόσεις και πιο χαρακτηριστικό ήχο.
Το κιβώτιο 5-σχέσεων διευρύνει την κλιμάκωση για μεγαλύτερη άνεση και πιο ξεκούραστη οδήγηση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσυκλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.
Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 lit./100km (WMTC mode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ο έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκοράκια με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εγγυάται εξαιρετικά αποδοτική καύση.
Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Honda Monkey 125 έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τις ποικίλες συνθήκες που συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο σχεδιαστικό θέμα, χωρίς έντονες ακμές, που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσυκλέτα.
Το μεταξόνιο είναι 1,145mm με κάστερ και ίχνος στις 25° / 82mm αντίστοιχα, και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος πλήρες υγρών (Wet weight) είναι 104kg, και το ύψος σέλας 775mm. Η σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.
Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι μπροστά έχει διαδρομή 100mm και φέρει premium φινίρισμα Alumite. Τα διπλά πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm.
Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται το σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.
Το κλασικό στυλ Honda Monkey 125 (ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης με χρωμιωμένο προστατευτικό κάλυμμα, φαρδιά ελαστικά, μαλακή σέλα και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας) αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο και προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν αναβάτες που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που αναπολεί το παρελθόν, αλλά και τη νέα γενιά.
Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και στην επαναστατικότητα της δεκαετίας του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσυκλέτα, ενώ οι νεότεροι, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν. Αυτό πάντως που ενώνει τους πάντες, είτε οδηγούν ένα Monkey ή απλώς περνούν δίπλα του, είναι ο παράγοντας ‘χαμόγελο’. Είναι το είδος μοτοσυκλέτας που σε κάνει να χαμογελάς.
Μία κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα – κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg – διατίθεται ως γνήσιο αξεσουάρ. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6L φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό τρισδιάστατο Classic Wing λογότυπο της Honda.
Για το 2023, το Honda Monkey 125 διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:
- Banana Yellow με νέο κίτρινο πλαίσιο, ψαλίδι, πίσω ελατήρια, καρό σέλα σε μαύρο/λευκό και λευκό ένθετο ρεζερβουάρ
- Pearl Nebula Red με νέο κόκκινο πλαίσιο, ψαλίδι, πίσω ελατήρια, καρό σέλα σε μαύρο/λευκό/κόκκινο και ασημί ένθετο ρεζερβουάρ
- **ΝΕΟ** Pearl Shining Black με μαύρο πλαίσιο, ψαλίδι, πίσω ελατήρια, καρό σέλα σε μαύρο/λευκό και λευκό ένθετο ρεζερβουάρ
Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση: μία ψηφιακή full-DED στρογγυλή οθόνη περιλαμβάνει ταχύμετρο (που σας καλωσορίζει με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), χιλιομετρητές (ολικός και δύο μερικοί) και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων, ενώ ο φωτισμός είναι full LED.
Ένα κλειδί κυματοειδούς κοπής (τύπου ‘wave’ που φέρει επίσης το έμβλημα Classic Wing) περιλαμβάνει σύστημα εντοπισμού με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν, για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο ABS λειτουργεί με μία Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) για να περιορίζει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ένα ισχυρό φρενάρισμα.
1961 Z100
Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και τον κινητήρα 49cc ισχύος 3,1kW (4,2 PS) του Super Cub (C50). Πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, τριγωνικό ρεζερβουάρ.
1963 CZ100
Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξαγωγές σε Β. Αμερική και Ευρώπη.
1967 Z50M
Το πρώτο μοντέλο για την Ιαπωνική αγορά – με σέλα, τιμόνι και μαρσπιέ που δίπλωναν για να χωρά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου (επίσης προστέθηκε νέα τάπα καυσίμου για την αποφυγή διαρροών όταν αποθηκευόταν με το πλάι κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του). Φυγοκεντρικός συμπλέκτης.
1969 Z50A
Τηλεσκοπικό πιρούνι, εμπρός τροχοί 8”, χαμηλή εξάτμιση και φλας για πρώτη φορά.
1970 Z50Z
Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου. Κεντρικό σταντ για την υποστήριξη της μοτοσυκλέτας όταν αφαιρείται το πιρούνι.
1974 Z50J
Πίσω ανάρτηση και ανεξάρτητο ψαλίδι. Ντεμπούτο για ρεζερβουάρ και σχήμα τραπεζίου και block ελαστικά
1978 (Z50J–I)
Το πρώτο μοντέλο με ρεζερβουάρ σχήμα σταγόνας σε στυλ custom μοτοσυκλέτας, με μεγαλύτερη χωρητικότητα 5L
1979 (Z50J–I)
Επιχρωμιωμένη έκδοση
1984 (Z50J–I)
Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’
1985 A–Z50J
Πρώτη εμφάνιση του χειροκίνητου συμπλέκτη
1987 A–AB22
Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο διπλής δοκού (twin tube), μονή πίσω ανάρτηση και υδραυλικό δισκόφρενο μπροστά. Ζάντες 10” Comstar με ψαλίδι τετραγωνικής διατομής
1988 A–Z50JΔύο καθρέπτες για πρώτη φορά 1991 A–Z50JOff-road ‘Baja’ μοντέλο με διπλούς προβολείς
2000
Μοντέλο χιλιετίας
2004 Freddie Spencer SpecialΜε χρώματα βασισμένα στην CB750F που κέρδισε το Daytona 100 με αναβάτη τον Freddie Spencer 2006Επετειακή έκδοση 40th Anniversary 2009 Monkey Limited Edition JBH-AB27Η πρώτη έκδοση με ψεκασμό καυσίμου, με κοκοράκια βαλβίδων με ρουλεμάν και έκκεντρα τοποθετημένο (off-set) κύλινδρο. Ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα τραπεζίου 2017 50th Anniversary EditionΝέα έκδοση για την 50ή επέτειο πωλήσεων στην Ιαπωνία
2018 Monkey 125
Νέο Monkey 125, ανανεωμένο για τον 21ο αιώνα, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος |
Κυβισμός | 124cc |
Διάμετρος x Διαδρομή | 50 x 63.1mm |
Λόγος Συμπίεσης | 10.0:1 |
Μέγιστη Ισχύς | 9.4 PS (6.9Kw) / 6.750rpm |
Μέγιστη Ροπή | 11Nm/5,500rpm |
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού | 1.1 L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | XXXXXX |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | |
Τροφοδοσία | PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 5.6 L |
Κατανάλωση καυσίμου | 1.5 litres/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Μπαταρία | 12V 3.5Ah |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Υγρός πολύδισκος |
Τύπος κιβωτίου | 5 σχέσεων |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 1.710 x 755 x 1.030mm |
Μεταξόνιο | 1.145mm |
Γωνία Κάστερ | 25° |
Ίχνος | 82mm |
Ύψος Σέλας | 775mm |
Απόσταση από το Έδαφος | 175mm |
Ακτίνα Στροφής | 1.9m |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 104kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος Εμπρός | Ανεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm |
Τύπος Πίσω | Διπλά πίσω αμορτισέρ, διαδρομή 102mm |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | 10 μπράτσα, χυτό αλουμίνιο |
Ζάντα Πίσω | 10 μπράτσα, χυτό αλουμίνιο |
Ελαστικό Εμπρός | 120/80-12M/C 65J |
Ελαστικό Πίσω | 130/80-12M/C 69J |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) |
Πίσω | Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm |
ΦΩΤΙΣΜΟΣ | |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |