HONDA-NT1100-TEST-RIDE

NT 1100: Η Νέα Sport Touring Πρόταση Της Honda

Το NT1100 της Honda είναι ένα «παραδοσιακό» touring μοντέλο εφοδιασμένο με όλα τα καλά της σημερινής τεχνολογίας ή καλυτέρα για να ακριβολογούμε σχεδόν με όλα τα καλά.

Απευθύνεται σε αναβάτες που θέλουν άνεση,  επιδόσεις, τεχνολογία χωρίς όμως τις μεγάλες διαστάσεις και τον «όγκο» μιας adventure μοτοσυκλέτας. Είναι μια μοτοσυκλέτα που έλειπε από την γκάμα της Honda και μια μοτοσυκλέτα που ζητούσε επίμονα και το κοινό της Honda καλύπτοντας το κενό που άφησε η Pan European.

Σχεδιαστικά το ΝΤ έρχεται πολύ κοντά στο ΧADV με τους δυο διπλούς LED προβολείς μπροστά σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα πλαϊνά φέρινγκ καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κινητήρα προσφέροντας κάλυψη στον αναβάτη, ενώ η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε πέντε σημεία για τη μέγιστη δυνατή προστασία από τον αέρα. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζει το ΝΤ μέσα απο την συναρμογή των πλαστικών και την βαφή των πλαστικών επιφανειών.

Το ΝΤ βασίζεται πάνω στο μηχανικό σύνολο και στο πλαίσιο της Africa Twin, προσφέρει ακρίβεια στην οδήγηση και έχει τόσο ελαφριά αίσθηση που δεν καταλαβαίνεις για πότε καταπίνει χιλιόμετρα.

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας προέρχεται αυτούσιος από την Africa Twin, με ακριβώς την ίδια ιπποδύναμη 104 ίππους στις 7.250 στροφές και 10,6 κιλά ροπή στις 6,250 στροφές αλλά με ελαφρώς διαφορετικά Riding Modes και μια περαιτέρω εξέλιξη του DCT κιβωτίου.

Ο κινητήρας δεν είναι ο δυνατότερος της κατηγορίας και η αλήθεια είναι πως για ένα τέτοιο μοντέλο θα ήθελες 20 άλογα παραπάνω για να γυρίσεις όλη την Ευρώπη με άνεση, είναι όμως γεμάτος ροπή, έχει γραμμική δύναμη από τις χαμηλές στροφές και μια μικρή έκρηξη στις μεσαίες με μια δύναμη που κρατά μέχρι τις ψηλές. Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση και η λειτουργία του κινητήρα υποδειγματική χωρίς τον παραμικρό κραδασμό.

Ο στόχος του ΝΤ είναι να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες διαδρομές τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη με μια φαρδιά σέλα με πλούσιο αφρώδες υλικό. Το ύψος της στα 820 χιλ κάνει πολλούς αναβάτες να πατάνε με ολόκληρο το πέλμα κάτω στο έδαφος και βέβαια εύκολη και την πρόσβαση στο ανέβα κατεβα.

Η μετάδοση στη συγκεκριμένη έκδοση γίνεται μέσω του DCT αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μέσα από ένα 6ταχυτο κιβώτιο με τα ανεβοκατεβάσματα να μπορούν να γίνουν και αυτόματα μέσω του D mode αλλά και χειροκίνητα μέσω του S mode ενώ το μοντέλο διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο.

Το ΝΤ έρχεται με 5 χαρτογραφήσεις κινητήρα, την Tour, Urban, Rain και δυο παραμετροποιησιμες, την USER 1 και USER 2, Traction control καθώς και wheelie control 3 επιπέδων τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν και πλήρως. Μπορεί το ΝΤ να φέρει χαρακτηριστικά από Africa Twin, όπως είναι λογικό όμως η μοτοσυκλέτα δεν πρόκειται να πατήσει ποτέ της χώμα άρα έχουμε στήσιμο σαφώς πιο ασφάλτινο.

Δοκιμή: Honda NT 1100 (+video)

Το ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών προέρχεται από τη SHOWA με διαδρομή 150 χιλιοστών με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και ένα μονό πίσω αμορτισέρ με ιδία διαδρομή με υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου που σε αφήνει να φέρεις την μοτοσυκλέτα εκεί που θέλεις όταν αρχίζουν τα επαρχιακά στροφιλίκια. Η είσοδος και η έξοδος από τις στροφές γίνεται με απόλυτη σταθερή τροχιά και σχεδόν αυτόματα θα έλεγα.

Δυο ακτινικές τεραπιίστονες δαγκάνες της Nissin συνεργάζονται με δίσκους 310 χιλιοστών για μπροστά και ένας 256 με μονοπίστονη δαγκάνα για πίσω προσφέρουν απόλυτο κράτημα.

Το ΝΤ είναι εφοδιασμένο με μια TFT οθόνη 6,5 ιντσών  που συναντάμε και στο Africa, συνδέεται μέσω Bluetooth και με smartphone συσκευές και το μόνο που θα σας πάρει χρόνο να καταλάβετε είναι το μενού της κι αυτό γιατί υπάρχουν πολλοί διακόπτες στο αριστερό γκριπ που πιθανόν να σας μπερδέψουν, αν πάλι δεν θέλετε να αφιερώσετε καθόλου χρόνο η οθόνη είναι αφής οπότε good for you.

Δοκιμή: Honda NT 1100 (+video)

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετά μεγάλοι και οι πλαϊνές βαλίτσες δεν θα δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα σε μανούβρες και ελιγμούς στην καθημερινότητα σας. Μειονέκτημα μόνο ότι καμία βαλίτσα δεν χωράει κράνος στην αποθήκευση της. Η κατανάλωση τώρα νομίζω είναι ένα από τα πιο δυνατά του σημεία μιας και η μοτοσυκλέτα καθ’όλη την διάρκεια της δοκιμής μας δεν κατάφερε να περάσει τα 6,2 λίτρα ακόμα και με τέρμα γκάζι.

Η  Honda δημιούργησε μια μοτοσυκλέτα που ικανοποιεί απόλυτα όλους τους τομείς στους οποίους πρέπει να αριστεύει μια σύγχρονη Sport Touring, θα σας εξασφαλίζει μια άνετη καθημερινότητα, ιδιαίτερα με το DCT κιβώτιο, το οποίο σε κάνει να ξεχάσεις συμπλέκτη και συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων και μια ποιότητα κύλισης κορυφαία για την κατηγορία.

Μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε για να σας κάνει την ζωή εύκολη και την καθημερινότητα παιχνίδι. Είναι έτοιμη για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές όποια στιγμή της ζητηθεί και είναι πολύ κρίμα που μια τέτοια παρεξηγημένη κατηγορία έχει πολύ λίγα μοντέλα στην γκάμα της.