Βρισκόμαστε στη Σαρδηνία για να δοκιμάσουμε την τρίτη γενιά Tracer 9 της Yamaha αλλά και την νέα Yamaha Niken GT του 2023. Οδήγηση σε μερικούς από τους καλύτερους δρόμους που έχω οδηγήσει στην Ευρώπη, μια τέλεια παιδική χαρά για το πιο πρόσφατο και σπουδαίο sport touring μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρίας.
Υπήρξε κάποτε μια εποχή που οι μεγαλύτερες σε κυβικά σπορ μοτοσικλέτες βρίσκονταν στην κορυφή του τεχνολογικού δέντρου. Οι εποχές αλλάζουν όμως και τώρα πια, η κατηγορία των μεσαίων sport touring μοτοσυκλετών είναι αυτή που λαμβάνει τον καλύτερο εξοπλισμό και τα καλύτερα καλούδια. Με τα δύο προϋπάρχοντα μοντέλα να ανταποκρίνονται με το παραπάνω στη δουλειά των σπορ ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αμφιβάλλουμε ότι το YAMAHA TRACER 9 GT+ θα είναι διαφορετικό.
Η ποιότητα κατασκευής είναι καλύτερη από τις προηγούμενες Tracer, δεδομένου ότι το GT+ είναι premium- η Yamaha έχει κάνει τα πάντα για να κάνει αυτό το GT+ να αισθάνεται ξεχωριστό.
Το Tracer 9 είναι ήδη εφοδιασμένο με τον τελευταίας γενιάς CP3 κινητήρα 890 κ.εκ, απόδοσης 119 ίππων και 9,5 κιλών ροπής κατά την τελευταία αναβάθμισή του, η Yamaha επικεντρώθηκε το 2023 στην αναβάθμιση των τεχνολογικών δυνατοτήτων του Tracer με κάποιες βελτιώσεις και προσθήκες οι οποίες περιλαμβάνονται και για πρώτη φορά στον κόσμο των δυο τροχών.
Μια από όλες τις αλλαγές η οποία κιόλας είχε διχάσει πολύ το κοινό του Tracer έρχεται με τη μορφή μιας φωτεινής και ευανάγνωστης TFT οθόνης 7 ιντσών, μην χεριάζοντας πλέον να σέρνετε τα μάτια σας από τη μια μικρή TFT στην άλλη για να δείτε την πληροφορία που χρειάζεστε (προσοχή όμως, μιλάμε μόνο στην έκδοση GT +) ενώ ακόμα μια καλοδεχούμενη αλλαγή είναι η αναβάθμιση των διακοπτών στο plus, με την προσθήκη ενός όμορφου και κομψού joystick 5 κατευθύνσεων. Η νέα οθόνη εξοπλίζεται από το εργοστάσιο με ένα σύστημα πλοήγησης (GPS) της Garmin, το οποίο προβάλλεται σε πλήρη οθόνη (full screen) και συνεργάζεται με τη δωρεάν εφαρμογή της Yamaha, MyRide, και την επίσης δωρεάν εφαρμογή Garmin Motorise.
Αν και από το 2021 υπάρχει το σύστημα ραντάρ σε κάποιες από τις μεγαλύτερες μοτοσικλέτες sport touring, η ενσωμάτωση του συστήματος στο Tracer 9 GT + είναι η πρώτη φορά στην μεσαία κατηγορία. Ακριβώς κάτω από τους προβολείς της μοτοσικλέτας βρίσκεται η μονάδα ραντάρ βάρους 200 γρ, η οποία παρακολουθεί συνεχώς το δρόμο μπροστά σας διατηρώντας απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Στις προσθήκες έχουμε ακόμα το νέο σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC), ένα νέο το σύστημα συνδυασμένης πέδησης και τα έξυπνα Riding Modes -που συνδέονται όλα με το ραντάρ.
Η νέα GT + είναι η πρώτη μοτοσικλέτα που επωφελείται του νέου συστήματος συνδυασμένης πέδησης. Το σύστημα, με τη βοήθεια της IMU μονάδας, μπορεί να ενεργοποιεί το πίσω φρένο της μοτοσυκλέτας ανεξάρτητα από το μπροστινό, όταν ο αναβάτης φρενάρει έντονα ή επιβραδύνει ενώ έχει επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι μπορεί να ανιχνεύσει αν δεν χρησιμοποιείτε αρκετή δύναμη πέδησης – για παράδειγμα σε περίπτωση επείγουσας διακοπής – και να επιλέξει κάποια επιπλέον δύναμη πέδησης για να σας βοηθήσει να σταματήσετε τη μοτοσικλέτα, ενώ είναι και η πρώτη μοτοσυκλέτα της Yamaha που εφοδιάζεται με σύστημα ACC, σύστημα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός συμβατικού Cruise Control με τη δυνατότητα να διατηρεί συγκεκριμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα αυτό ελέγχει και ρυθμίζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, την επιβράδυνση και την επιτάχυνση, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μέσα από τέσσερις διαφορετικές αποστάσεις μοτοσυκλέτας.
Το Tracer 9 GT+ συνεχίζει να διαθέτει ημί-ενεργητικές αναρτήσεις KYB όπως η πρώτη έκδοση που οδηγήσαμε το 2021, που λειτουργούν με τη συνδρομή της μονάδας IMU 6 αξόνων που εντοπίζει με ακρίβεια την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας και αλλάζει αυτόματα τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Η νέα τεχνολογία των αναρτήσεων αφορά την ανάρτηση, το adaptive cruise και το ενοποιημένο σύστημα πέδησης ώστε να διατηρείται η μοτοσικλέτα πιο σταθερή κατά το φρενάρισμα.
To YAMAHA TRACER 9 GT+ έχει αναβαθμισμένα Riding Modes, που για πρώτη φορά είναι πλήρως συνδεδεμένα με την IMU και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσυκλέτας. Το νέο σύστημα έχει σχεδιαστεί να είναι πιο διαισθητικό, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μέσα από 4 Riding Modes: Sport, Street, Rain, Custom, τα οποία αλλάζουν τη συμπεριφορά κινητήρα, αναρτήσεων, ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Για καλύτερη αίσθηση, ο πίσω δίσκος έχει μεγαλώσει κατά 9%, με νέα διάμετρο τα 267 χλστ. Ο φωτισμός της μοτοσυκλέτας συνεχίζει και είναι full LED, ενώ όταν η μοτοσυκλέτα ταξιδεύει με περισσότερα από 5 χλμ/ώρα και η κλίση υπερβαίνει τις 7 μοίρες, τα cornering lights φωτίζουν αυτόματα το εσωτερικό της στροφής.
Δεν ξέρω αν σας μπέρδεψα με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά, αλλά στην πράξη είναι σαφώς πιο ευκολά και κατανοητά όλα τους.
Και τώρα που τελείωσαν τα τεχνικά θέματα, μπορούμε επιτέλους να μιλήσουμε για την οδήγηση του νέου YAMAHA TRACER 9 GT+, αλλά και τι μέρα οδήγησης ήταν αυτή στους δρόμους της Σαρδηνίας.
Η Yamaha είχε ετοιμάσει μια διαδρομή 250 χιλιομέτρων σε μερικούς από τους καλύτερους δρόμους που έχω οδηγήσει ποτέ στην Ευρώπη γι’ αυτό, και κάλυψε τα πάντα, από ατελείωτες φουρκέτες με στροφές, γρήγορα ορεινά περάσματα και βέβαια εθνικό δίκτυο ώστε να δουλέψουμε πάνω στο νέο cruise control και ραντάρ.
Είχε περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που οδήγησα ένα Tracer 9 και αμέσως ένιωσα άνετα και οικεία πάνω στην νέα σέλα η οποία έχει περισκοπεί προς τα κάτω για να διευκολύνει τους πιο κοντούς αναβάτες να πατάνε στο έδαφος. Ενώ η εργονομία είναι σωστή για μένα, και η προστασία από τις καιρικές συνθήκες βελτιώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, βρήκα τη σέλα λίγο σκληρή, ίσως βέβαια αυτό να οφείλεται γιατί την προηγούμενη ημέρα είχαμε οδηγήσει το νέο Niken GT με την σέλα πολυθρόνα. Παρ’ολ’αυτα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πιο άνετης σέλας μέσα από τον κατάλογο αξεσουάρ της Yamaha.
Η Tracer 9 GT + βούταγε με τέτοια δύναμη μέσα στις στροφές που δυσκολεύομαι να σκεφτώ ποια άλλη μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας μπορεί να φτάσει η και να ακολουθήσει τον ρυθμό της, με μεγάλο μέρος των επιδόσεων αυτών να οφείλεται στο πλαίσιο και στην ημι-ενεργήτικη ανάρτηση KYB. Η σταθερότητά της ακόμη και σε σφιχτό στροφιλίκι ήταν εντυπωσιακή. Με όσα χιλιόμετρα είχες με τόσα έμπαινες.
Ειδικά στην επιλογή “Sport” το YAMAHA TRACER 9 GT+ καταβροχθίζει τις στροφές με την όρεξη μιας καθαρά σπορ μοτοσυκλέτας με μοναδικό περιορισμό στην κλίση τα ηρωικά μαρσπιέ με το συνεχές ξύσιμο των μαρσπιε σε κάθε στροφή να έρχεται τόσο εύκολα που είχε καταντήσει αστείο στο τέλος της ημέρας.
Η Yamaha έχει πραγματικά ρίξει τα πάντα στην κορυφαία έκδοση Tracer 9 GT+ με αποτέλεσμα η νέα Tracer 9 GT+ να προσφέρει μια πολύ πιο ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης και μια πιο εύκολα αντιληπτή αλλαγή στη δυναμική της μοτοσυκλέτας όταν μεταβαίνετε από τη μια λειτουργία στην άλλη.
Αυτή λοιπόν ήταν μια αναπάντεχα γρήγορη και όμορφη βόλτα με το νέο Tracer 9 GT+ στα βουνά της Σαρδηνίας, διαπιστώνοντας ότι η μοτοσυκλέτα είναι έτοιμη να ταξιδέψει σε όλες τις ηπείρους και εφοδιασμένη με τόση τεχνολογία πάνω της που κάλλιστα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι η καλύτερα εξοπλισμένη sport touring μοτοσυκλέτα στην μεσαία κατηγορία.