Δύο θρυλικά μοντέλα, το Super Cub και το Monkey επιστρέφουν στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια της Honda. Τα δυο μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας σταμάτησαν την παραγωγή τους λόγω αυστηρών προδιαγραφών πριν δυο χρόνια για να επανέλθουν φέτος στο προσκήνιο στην πιο εκσυγχρονισμένη μορφή τους.
Από την μια λοιπόν έχουμε το Super Cub με μια νέα σχεδίαση αερόψυκτου κινητήρα, με ανάλογες ρυθμίσεις ECU εισαγωγής και εξαγωγής ο οποίος παράγει ελαφρώς υψηλότερη ισχύ( 9,8 ίππους) και είναι πιο αποδοτικός, καταναλώνοντας μόλις 1,5 λίτρο βενζίνη στα 100 χλμ. Το κλασικό στυλ της μοτοσυκλέτας παραμένει ίδιο και τώρα προστίθενται σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό.
Νεες είναι και οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω βελτιώνοντας σημαντικά την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση. Το νέο Super Cub 125 έρχεται με φωτιστικά σώματα τύπου LED, ενώ διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, τροχούς 17 ιντσών και βάρος μόλις 110 κιλά. Το Honda SuperCub 125 αναμένεται στην χώρα μας τον Αύγουστο.
Από την άλλη ο μικρος «μπομπος» πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961, σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.
Πολυ γρήγορα ο «μπομπος» έγινε σύμβολο και αποτέλεσε θρυλικό δίτροχο για την παγκόσμια μοτοσυκλετιστικη κοινότητα.
Το νέο Monkey 125 διαθέτει νέο κινητήρα με απόδοση 9,4 ίππους στις 6.750 στροφες και συνεργάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που βελτιώνει την ταχύτητα ταξιδιού.
Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, που αντικαθιστά το παλιότερο 4-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι τα 90 χλμ. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.
Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι έχει διαδρομή 100 χιλιοστά και φέρει προηγμένο φινίρισμα ενώ τα δύο πίσω αμορτισέρ με διαδρομή τα 102 χιλιοστά διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού.
Το βάρος του νέου Monkey είναι 104 κιλά και αναμένεται στην χώρα μας τον Σεπτέμβριο.