Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Το Όρεγκον δεν είναι ο πρώτος προορισμός που έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης.

Όμως, μόλις βρεθείς ανάμεσα στις καταπράσινες εκτάσεις του Pacific Northwest, τις ηφαιστειακές πλαγιές του Mount Hood και τα απέραντα μονοπάτια μέσα στα εθνικά δάση, καταλαβαίνεις ότι αυτή η γωνιά της Αμερικής είναι κάτι πολύ περισσότερο: ένας ανεξερεύνητος παράδεισος για όσους θέλουν να ζήσουν την οδήγηση χωρίς περιορισμούς. Εκεί ακριβώς βρέθηκα, για να δοκιμάσω το νέο Suzuki DR-Z4S, μια μοτοσυκλέτα που ισορροπεί ανάμεσα στο καθημερινό και το αυθεντικά περιπετειώδες, χωρίς να θυσιάζει την απλότητα και τη χρηστικότητα που την καθιέρωσαν στην καρδιά των αναβατών.

 Δοκιμή και αξιολόγηση της νέας έκδοσης του θρυλικού DR-Z, σε έναν τόπο που φημίζεται για τις μεταβαλλόμενες συνθήκες και τα ακραία εδάφη, ένα φυσικό πεδίο δοκιμής για να τεστάρεις κάθε πτυχή μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας.

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

DR-Z: Μια ιστορία αντοχής

Για να κατανοήσει κανείς πλήρως τη σημασία του DR-Z4S, πρέπει να επιστρέψει στην αρχή της ιστορίας του. Η Suzuki παρουσίασε για πρώτη φορά τη σειρά DR-Z στις αρχές της δεκαετίας του 2000, απαντώντας στην ανάγκη για μια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης που θα συνδύαζε αξιοπιστία, αντοχή και προσιτή συντήρηση. Το DR-Z, που παρουσιάστηκε το 2000, αποτέλεσε διάδοχο του DR350, και γρήγορα απέκτησε φήμη ως ένας “πιστός εργάτης” που μπορούσε να ανταπεξέλθει τόσο στις απαιτήσεις της πόλης όσο και σε σκληρές off-road συνθήκες.

Με τα χρόνια, η Suzuki κράτησε την πλατφόρμα του σχεδόν αμετάβλητη — κάτι που άλλοι θεωρούν «παρωχημένο», αλλά οι πιστοί του μοντέλου βλέπουν ως απόδειξη απόλυτης αξιοπιστίας γιατί ας μην ξεχνιόμαστε ότι το 100% την γραμμή παραγωγής τους γίνεται  στο εργοστάσιο της Suzuki στην Ιαπωνία γι αυτό και τιμολογιακά τοποθετούνται λίγο ψηλότερα από τον άμεσο ανταγωνισμό τους.

Πολλοί αναβάτες περιγράφουν το DR-Z σαν τον ελβετικό σουγιά των μοτοσυκλετών: λειτουργεί πάντα, παντού, χωρίς να ζητά πολλά.

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Πρώτη επαφή: λιτή αλλά ετοιμοπόλεμη

Το DR-Z4S δεν προσποιείται ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Σπαρτιατικό σε εμφάνιση, με ελάχιστα ηλεκτρονικά βοηθήματα, απευθύνεται σε αυτούς που ζητούν αξιοπιστία και ευελιξία. 

Πατάς το κουμπί της μίζας η οποία έχει το σύστημα EASY START της Suzuki και ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας των  398cc παίρνει ζωή. Αποδίδει περίπου 39 ίππους και διαθέτει 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένος για να παρέχει σταθερή ροπή χαμηλά κάνοντας τη μοτοσυκλέτα εξαιρετικά ικανή σε off-road συνθήκες αλλά και άνετη στην αστική χρήση, δεν εντυπωσιάζει με αριθμούς, αλλά κερδίζει σε πρακτικότητα, ροπή στις χαμηλές στροφές και γραμμική απόδοση. Όσον αφορά στον κινητήρα, νέα είναι η κυλινδροκεφαλή οι βαλβίδες εισαγωγής είναι τιτανίου, ενώ νέα είναι τα ελατήρια βαλβίδων, τα δύο μπουζί ιριδίου και το πιστόνι. 

Όσοι έχουν ακόμα στην κατοχή τους DR-Z ή έχουν οδηγήσει θα δουν ότι δεν υπάρχουν τρέλες διάφορες με τον εναρμονισμένο euro5 plus κινητήρα. Πλέον υπάρχει Ride by Wire γκάζι χαρίζοντας 3 Riding Modes, Traction Control ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα και δικάναλο ABS που μπορεί να απενεργοποιηθεί και στον μπροστινό και στον πίσω τροχό.

Το πλαίσιο είναι νέο ατσάλινο και αλουμινένιο το υποπλαίσιο, με ανάρτηση ΚΥΒ που περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43mm μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, προσφέροντας μια ικανοποιητική διαδρομή (280 MM μπροστά και 296 MM) και απορρόφηση κραδασμών. Οι τροχοί μεγέθους 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω είναι τοποθετημένοι με ελαστικά διπλής χρήσης λίγο ακατάλληλα για χώμα παρα την χωμάτινη χάραξη που διαθέτουν. Εκεί οι Ιάπωνες έπρεπε να βάλουν λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να βάλουν ένα επώνυμο ελαστικό και όχι ένα απλό ελαστικό made in Thailand μιας και ξέρουν ότι η τελική τιμή της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά υψηλή.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, ευθεία και ξεκάθαρα προσανατολισμένη για off-road χρήση. Το τιμόνι βρίσκεται ψηλότερα κατά 20 MM από την προηγουμένη έκδοση ενώ είναι και τα φαρδύτερα μαρσπιέ τα οποία είναι τοποθετημένα 18 mm πιο πίσω με τα ελαστικά παρεμβύσματα να μπορούν να αφαιρεθούν ευκολά για να κουμπώσει η μπότα μας.

Στην άσφαλτο, και κυρίως σε πιο ανοιχτές διαδρομές, δεν ένιωσα ποτέ ότι οδηγούσα κάτι “άβολο”. Το πλαίσιο, η ανάρτηση ΚΥΒ και οι τροχοί 21″/18″ μεταδίδουν σιγουριά σε κάθε έδαφος. Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 151 κιλά, κάνοντάς τη ευέλικτη και εύκολη στον χειρισμό σε τεχνικά μονοπάτια.

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Από το Portland στις πίστες της φύσης

Μέσα σε αστικό περιβάλλον δεν οδηγήσαμε καθόλου αλλά είμαι σίγουρος ότι με τον ίδιο χαρισματικό τρόπο η μοτοσυκλέτα θα προσαρμόζεται στην καθημερινή μετακίνηση και σε στενά δρομάκια, φανάρια και αλλαγές κατεύθυνσης. Το DR-Z4S δεν είναι το πιο δυνατό ή το πιο high-tech διπλό μηχανάκι, αλλά είναι από τα πιο προβλέψιμα. Η ανάρτηση απορροφά με αξιοπρέπεια, το τιμόνι δίνει ακριβή πληροφόρηση, και ο συμπλέκτης είναι εξαιρετικά προοδευτικός – απαραίτητο στοιχείο όταν ανεβοκατεβαίνεις μονοπάτια γεμάτα εμπόδια. Είναι ιδανικό για τεχνικές αναβάσεις, ελεγχόμενες καταβάσεις και ελιγμούς ανάμεσα σε εμπόδια. Ο συμπλέκτης έχει πολύ καλή αίσθηση, επιτρέποντας λεπτομερή έλεγχο σε χαμηλές ταχύτητες και απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, κάτι που είναι καθοριστικό στο χώμα.

Το Όρεγκον είναι το ιδανικό σκηνικό για δοκιμή μιας μοτοσυκλέτας όπως το DR-Z. Η ποικιλία του τοπίου σε κρατά συνεχώς σε εγρήγορση: μία στιγμή είσαι σε πυκνό δάσος με λάσπη και την επόμενη σε στεγνές, ηφαιστειακές εκτάσεις με πέτρες και σκόνη. Στην περιοχή του Bend, το έδαφος είναι πιο ξηρό και σφιχτό – τέλειο για να δοκιμάσεις το γκάζι και την ελκτική πρόσφυση. Αντίθετα, κοντά στο Crater Lake, υγρασία και μαλακό χώμα απαιτούν προσοχή και λεπτούς χειρισμούς.

Σε κάθε περιβάλλον, το DR-Z απέδειξε γιατί έχει παραμείνει αναλλοίωτο εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες: δεν εντυπωσιάζει στα χαρτιά, αλλά υπερέχει στην πράξη.

Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο DR-Z4S είναι η ειλικρίνειά του. Δεν υπόσχεται περιττή τεχνολογία, ούτε εντυπωσιάζει με πολυτέλεια. Είναι εργαλείο. Ένα πολύ καλά ρυθμισμένο εργαλείο για εκείνον που θέλει να οδηγήσει, να εξερευνήσει και να νιώσει τον έλεγχο σε κάθε κατάσταση.

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Θετικά Στοιχεία

Αξιοπιστία και Αντοχή: Το DR-Z400S είναι ευρέως αναγνωρισμένο για την αξιοπιστία του. Η απλότητα του κινητήρα και η στιβαρή κατασκευή του το καθιστούν ιδανικό για απαιτητικές συνθήκες οδήγησης.

Ευελιξία και Χειρισμός: Η ελαφριά κατασκευή και η γεωμετρία του πλαισίου προσφέρουν εξαιρετική ευελιξία, κάνοντάς το ιδανικό για off-road διαδρομές και τεχνικά μονοπάτια.

Οικονομία Συντήρησης: Οι χαμηλές ανάγκες συντήρησης και το προσιτό κόστος ανταλλακτικών καθιστούν το DR-Z400S μια οικονομική επιλογή για τους αναβάτες.

Αρνητικά Στοιχεία

Έλλειψη Έκτης Ταχύτητας: Η απουσία έκτης ταχύτητας περιορίζει την άνεση σε υψηλές ταχύτητες, ιδιαίτερα σε μεγάλες αποστάσεις.

Άνεση Καθίσματος: Το σκληρό κάθισμα μπορεί να προκαλέσει δυσφορία σε μεγάλες διαδρομές, απαιτώντας συχνές στάσεις για ανακούφιση. 

Ανεπαρκής Φωτισμός Προβολέα: Ο εργοστασιακός προβολέας έχει περιορισμένη απόδοση, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την ορατότητα τη νύχτα.

Ελαστικά: Ακατάλληλα για χώμα παρα την χωμάτινη χάραξη που διαθέτουν.

Suzuki DR-Z4S στο Όρεγκον: Η απλότητα εδώ είναι αρετή, όχι έλλειψη

Συμπεράσματα

Το ταξίδι μου στο Όρεγκον για τη δοκιμή του Suzuki DR-Z4S ήταν κάτι παραπάνω από επαγγελματική υποχρέωση. Ήταν υπενθύμιση του γιατί πολλοί από εμάς αγαπήσαμε τις μοτοσυκλέτες εξαρχής: την ελευθερία, τη σύνδεση με το τοπίο, την πρόκληση του εδάφους. Το DR-Z είναι για όλους, γι’ αυτούς που αναζητούν ένα αληθινό εργαλείο περιπέτειας χωρίς φανφάρες και είναι ίσως η πιο τίμια επιλογή στην κατηγορία του.

Και όσο για το Όρεγκον; Αν ποτέ αναρωτηθείς πού μπορείς να οδηγήσεις ανάμεσα σε δέντρα ύψους δεκάδων μέτρων, ηφαίστεια και λίμνες και αντέξεις και το δυσβάσταχτο κόστος των μεταφορικών τότε έχεις βρει τον επόμενο προορισμό σου.