Την Ολλανδία και συγκεκριμένα το Άμστερνταμ επέλεξε ως πεδίο δράσης η Yamaha για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση των νέων Yamaha XSR 125.
Η εβδομάδα της παρουσίασης δεν αποτέλεσε εξαίρεση, αφού στην Ολλανδία οι βροχές οι καταιγίδες και γενικά οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ένα σύνηθες φαινόμενο.
Η ζήτηση για μοτοσυκλέτες 125 κυβικών μεγαλώνει διαρκώς στην παγκόσμια αγορά όπως και στη χώρα μας, ειδικά μετά την ισοδυναμία διπλωμάτων A1 και Β κατηγορίας.
Αν και στις περισσότερες παρουσιάσεις δεν υπάρχει χρόνος εξερεύνησης της πόλης που είμαστε στο Άμστερνταμ το καταφέραμε. Μια μοδάτη πόλη που αποτελεί το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της χώρας την οποία χαρακτηρίζουν τα όμορφα κανάλια του μεσαιωνικού κέντρου και τα χιλιάδες ποδήλατα.
Τα μοντέλα Sport Heritage της Yamaha αποτελούν πραγματικά μια κατηγορία από μόνα τους παρέχοντας όχι μόνο μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, αλλά και μια μοναδικότητά ώστε να εκφράζεται η προσωπικότητά του ιδιοκτήτη. Η βάση του XSR125 είναι ίδια με αυτή του MT125 καθώς μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο αλλα και κινητήρα.
Ο μπροστινός προβολέας είναι τύπου Led όπως και φωτιστικό στο πίσω μέρος με το χαρακτηριστικό στρογγυλό σχήμα που εχει η οικογένεια. Οι διαστάσεις του ξεφεύγουν από τα δεδομένα της κατηγορίας και παρα τα μόλις 125 κυβικά του πολύ εύκολα κάποιος μπορεί να το μπερδέψει με 300αρι ή και με 500αρι. Η ποιότητα κατασκευής αλλά και για το γενικό φινίρισμα αποπνέει μια αύρα πολυτέλειας, με πολλές όμορφες λεπτομέρειες όπως το κάλυμμα της σέλας, το τελικό της εξάτμισης ή τα αλουμινένια τμήματα στο μπροστινό φτερό.
Ο νέος euro 5 κινητήρας των 125 κυβικών αποδίδει 15 ίππους στις 10.000 στροφές δηλαδή τη μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύ για το δίπλωμα Α1 ενώ για πρώτη φορά διατηρεί και τη διάταξη μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων κατι που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία αυτή. Όπως και στο ΜΤ-125 ετσι και εδώ υπάρχει 6τάχυτο κιβώτιο με συμπλέκτη ολίσθησης.
Το πλαίσιο διαθέτει τον εξελιγμένο σκελετό Deltabox της Yamaha με διπλές δοκούς που διατρέχουν μια ευθεία από την κεφαλή του τιμονιού έως το σημείο ανάρτησης του ψαλιδιού, για να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ισχυρό αλλά και ελαφρύ πλαίσιο.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα διαπιστώνεις γρήγορα ότι πρόκειται για μια προσεγμένη μοτοσυκλέτα ευκολοδήγητη που χάρη στο κοντό μεταξόνιο της και το χαμηλό βάρος των 140 κιλών, με όλα του τα υγρά, χαρίζει μεγάλη ευελιξία και βέβαια κάνει την οδήγηση ευχάριστη.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά όρθια και το τιμόνι είναι όσο φαρδύ χρειάζεται ώστε τα χέρια να έρχονται σε φυσική στάση και να μην κουράζονται ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης.
Ο κινητήρας του είναι αρκετά ελαστικός και δεν δυσανασχετεί σε καμία περίπτωση παρα τα λίγα άλογα και τα μόλις 125 κυβικά του.
Με το XSR 125 μπορείς να κινείσαι όλη μέρα στα κόκκινα χωρίς να διαμαρτύρεται ο κινητήρας ενώ αυτό που είναι άξιο αναφοράς είναι η απώλεια κραδασμών, ένα αρνητικό στοιχείο που συναντάμε αρκετές φορές σε μικρές μοτοσυκλέτες. Ανοίγεις το γκάζι ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω και το καημένο ούτε σκορτσάρει ουτε δυσανασχετεί.
Ο συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων λειτουργεί υποδειγματικά για τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας και κει ακριβώς καταλαβαίνεις ότι έχεις από κάτω σου ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Αν και το Άμστερνταμ δεν χαρακτηρίζεται από ανοιχτούς δρόμους, με το XSR 125 κινηθήκαμε άνετα μεταξύ 90-100 χλμ/ώρα εκτός πόλης ενώ μέσα στην πόλη το πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού διευκολύνει τις επιτόπιες μανούβρες.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της IRC δεν άφησαν κανένα περιθώριο για παράπονα στο πολύ καλό οδόστρωμα του Άμστερνταμ, αφού ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα ενέπνεαν εμπιστοσύνη, όσο για την χρήση τους στους ελληνικούς δρόμους κρατάω μια επιφύλαξη. Τα φρένα έχουν αρκετή δύναμη για να επιβραδύνουν εύκολα τη μοτοσυκλέτα, παρά τη σπογγώδη αίσθηση του μπροστινού.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια στρογγυλή LCD οθόνη με χρωμιωμένο στεφάνι, με ολες τις απαραίτητες ενδείξεις και με μοναδικό μειονέκτημα κάποιες αντανακλάσεις που δυσκολεύουν την ανάγνωσή της. Το XSR125 θέλει να ανταγωνιστεί ευθέως την πληθώρα φτηνών Κινέζικων 125 που έχουν κατακλύσει την Ευρωπαϊκή αγορά και βέβαια να καταφέρει να μεταπηδήσει κόσμο από τους τέσσερις στους δυο τροχούς λόγω ισοδυναμίας διπλωμάτων Β κατηγορίας.
Είναι μια μικρή απόλυτα στιλάτη μηχανή, ένα εργαλείο καθημερινής μετακίνησης, που απευθύνεται πραγματικά στους πάντες.