Με Yamaha Tenere 700 Rally Edition στη χιονισμένη Πάρνηθα

Οδήγηση Στα Χιόνια

Δεν είναι η πρώτη φορά που παίρνουμε τα βουνά με την  Υamaha Ténéré, απλά αυτή τη φορά, το πεδίο δράσης μας ήταν η χιονισμένη Πάρνηθα.

Και ενώ ολόκληρη η Αττική έχει «μπουκώσει» από τα χιόνια, εμείς βρίσκουμε την ευκαιρία να γυρίσουμε μερικές δεκαετίες πίσω το κοντέρ της ηλικίας μας.

Μοτοσυκλέτα και χιόνια, γίνεται θα αναρωτηθείτε;

Όπως έχουν αποδείξει άλλοι πολύ πριν από εμάς, η μοτοσυκλέτα μπορεί να πάει και στα χιόνια και στην άμμο και παντού, αρκεί να είναι η κατάλληλη, με τον απαραίτητο εξοπλισμό, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα ελαστικά της Michelin με τα απαιτούμενα «τακούνια» για πραγματική Off-Road χρήση.

tenere-700-snow-2

Γλιστράει; Φυσικά και γλιστράει, αφού ο δρόμος είναι χιονισμένος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πηγαίνει.

Οδηγώντας στο χιόνι την ψιλόλιγνη Yamaha Ténéré, γίνεσαι και πάλι το παιδί που έκανε παντιλίκια στις αλάνες, στις λάσπες ή και στα χιόνια με το ποδήλατό του κάνοντας τα πρώτα του adventure βήματα στον κόσμο των δυο τροχών.

Η Yamaha περνάει το χιόνι σε μία «ασταθή» ισορροπία, που είναι τόσο fun που ακόμη και αν πέσεις, θέλεις να σηκωθείς, να σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα και να συνεχίσεις. Φυσικά το ότι το χιόνι είναι μαλακό και τα χιλιόμετρα λίγα, προσθέτει στο όλο fun, αφού η πτώση είναι ανώδυνη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τη μοτοσυκλέτα.

ΜΕ YAMAHA TENERE 700 RALLY EDITION ΣΤΗΝ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΗ ΠΑΡΝΗΘΑ

Οδηγώντας σε αυτές τις συνθήκες, που μοιάζουν πολύ με αυτές των αμμόλοφων της Σαχάρας, γενέτειρα της Ténéré, προσπαθείς να νιώσεις σαν τον Cyril Neveu ή σαν τον Jean-Claude Olivier, τον άνθρωπο που ουσιαστικά εξέλιξε το τοτε ΧΤ500 και άνοιξε τον δρόμο των Ténéré.

Εκμεταλλεύεσαι τα ατέλειωτα χιλιόμετρα εμπειρίας της κατασκευής σε αμέτρητα Pari- Dakar και οδηγείς με τον πίσω τροχό να σπινάρει μόνιμα πάνω στο χιόνι και τα παντιλίκια ελαφριά ή μεγαλύτερα, εξαρτάται από το θάρρος και την τεχνική του αναβάτη, να διαδέχονται το ένα το άλλο.

Την ησυχία του χιονισμένου τοπίου αναστατώνει ο ήχος του ροπάτου CP2 κινητήρα και του τελικού της Acrapovic , που πρέπει να δουλεύει ψηλά ώστε να διατηρηθεί η τροχιά της  μοτοσυκλέτας με συνεχή ολίσθηση του πίσω τροχού, πάνω στο γλιστερό χιόνι. Το φαρδύ τιμόνι σου δίνει την αυτοπεποίθηση ότι μπορείς και τελικά τα καταφέρνεις να κουμαντάρεις τον μπροστινό τροχό που πηγαίνει μισοβυθισμένος στο φρέσκο χιόνι, αλλά τελικά η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το μπροστινό Tracker της Michelin κρατάει τον τροχό ώστε να μην βυθιστεί τελείως.

Είναι σα να σερφάρεις με μοτοσυκλέτα και το αίσθημα χαράς που σε κυριεύει σε κάνει να αισθάνεσαι νεότερος, κάτι που μπορεί να αποτυπωθεί και φωτογραφικά στο πρόσωπό σου που έχει τσιτώσει από το κρύο, αλλά λόγω της διασκέδασης και της αδρεναλίνης, δεν είναι καθόλου ενοχλητικό. 

Και επειδή στη ζωή όλα είναι θέμα επιλογών, αν μπορείτε να επιλέξετε, μην οδηγήσετε στο χιόνι λόγω ειδικών απαιτήσεων, αν το κάνετε όμως και έχετε τη δυνατότητα, να επιλέξετε μια ευέλικτη μοτοσυκλέτα με δυνατότητες εκτός δρόμου οδήγησης και κατάλληλα ελαστικά, ντυθείτε καλά και απολαύστε το μέχρι τελικής πτώσεως.

 

Σημείωση: Σε καμία περίπτωση δεν προτρέπουμε τον κόσμο να οδηγήσει μοτοσυκλέτα σε χιονισμένο οδόστρωμα, μιας και πρόκειται για υψηλού ρίσκου-απαιτητική οδήγηση! Όλο το υλικό παράχθηκε από ειδικά εκπαιδευμένους οδηγούς σε ελεγχόμενο περιβάλλον.