Προγραμματίσμενος πέρυσι στο τέλος της σεζόν, λόγω εργασιών ανακαίνισης στην πίστα (προτελευταίος αγώνας στο ημερολόγιο), ο αγώνας Qatar Airways Grand Prix του Κατάρ επέστρεψε στην κανονική του θέση φέτος για να ανοίξει τη σεζόν MotoGP™.
Μετά τα δύο επίσημα δοκιμαστικά sessions το Φεβρουάριο (η πρώτη πραγματοποιήθηκε στην πίστα Sepang της Μαλαισίας και η δεύτερη στην πίστα Lusail του Κατάρ), στο Grand Prix της Qatar Airways έκαναν το ντεμπούτο τους τα ελαστικά MICHELIN Power Slick 2024 στους αγώνες. Αυτά τα νέα ελαστικά διαθέτουν τεχνολογικά προηγμένα μείγματα γόμας, όσον αφορά τα υλικά και παράγονται με μια νέα διαδικασία κατασκευής.
Αν κι οι αναβάτες είχαν το πράσινο φως αφού είχαν ήδη δοκιμάσει τα νέα ελαστικά που έφερε η Michelin τον Φεβρουάριο, ο εναρκτήριος αγώνας στο Κατάρ ήταν ωστόσο θεμελιώδους σημασίας για να εξαχθούν από εκεί τα πρώτα πραγματικά συμπεράσματα. Με το προηγούμενο Grand Prix του Κατάρ να έχει πραγματοποιηθεί μόλις πριν από τρεις μήνες, η σύγκριση μεταξύ των δεδομένων του 2024 και του 2023 είναι άμεση και αντιπροσωπευτική.
Το Εμιράτο του Κατάρ φιλοξενεί το MotoGP στην πίστα Lusail International Circuit εδώ και 20 χρόνια, αλλά ο χώρος ανακαινίστηκε το 2023 και από πέρυσι έχει νέα και πολύ λεία άσφαλτο. Πράγματι, το σχήμα των λίθων που αποτελούν το ανώτερο στρώμα της ασφάλτου (αυτό που ονομάζουμε μακρο-τραχύτητα) είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και σε απόσταση μεταξύ τους.
Για να μπορέσουν οι αναβάτες να καλύψουν τα 5.380 μέτρα και τις 16 στροφές κάθε γύρου της πίστας Lusail International Circuit, συμπεριλαμβανομένων των 10 δεξιών στροφών και φτάνοντας τελικές ταχύτητες πάνω από 350 χλμ./ώρα, η Michelin τους έφερε μια γκάμα που αποτελείται από τρία συμμετρικά μείγματα γόμας για τον εμπρός (ΜΑΛΑΚΟ, ΜΕΣΑΙΟ και ΣΚΛΗΡΟ) και δύο για τον πίσω τροχό (ΜΑΛΑΚΟ και ΜΕΣΑΙΟ), με το ΜΑΛΑΚΟ να είναι ασύμμετρο, με πιο ανθεκτικη την δεξιά πλευρά.
Όσον αφορά την γκάμα MICHELIN Power Rain, η Michelin έφερε στο Κατάρ επιλογές μαλακών και μεσαίων μείγματων γόμας, τόσο για τον μπροστινό (συμμετρικό) όσο και για τον πίσω τροχό (ασύμμετρο, με πιο ανθεκτικη την δεξιά πλευρά ). Αυτά τα τελευταία ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν στο FP2, το οποίο μεταφέρθηκε για την Παρασκευή το απόγευμα στη θέση του Practice session, λόγω βροχής.
Από τις διαφορετικές επιλογές, η πλειοψηφία των αναβατών επέλεξε τα ΜΕΣΑΙΑ ελαστικά για τον αγώνα Sprint το βράδυ του Σαββάτου, τον οποίο κέρδισε ο Jorge Martin. Ο Ισπανός αναβάτης βελτίωσε τα προηγούμενα ρεκόρ του, κατακτώντας την pole position στο Q2 με χρόνο 1’50.789, το νέο ρεκόρ αγώνα όλων των εποχών για την πίστα Lusail International Circuit – ένα δευτερόλεπτο ταχύτερο από το ρεκόρ του 2023. Ολοκληρώνοντας τους 11 γύρους του αγώνα Sprint 11 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από πέρυσι, επιβεβαιώνει ότι ο συνδυασμός μοτοσυκλέτας και ελαστικών 2024 είναι κατά μέσο όρο περίπου ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος ανά γύρο, από την προηγούμενη σεζόν.
Το βάθρο του Sprint συμπλήρωσαν οι Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) και Aleix Espargaro (Aprilia Racing). Σημειώστε ότι αυτό το τρίο στο βάθρο των αγώνων Sprint οδήγησε μοτοσυκλέτες από τρεις διαφορετικές μάρκες (Ducati, KTM και Aprilia), γεγονός που αναδεικνύει την ευελιξία της νέας γκάμας ελαστικών Michelin 2024.
Η έναρξη του Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ καθυστέρησε, λόγω ενός τεχνικού προβλήματος που αντιμετώπισε ένας από τους αγωνιζόμενους και ως αποτέλεσμα ο αγώνας συντομεύτηκε στους 21 γύρους αντί για τους 22 που είχαν προγραμματιστεί. Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε με τα μέσαια μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick, επιβεβαιώνοντας ότι αυτά ήταν η καλύτερη επιλογή για τους αναβάτες.
«Οι αναβάτες επέλεξαν τα ΜΕΣΑΙΑ ελαστικά τόσο για τον αγώνα Sprint όσο και για το Grand Prix», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Motorsport Two-Wheel.. «Η νέα γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Slick 2024 ξεπεράσαν τις προσδοκίες μας όλο το Σαββατοκύριακο, όσον αφορά τις επιδόσεις και την σταθερότητα. Με τους χρόνους να βελτιώνονται κατά ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο κατά τη διάρκεια των προκριματικών και κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint, σε σύγκριση με τον περασμένο Νοέμβριο, μπορούμε να επιστρέψουμε στη Γαλλία ικανοποιημένοι με τα ελαστικά που έχουμε αναπτύξει. Το Grand Prix μειώθηκε κατά έναν γύρο, αλλά για τη διάρκεια των 22 γύρων, μπορούμε να υπολογίσουμε έναν συνολικό χρόνο περίπου 17 δευτερόλεπτα λιγότερο από το 2023. Κατά τη διαχείριση των ελαστικών τους, οι αναβάτες βελτίωσαν τον μέσο χρόνο γύρου στον αγώνα κατά οκτώ δέκατα ενός δευτερολέπτου! Αυτή η πρόοδος είχε ως αποτέλεσμα πολύ σταθερούς χρόνους, όπως συνέβη για τον Pecco Bagnaia που διατήρησε κανονικό ρυθμό κατά τη διάρκεια του αγώνα στα υψηλά 1’52s, καθώς και του Jorge Martin, ο οποίος έκανε τον καλύτερο χρόνο του στον αγώνα με 1’52.742. , δύο δέκατα πιο γρήγορα από το ρεκόρ του 2023, στον 20ο γύρο!.
Το Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ 2024 κέρδισε ο Francesco Bagnaia, που προηγήθηκε από τον πρώτο γύρο, μπροστά από τους Brad Binder και Jorge Martin.
Ο επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP FIM θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία, όπου ο αγώνας Grande Prémio Tissot de Portugal θα πραγματοποιηθεί από τις 22 έως τις 24 Μαρτίου 2024. Την ίδια στιγμή, η Πορτογαλία θα φιλοξενήσει επίσης τον πρώτο αγώνα των ηλεκτρικων μοτοσυκλετών του Enel MotoE™ Παγκοσμίου Πρωταθληματος.