KTM 890 2023 TEST RIDE

ΔΟΚΙΜΗ: KTM 890 SMT 2023(+Video)

Μετά από αναμονή περίπου 10 ετών το ΚΤΜ 890 SMT επιστρέφει δυναμικά με σκοπό να συνεχίσει να προσφέρει αυτό το συναρπαστικό και ιδιαίτερο συναίσθημα που είχαμε ζήσει όλοι μας στο αρχικό 990 SMT.

Το πρώτο KTM 990 SMT (2009-2013) ήταν ένα αληθινό all-rounder μοντέλο και για πολλούς αναβάτες θεωρήθηκε μια από τις καλύτερες sport-touring μοτοσυκλέτες όλων των εποχών. Tο ρίσκο είναι μεγάλο όταν πας να επανακυκλοφορήσεις μια μοτοσυκλέτα η οποία είχε τεράστια αποδοχή από τον κόσμο κυρίως λόγω της απόδοσης αλλά και της εμφάνισης της. Κουβαλάς ένα βάρος στην πλάτη σου και περιμένεις να δεις αν το remake θα είναι αντίστοιχο ή καλύτερο της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας στην προκειμένη περίπτωση, αν και το ίδιο συμβαίνει νομίζω και στον κινηματογράφο.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Δέκα χρόνια μετά ο κωδικός SMT επιστρέφει σε μοντέλο της αυστριακής εταιρίας συνδυάζοντας γονίδια Adventure και Supermoto μοντέλων. Η KTM χρησιμοποίησε το 890 Adventure(R) ως βάση για να πάρει σάρκα και οστά το SMT και αυτό φαίνεται και στην εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας η οποία δεν μοιάζει με τον προκάτοχο της. Έχουμε λοιπόν μια γνήσια supermoto σχεδίαση η οποία ξεχειλίζει δυναμισμό και εννοείται ότι το χεράκι της έχει βάλει και εδώ η σχεδιαστική εταιρία KISKA.

Το μαύρο είναι το σαφώς το κυρίαρχο χρώμα στη μεγαλύτερη επιφάνεια της μοτοσυκλέτας το οποίο τονίζεται από κάποιες πορτοκαλί ανταυγες αριστερά δεξιά, από ένα εντυπωσιακό λευκό μπροστινό φτερό και κάποια επίσης λευκά πίσω πλαστικά. Το ρεζερβουάρ του KTM 890 SMT, όπως και στο 890, έχει την ίδια λογική κατεβαίνει αρκετά κάτω, όχι τόσο βέβαια στο συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο λειτουργεί και λίγο σαν αεροδυναμική προστασία του αναβάτη, διώχνοντας αρκετό αέρα μακριά από τα πόδια.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Αυτό που ξενίζει λίγο, είναι ένα κενό που δημιουργείται μεταξύ μπροστινου τροχού και ρεζερβουάρ επειδή είναι μικροί οι τροχοί και δεν υπάρχει ομοιομορφία στο μάτι. Πολύ καλή και η ποιότητα βαφής και κατασκευής των πλαστικών αν και βρίσκεται λίγο πιο κάτω από αυτή του προηγούμενου SMT. Οι τροχοί αντικαταστάθηκαν με μικρότερους 17 ιντσών και χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά ελατήρια προς αναζήτηση ενός καλύτερου στησίματος ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Michelin Power GP προσφέρουν την σιγουριά και την αυτοπεποίθηση που αναζητά κάποιος από ένα ελαστικό για Supermoto χρήση. Έρχονται πολύ γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά δυστυχώς δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.

Η καρδιά του KTM 890 SMT είναι ο δικύλινδρος LC8c των 889 cc, 105 hp και 10.2 kgm φορεμένος σε ένα πλαίσιο σωληνωτό από ατσάλι, με διπλή ραχοκοκαλιά και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, το οποίο διαφοροποιείται ελαφρώς από το αδελφό 890 Adventure, με πιο γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που ταιριαζουν στον Supermoto σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και οι διαφορετικές χαρτογραφήσεις Rain, Street και Sport, μεταβάλλουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού και την λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Η λειτουργία Sport σίγουρα είναι πιο άμεση, όπως συμβαίνει στις περισσοτερες μοτοσυκλέτες, αλλά η Street θα έλεγα είναι λίγο πιο ευχάριστη στην καθημερινότητα και όχι τόσο εκρηκτική όπως η sport. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορεί κάποιος να φορτώσει στο SMT και το Track mode με ακόμα πιο κοφτερές ρυθμίσεις απόδοσης και απόκρισης, υποστήριξη Launch Control στις εκκινήσεις και απενεργοποίηση του Wheelie Control. Ο κινητήρας προσφέρει συναρπαστική επιτάχυνση σε κάθε γερό άνοιγμα του γκαζιού αλλά είναι και ικανός να κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα σε αστικό περιβάλλον χωρίς σκορτσαρίσματα και νευρικότητες. Τα μόλις 194 κιλά του, το φαρδύ τιμόνι και η αέρινη αίσθηση που έχει σας κάνει να ξεκολλάτε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα με χαρακτηριστική ευκολία και μαεστρία.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Η ΚΤΜ εξοπλίζει το 890 SMT με ένα πολύ τίμιο βασικό πακέτο που περιλαμβάνει Cornering ABS της Bosch με Supermoto Mode καθώς και Cornering Traction Control με 10 επίπεδα ευαισθησίας αλλα και επιλογή απενεργοποίησης. Το κιβώτιο 6 σχέσεων διαθέτει quickshifter 2 κατευθύνσεων, ενώ εφοδιάζεται με συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης και σύστημα Motor Slip Regulation (MSR) που ρυθμίζει το φρένο κινητήρα και αποτρέπει την αστάθεια του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων. Το ύψος της μονοκόμματης σέλας βρίσκεται αρκετά ψηλά στα 860 mm, ενώ η θέση οδήγησης είναι πιο σπορ και πιο supermotard, επιτρέποντας στον αναβάτη να φέρει το σώμα του πιο κοντά στον μπροστινό τροχό.

Περιορισμένων διαστάσεων είναι η μάσκα/φέρινγκ του KTM 890 SMT με μικρή φιμέ ζελατίνα, δυστυχώς δεν προσφέρει καμία κάλυψη από τον αέρα, βρίσκεται πάνω από τον μπροστινό LED προβολέα με φώτα ημέρας DRL και την χαρακτηριστική ΚΤΜ σχεδίαση. Όπως είναι φυσικό, οι αναρτήσεις προέρχονται από την WP και είναι ειδικά κατασκευασμένες για το SMT. Το μπροστινό APEX πιρούνι 43χιλ. και το πίσω APEX μονό αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και αμφότερα έχουν διαδρομή 180 χιλιοστών.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Με μια λίγο πιο σκληρή ρύθμιση από τις εργοστασιακές και αυτό γιατί βυθίζεται πολύ εύκολα, το μπροστινό, έχεις σαν αποτέλεσμα, μια πιο σφιχτή και πιο σπορ μοτοσυκλέτα ακόμα και αν χρειαστεί να οδηγήσετε και μέσα σε πίστα και να εμβαθύνετε περισσότερο στην έννοια supermoto. Κανένα χατίρι δεν θα χαλάσει το SMT και απεναντίας θα ακολουθήσει πιστά τις αρρωστημένες ορέξεις σας μετατρέποντας σε παιδική χαρά κάθε πεδίο δράσης του. Στον τομέα των φρένων συναντάμε δύο δισκόφρενα μπροστά διαμέτρου 320 mm και 260 mm, με 4έμβολες ακτινικές δαγκάνες μπροστά και 2έμβολη δαγκάνα πίσω, που συνεργάζονται με συστήματα ABS cornering και ABS supermoto. Πολύ ευαίσθητο το μπροστινό φρένο στο κάθε του άγγιγμα ενώ το ABS θα έλεγα ότι επεμβαίνει διακριτικά όταν και όπου χρειάζεται.

Η κατανάλωση καυσίμου στα δικά μας χεριά έφθασε ευκολα τα 6 λίτρα και μπορεί να τα ξεπέρασε και λίγο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι με μια νορμάλ οδήγηση δεν μπορεί να δείξει 5,2-5,5/100χλμ και μια αυτονομία πλησιάζει για 280-300 χιλιόμετρα, αποκαθιστώντας τις τουριστικές δυνατότητες του μοντέλου. Οι πληροφορίες στον αναβάτη παρέχεται μέσω μιας TFT οθόνης 5 ιντσών, η οποία φέρει νέα πρόσοψη από ανθεκτικό γυαλί, για μεγαλύτερη αντοχή σε γρατσουνιές και χτυπήματα. Διαθέτει δυνατότητα συνδεσιμότητας με κινητό μέσω Bluetooth, ενώ μέσω της εφαρμογής KTM connect μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο manual της μοτοσυκλέτας και το αρχείο service.

KTM 890 2023 TEST RIDE

Το KTM 890 SMT είναι μια εκρηκτική μοτοσυκλέτα, σύγχρονη και τεχνολογικά αναβαθμισμένη που σε ωθεί να βρεις τα όρια σου και που σιγουρά της αρέσουν οι υπερβολές. Διψάει για έντονες συγκινήσεις και τεντιμποισμους και δεν θα πει όχι σε ταξίδια αρκεί να αντέχετε τον αέρα. ΑΝ πάλι δεν τον αντέχετε υπάρχει προαιρετικά ένας μεσαίος και ένας ψηλός ανεμοθώρακας – ίδιος με αυτόν του Adventure αλλά σας παρακαλώ μην το κάνετε γιατί χαλάει πολύ η επιθετική της εμφάνιση.

Μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος. Εγώ είμαι αυτής της σχολής.

Τα €15,650 που κοστίζει την κατατάσσουν τιμολογιακά ανάμεσα στις 890 DUKE και 890 ADVENTURE συλλέγοντας στοιχεία και χαρακτηριστικά και από τους δυο κόσμους παραμένοντας όμως μια ιδανική ready to race μοτοσυκλέτα όπως κάθε γνήσιο μέλος της Αυστριακής οικογένειας.