Η Husqvarna άφησε τις πίστες και πήρε τους δρόμους, τα βουνά και τα λαγκάδια με την ολοκαίνουρια Norden 901, προσγειώνοντας την ατελείωτη εμπειρία της από MX και Enduro σε μία Adventure μοτοσυκλέτα.
Το όνομα του μοντέλου από μόνο του δείχνει τη βόρεια καταγωγή του. Η Husqvarna έχει 120 χρόνια αδιαμφισβήτητη εμπειρία στις εκτός δρόμου μοτοσυκλέτες και έτσι αποφάσισε να κάνει μία λιτή αλλά αρκούντως βροντερή είσοδο στην κατηγορία των μεγάλων adventure μοτοσυκλετών. Η εμφάνιση της Norden 901 δεν μοιάζει με καμία. Είναι μεγάλη αλλά όχι προκλητικά.
Τα λογότυπά Husqvarna πάνω της είναι αχνά γιατί μία Husqvarna δεν χρειάζεται να φωνάξει, όλοι τη γνωρίζουν. Η Husqvarna Norden 901 είναι μία διακριτική μοτοσυκλέτα που δεν φωνάζει ούτε τις ικανότητες ούτε σε ποια οικονομική κατηγορία ανήκει. Το Husqvarna Norden 901 ουσιαστικά είναι μία καμουφλαρισμένη KTM 890 Adventure μιας και η Husqvarna βρίσκεται κάτω από την στέγη της ΚΤΜ. Η Husqvarna αποφάσισε να φτιάξει μία μεγάλη μοτοσυκλέτα με τη βοήθεια της KTM βασισμένη στην 890, αλλά με τόσες παρεμβάσεις που πρόκειται για μία πολύ διαφορετική μοτοσυκλέτα.
Διπλής χρήσης ελαστικά, πιρούνια μεγάλης διαμέτρου με καλύμματα enduro και αντίστοιχη αλουμινένια ποδιά κάτω από το κάρτερ και χούφτες στο τιμόνι, δίνουν την εκτός δρόμου τάση της μοτοσυκλέτας. Από την άλλη ο μονός μεγάλος προβολέας με τους διακριτικούς led βοηθητικούς προβολείς, κάνουν τη Norden να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας θυμίζοντας και λίγο το παλιό καλό ΚΤΜ 950 λόγω της κάθετης ζελατίνας. Η σχεδίαση αυτή, είναι που ξεχωρίζει ουσιαστικά το Norden από ότι άλλο δίκυκλο κυκλοφορεί στο δρόμο, και του δίνει την δική του μοναδική ταυτότητα.
Ο κινητήρας τώρα προέρχεται από το KTM 890 Adventure είναι όμως ρυθμισμένος έτσι ώστε να υπάρχει γραμμική κατανομή της δύναμης από τις χαμηλές στροφές, κάτι που βοηθάει τόσο στην καθημερινή κίνηση, όσο και σε πιο απαιτητικά μονοπάτια. Είναι πάρα πολύ εύστροφος και μπορείς να οδηγείς συνέχεια εκμεταλλευόμενος την ροπή του, κλασικός KTM δηλαδή. Η απόκριση είναι άμεση, η ροπή πανταχού παρούσα και οι 105 ίπποι αρκετοί για να κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,8 δλ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζεται με μονόδρομο συμπλέκτη και quickshifter για τα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα ταχυτήτων και η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή που είδαμε δεν ξεπέρασε τα 6λτ/100χλμ.
Φυσικά η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με όλα τα απαραίτητα mode οδήγησης συν μία έξτρα επιλογή στην χαρτογράφηση η οποία ονομάζεται Explorer και διαφοροποιεί τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά και Cruise Control, και usb που επιτρέπει τη σύνδεση του κινητού τηλεφώνου του αναβάτη με το app της Husqvarna.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη, ανεβαίνεις εύκολα πάνω, πατάς εύκολα τα πόδια σου κάτω και ας είσαι μικρόσωμος, ή μέτριου ύψους αναβάτης και τα χέρια σου βρίσκουν εύκολα το τιμόνι χωρίς να τα τεντώνεις. Το τιμόνι βρίσκεται κοντά στον αναβάτη, δημιουργώντας μία εξαιρετική εργονομία, ενώ και τα γόνατα του αναβάτη σχηματίζουν σωστή γωνία, χωρίς να κουράζουν. Εκεί που ίσως έχει αδικηθεί η Norden είναι στην TFT οθόνη μιας και είναι αρκετά μικρή χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι μειώνεται η πληροφόρηση και οι ενδείξεις.
Και τι κάνει στο χώμα θα ρωτήσει εύλογα κάποιος με τόσα χρόνια εμπειρίας σε MX και enduro;
Κάνει όσα πρέπει να κάνει στο χώμα μία μοτοσυκλέτα 200 κιλών. Δεν δημιουργήθηκε για να πηγαίνει σε ρυθμούς Rally ή σε extreme καταστάσεις. Το σωστό ζύγισμα της, την κάνει ευκολοδήγητη σε κάθε περίπτωση, ενώ οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων φροντίζουν ώστε να περνάς ξεκούραστα πάνω από κακοτράχαλα εδάφη. Οι tubeless ακτινωτοί τροχοί έχουν γνήσιες διαστάσεις enduro, 21 και 18 ίντσες αντίστοιχα, ενώ ο χωμάτινος χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας τονίζεται και από τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που είναι τα Pirelli Scorpion STR Rally. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές διαβάζουν με φοβερή ακρίβεια και μεταφέρουν στον αναβάτη μόνο χρήσιμες πληροφορίες. Με το mode explorer επιλεγμένο, ρυθμίζεις την απόκριση του κινητήρα και το traction control στο επίπεδο που θες και απλώς δεν σταματάς πουθενά.
Η Norden 901 δεν σε προδιαθέτει για ακρότητες ούτε σε προκαλεί να της πιείς το αίμα, απλά σε βάζει σε ένα mood ταξιδιού ότι τερέν και αν επιλέξεις να κινηθείς με την μεγάλων διαστάσεων σέλα της να μαρτυρά ότι κάνει για μεγάλα ταξίδια , μάλιστα η σέλα είναι τόσο άνετη που θα μπορούσε να είναι και λίγο στενότερη ώστε να σε διευκολύνει όταν στέκεσαι όρθιος στα μαρσπιέ τα οποία είναι αρκετά μεγάλα για να χωρέσει η μπότα, διαθέτουν και αφαιρούμενο λάστιχο ενώ τα μαρσπιέ συνεπιβάτη αφαιρούνται αν χρειαστεί, όπως και το αλουμινένιο υποπλαίσιο.
Όσο για τον συνεπιβάτη θα αισθανθεί πολύ άνετα αφού έχει στη διάθεσή του πρακτικές χειρολαβές αλλά και ένα το δικό του ξεχωριστό κομμάτι σέλας.
Έτοιμη για μεγάλα ταξίδια
Και μιας και λέμε για για μακρινά ταξίδια, το μεγάλο ρεζερβουάρ 19 λίτρων και η χαμηλή κατανάλωση είναι έτοιμα να προσφέρουν αυτονομία για περίπου 400 χιλιόμετρα.
Τα φρένα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 320χιλ με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της J.Juan μπροστά και ένας δίσκος 260χιλ με διπίστονη δαγκάνα πίσω, ενώ η μονάδα cornering ABS 9.1 MP της Bosch φροντίζει για ένα σωστο και ασφαλές φρενάρισμα.
Η στάνταρ ζελατίνα δεν προσφέρει την καλύτερη προστασία για μεγάλα ταξίδια, όμως η θέση οδήγησης και η ποιότητα κύλισης στον δρόμο αποδεικνύουν τις τουριστικές δυνατότητες του Norden που ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες κοντά στα 150χλμ/ώρα αν συνυπολογίσεις ότι το κοντέρ σταματά να ανεβαίνει μετά τα 225+χλμ/ώρα. Λίγο εκνευριστικό βρήκα το γεγονός πως το απενεργοποιημένο traction control επέστρεφε αυτόματα σε λειτουργία ξανά κάθε φορά που σβήνει και ξανανάβει ο κινητήρας – ακόμη κι αν απλά σβήσεις με το kill switch, χωρίς να γυρίσεις καν το κλειδί.
Η Norden 901 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καθημερινή μοτοσυκλέτα με ελάχιστες παραχωρήσεις που πάντα πρέπει να γίνονται λόγω όγκου και βάρους σε αυτούς τους κυβισμούς. Ειναι μια μοτοσυκλέτα η οποία μπαίνει μεταξύ των KTM 890 Adventure και Adventure R, πιο βολική για καθημερινή και τουριστική χρήση, καλύπτοντας εργονομικά και ένα μεγαλύτερο εύρος αναβατών.
Σε οποιαδήποτε κατάσταση πάντως αυτό που θα καλύψει τον αναβάτη είναι το όνομα Husqvarna. Οι άνθρωποι ξέρουν να φτιάχνουν μοτοσυκλέτες και αυτό φαίνεται στο ζύγισμα της Norden 901 το οποίο φροντίζει να κρύβει τα κιλά της, τόσο στην κίνηση της πόλης όσο και σε στριφτερά ασφάλτινα κομμάτια ξύνοντας με ευκολία μαρσπιέδες.
Η ουσία της κίνησης της Husqvarna με τη νέα της μοτοσυκλέτα Norden 901 είναι ότι μία καταξιωμένη κατασκευάστρια εταιρία χωμάτινων μοτοσυκλετών πλασάρεται ανάμεσα στις μεγάλες adverture μοτοσυκλέτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να παλέψει για να καταξιωθεί ανάμεσά τους. Σαν να βάζει γκολ από τα αποδυτήρια ένα πράμα.
Το γράμμα H μάλλον ξεκίνησε ήδη να στοιχειώνει τα όνειρα πολλών αναβατών αλλά και πολλών ανταγωνιστών.