Ένας από τους πιο εμβληματικούς σε διάταξη κινητήρες, ο V-2 90˚, o οποίος χαρακτηρίστηκε για δεκαετίες ως συνώνυμο της adventure κατηγορίας μοτοσυκλετών, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο ιστορίας αυτή τη φορά πάνω στη νέα adventure μοτοσυκλέτα της QJMOTOR SVT 650 Χ.
Η εταιρεία Γκοργκόλης αντιπροσωπεύει εδώ και λίγους μήνες την εταιρεία QJ Motor στην Ελλάδα η οποία διαθέτει μία μεγάλη γκάμα μοτοσυκλετών σε διάφορες κατηγορίες της αγοράς καλύπτοντας τόσο τους μεγάλους κυβισμούς, όσο και τους μικρομεσαίους με δυνατό χαρτί μέχρι στιγμής τα adventure μοντέλα της, όπως το QJ MOTOR SVT 650X.
Ο σχεδιασμός της νέας SVT 650 δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη ξεκάθαρη φιλοσοφία και τον προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας, διατηρώντας τις βασικές "αρχιτεκτονικές" αρχές των adventure μοτοσυκλετών. Η μπροστινή όψη της SVT 650 ξεχωρίζει χάρη στην κατακόρυφη τοποθέτηση των δίδυμων LED προβολέων και την εντυπωσιακή σχεδίαση του φαίρινγκ. Η εξωτερική της εμφάνιση είναι ιδιαίτερη, δεν περνάει απαρατήρητη και έχει αυτό το κάτι που θα κάνει να γυρίσουν κεφάλια στο πέρασμα της ίσως γιατί θυμίζει και λίγο HUSQUARNA NORDEN 901.
Πολύ καλή η ποιότητα κατασκευής, η συναρμογή των πλαστικών αλλά και οι κολλήσεις στο πλαίσιο που δείχνουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν βιάστηκε να βγει στην αγορά. Καταφέρνει με έναν ιδιαίτερο τρόπο να διατηρεί στενή τη σιλουέτα της μοτοσυκλέτας, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια εξαιρετική κάλυψη στον αναβάτη από τα πλαστικά της. Τα κιλά της βέβαια δεν τα λες λίγα μιας και η ζυγαριά τη δείχνει 236 κιλά. Αρκετά για μοτοσυκλέτα 650 κυβικών, τα οποία όμως οφείλω να ομολογήσω ότι είναι σωστά κατανεμημένα μιας και αυτό είναι το ζητούμενο και τα οποία στην οδήγηση εξαφανίζονται.
Κάνοντας την μπρος πίσω όμως νιώθεις ότι πας να κουνήσεις, μια Africa 1100 για παράδειγμα, γεγονός που μπορεί να αποθαρρύνει αρκετούς αναβάτες χαμηλού αναστήματος. Η σέλα του αναβάτη είναι πολύ άνετη προσφέρει μεγάλους χώρους και τοποθετεί το σώμα “μέσα” στη μοτοσυκλέτα, ενώ η τοποθέτηση του τιμονιού μεταβλητής διατομής και των μαρσπιέ, δημιουργούν φυσικές γωνίες. Η ξεχωριστή σέλα για τον συνεπιβάτη τον τοποθετεί σε λίγο ψηλότερη θέση που στην προκειμένη περίπτωση αν είναι αρκετά ψηλός η γωνία που θα κάνουν τα γόνατα του θα κουράσει.
Η εξάτμιση είναι τοποθετημένη ψηλά ενώ στο σχεδιασμό της ουράς υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση βάσεων για πλαϊνές βαλίτσες η οποία παίζει και το ρόλο των χειρολαβών του συνεπιβάτη. Η QJ MOTOR SVT 650X εξοπλίζεται με έναν υγρόψυκτο κινητήρα, χωρητικότητας 645 κ. εκ. με απόδοση 76 ίππων στις 9.000σαλ. και 6,6 κιλά ροπής στις 8.000σαλ.
Ναι, o κινητήρας έχει ακριβώς ίδιες διαστάσεις όπως θα έχετε ακούσει με του θρυλικού Suzuki V-Strom 650 και πολλοί λένε ότι τον έδωσε η Suzuki στην QJMOTOR, μα για την ιστορία η QJMOTOR έχει επισήμως ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται για αναπαραγωγή του κινητήρα αυτού, αλλά για έναν εξολοκλήρου δικό της κινητήρα, που μάλιστα στο συγκεκριμένο μοντέλο αποδίδει περισσότερα άλογα. Επίσης για την ιστορία μην ξεχνάμε ότι η QJMOTOR είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, οπότε πολύ εύκολα θα μπορούσε να φτιάξει έναν δικό της κινητήρα.
Στον κινητήρα δεν έχω να προσάψω κάτι το ιδιαίτερο, ομαλός στη λειτουργεία του, χωρίς σκορτσαρίσματα και χωρίς κραδασμούς, ίσως κάποιες αρρυθμίες το γκάζι .. όταν το κλείνεις μένουν οι στροφές ψηλά και μετά από λίγο πέφτουν αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Χαρτογραφήσεις δεν υπάρχουν όπως επίσης traction control kai cruise control. Η μετάδοση γίνεται μέσα από ένα κιβώτιο 6 σχέσεων, επίσης πολύ μαλακό στην λειτουργία του, βρίσκεις τη νεκρά πολύ εύκολα και δεν ακούγεται ο παραμικρός μεταλλικός θόρυβος στο κούμπωμα της ταχύτητας.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σε συνδυασμό με το αλουμινένιο ψαλίδι της SVT 650, θέτουν μία στιβαρή βάση που συμπληρώνεται από ένα ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 43 χλστ και μια επίσης πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση. Η διαδρομή των 145 χλστ μπροστά δεν θα επιτρέψει να κάνετε πολλά πράγματα στο χώμα και απλά θα αρκεστείτε σε μια εκδρομική- περιηγητική διέλευση σε εκτός δρόμου διαδρομές ακόμα και αν το μοντέλο ονομάζεται Χ.
Στην άσφαλτο και σε επαρχιακούς δρόμους όμως μπορεί να ακολουθήσει έναν πιο γρήγορο ρυθμό με άμεσες εναλλαγές κατεύθυνσής προσφέροντας μια πιο σπορ αίσθηση στον αναβάτη την οποία θα ευχαριστηθεί και με το παραπάνω. Μέσα στην πόλη ελίσσεται με μαεστρία χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και της γωνίας κάστερ 23 μοιρών.
Οι προστατευτικές χούφτες με την αλουμινένια ενισχυτική μπάρα ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό της QJ MOTOR SVT 650X, όπως και η ποδιά κάτω από τον κινητήρα, ενώ πίσω από την μικρή ζελατίνα έχει τοποθετηθεί μια έγχρωμη TFT οθόνη 7” η οποία αλλάζει το lay out της ανάλογα με την φωτεινότητα που υπάρχει έξω, προβάλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στον αναβάτη, με δυνατότητα διασύνδεσης μέσω Bluetooth, αλλά και μια θύρα USB φόρτισης.
Η σέλα και τα γκριπς είναι θερμαινόμενα και ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό εκτοξεύοντας το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης. Η ζελατίνα είναι σχετικά μικρή όπως προανέφερα και είσαι εκτεθειμένος στον κορμό σε ταξίδι, δεν ξέρω αν ακόμα υπάρχει στην αγορά ζελατίνα after market για αλλαγή.
Είμαι σίγουρος όμως ότι η επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας θα βγάλει αρκετά after market αξεσουάρ. Το πακέτο ασφάλειας έχει ακριβώς αυτό που χρειάζεται κάποιος για να φρενάρει και που δεν συναντάμε ούτε σε ακριβότερες και επώνυμες μοτοσυκλέτες. Δυνατό και απόλυτο φρενάρισμα μέσα από δύο δίσκους 320mm μπροστά με ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες της Brembo, έναν δίσκο 260mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα που προέρχεται κι αυτή από το ιταλικό εργοστάσιο, και ένα εξελιγμένο δικάναλο σύστημα ABS 9.1MB της Bosch. Η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν περίπου 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, η οποία σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων δίνει μια αυτονομία καυσίμου σχεδόν για 400 χιλιόμετρα!
H QJ MOTOR SVT 650X είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν ψάχνει να εντυπωσιάσει με την απόδοση της ή τις off road ικανότητες της αλλά με ένα ποιοτικό σύνολο και με έναν πολύ πλούσιο εξοπλισμό που μπορεί να αποδώσει τόσο σε καθημερινή μετακίνηση όσο και σε τουριστικές αναζητήσεις. Η τιμή της είναι 7,195 ευρώ στην έκδοση Χ και 6,695 ευρώ στην απλή έκδοση με χυτές ζάντες αλουμινίου.
Όπως πάντα η τελική επιλογή είναι δική σας.