Η πρόσκληση για επίσκεψη στο εργοστάσιο της Voge στην Κίνα έφθασε στα χέρια μας τον περασμένο Οκτώβριο προκειμένου να επισκεφθούμε το εργοστάσιο της Loncin, της μητρικής εταιρίας που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες της Voge και τους κινητήρες των BMW C400 και F900GS αλλά και να οδηγήσουμε το νέο μεγάλο adventure της εταιρίας DS900X.
Το καραβάνι της Ελληνικής αποστολής ξεκίνησε με 13 άτομα, 8 δημοσιογράφους και 5 στελέχη από την εταιρία Mototrend, που αντιπροσωπεύει εν μέσω άλλων και την Voge στην Ελλάδα. Η Voge ξεκίνησε την παγκόσμια πορεία της το 2018 και στην χώρα μας αντιπροσωπεύεται επάξια τα τελευταία χρόνια από την Mototrend. Δυστυχώς η είσοδος της στην Ελληνική αγορά έγινε εν μέσω κορονοϊού, γεγονός όμως που απ’οτι φάνηκε δεν δυσκόλεψε την εμπορική της επιτυχία.
Η δικαίωση ήρθε πολύ γρήγορα και τα μοντέλα της Voge φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων στην χώρα μας με αποκορύφωμα την πρωτιά στις ταξινομήσεις μοτοσυκλετών του DS525X στα τέλη του 2023.
Η Τσονγκτσίνγκ ή Τσοντσίν είναι μια μεγάλη πόλη στην νοτιοδυτική Κίνα και μία μια από τις πέντε εθνικές κεντρικές πόλεις στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας αποτελώντας την μεγαλύτερη και πιο πολυπληθή πόλη στον κόσμο με τριάντα δύο εκατομμύρια πληθυσμό!
Διασχίζεται από τον τρίτο μεγαλύτερο ποταμό της Κίνας, τον Yangtze, που σημαίνει “μακρύ ποτάμι” και είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Ασίας και τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο, με μήκος που φτάνει τα 6.300 χιλιόμετρα. Ο Yangtze είναι τόσο σημαντικός ποταμός που χρησιμεύει ακόμα και ως πλωτός δίαυλος ώστε να φθάνουν οι μοτοσυκλέτες από το εργοστάσιο της Loncin στην Σαγκάη για τον επόμενο προορισμό τους. Η πόλη χαρακτηρίζεται από τα χιλιάδες πανύψηλα κτίρια και τους ουρανοξύστες, που σε κάνουν εύκολα να πιστέψεις ότι έχεις βρεθεί σε κάποια αμερικανική μεγαλούπολη. Εκεί πραγματοποιείται και κάθε χρόνο η μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας της Κίνας, Chongqing China International Motorcycle Expo, με παρουσίες νέων μοντέλων που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για τις ευρωπαϊκές αγορές.
Ακούγονται πολλά για τις Κινεζικές μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την αξιοπιστία τους και νομίζω ότι αυτό το ταξίδι θα μπορέσει να σας μεταφέρει τι βιώσαμε αλλά και να σας ενημερώσει με εικόνες που μιλάνε από μονές τους για την αξιοπιστία των Κινέζικων μοτοσυκλετών.
H Loncin ιδρύθηκε το 1993 και μετράει πάνω από 30 χρόνια στη βιομηχανική παραγωγή κινητήρων διαφόρων ειδών και όχι μόνο. Κατασκευάζει παραπάνω από 100 δίτροχα μοντέλα, από 50 μέχρι 900 κυβικά, σπορ, γυμνά, κλασικά, εκτός δρόμου, Adventure και Cruiser, παπιά και σκούτερ, αλλά και τετράτροχα ATV.
Και βέβαια δεν μένει μόνο σε αυτά αφού η συνέχεια δίνεται σε γεννήτριες, χορτοκοπτικά, αγροτικά μηχανήματα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και κινητήρες γενικής χρήσης, ενώ από το 2022 κατασκευάζει και ηλεκτροκινητήρες, προϊόντα φωτοβολταϊκών και ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και σταθμούς φόρτισης. Από το 2012, έχει αναλάβει την κατασκευή τμημάτων κινητήρων για λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και για εταιρίες όπως οι: Volkswagen, Ford, Audi, Mercedes, Volvo, Land Rover και Jaguar.
Η επίσκεψη μας στο εργοστάσιο της Loncin ξεκίνησε με καλωσόρισμα από τον αντιπρόεδρο της Voge, Allen Yin, ο οποίος μας μίλησε για τα άμεσα σχέδια της εταιρίας, το τμήμα εξέλιξης, τα νέα μοντέλα, αλλά και τα πλάνα της Voge για το μέλλον και βέβαια μας συνόδευσε και σε όλο το tour του εργοστασίου.
Η αρχή έγινε από το showroom της εταιρίας, δείχνοντας μας τους κινητήρες σε τελική μορφή που φοράνε οι μοτοσυκλέτες και τα scooter της VOGE, ενώ σε περίοπτη θέση ήταν και το BMW C400 καθώς και οι κινητήρες τους οποίους παράγει η Loncin για λογαριασμό της BMW.
Η συνεργασία αυτή μετράει σχεδόν 20 χρόνια, αφού έχει ξεκινήσει από το 2005, με σκοπό την παραγωγή του μονοκύλινδρου, τετραβάλβιδου κινητήρα των 650 κυβικών για λογαριασμό της γερμανικής εταιρίας.
Η πρώτη επίσκεψή μας αφορούσε το εργοστάσιο κατασκευής πλαστικών τμημάτων για τα σκούτερ, τις μοτοσυκλέτες και τα ATV της Voge, με πρώτη ύλη η οποία προέρχεται απευθείας από την LG. Κόκκοι πλαστικού ΑΒS ρίχνονταν μέσα στα καλούπια αφού πρώτα έφταναν την κατάλληλη θερμοκρασία για να λιώσουν, τριβόντουσαν για να βαφτούν και να τοποθετηθούν επάνω τους αυτοκόλλητα.
Η ξενάγηση μας πέρασε στο τμήμα κατασκευής πλαισίων, όπου δεκάδες σωλήνες διαφόρων διαμέτρων και πάχους περίμεναν τη σειρά τους για να κουρμπαριστούν και να συγκολληθούν έτσι ώστε να δημιουργήσουν τον σκελετό μοτοσυκλετών και σκούτερ με τον ανθρώπινο παράγοντα όπως βλέπετε να επιβλέπει συνεχώς την συναρμολόγηση.
Το τμήμα συναρμολόγησης μοτοσυκλετών ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα, με τα βαμμένα πλαίσια και τους έτοιμους κινητήρες να περιμένουν τη σειρά τους για να “γίνουν ένα” πλήρες σύνολο, πάνω σε κινούμενες “έξυπνες” πλατφόρμες πάντα με τον ανθρώπινο παράγοντα να έχει τον τελευταίο λόγο. Την ημέρα της επίσκεψής μας, είδαμε από κοντά την συναρμολόγηση ενός Voge CU 525, ένα πολύ όμορφο και στιλάτο μοντέρνο cruiser το οποίο θα δούμε πολύ σύντομα και στην χώρα μας.
Μετά από έναν απαραίτητο στατικό έλεγχο, των έλεγχο φρένων και την δυναμομέτρηση, μένει το τμήμα συσκευασίας των μοτοσυκλετών της Voge, όπου από κει και μετα όλα είναι έτοιμα ώστε οι μοτοσυκλέτες να σταλούν σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.
Δυστυχώς η επίσκεψής μας στο τμήμα συναρμολόγησης των μάξι σκούτερ των 350 κυβικών της Voge (SR4Max) τα οποία κατασκευάζονται αυτούσια, με διαφορετικά πλαστικά και λεπτομέρειες για λογαριασμό της BMW και βαφτίζονται C 400 X και C 400 GT δεν ήταν δυνατή για βιντεοσκόπηση για ευνόητους λόγους όπως και η κατασκευή του 900αρη κινητήρα που εφοδιάζει το 900 GS και το DSX με την μόνη αλλαγή που υπάρχει να είναι το πλαϊνό καπάκι του συμπλέκτη που στη μια περίσταση αναγράφει Voge και στην άλλη BMW.
Η επίσκεψη μας στο εργοστάσιο της Loncin έκλεισε στον χώρο συναρμολόγησης των ATV της Loncin, με την ιδία προ υπάρχουσα κατάσταση να επικρατεί όσον αφορά τις κινούμενες “έξυπνες” πλατφόρμες, την ιδιαίτερα οργανωμένη και “ήσυχη” ατμόσφαιρα και τον ανθρώπινο παράγοντα να συνεργάζεται τέλεια με την προηγμένη ρομποτική τεχνολογία.
Η τελευταία μέρα της επίσκεψης μας στο εργοστάσιο είχε οδήγηση του DS900X σε μια μικρή ιδιωτική πίστα μέσα στο εργοστάσιο και δοκιμή νέων μοντέλων της Voge, μέσα στα οποία διακρίναμε και ένα μεσαίο τετρακύλινδρο μοντέλο προ παραγωγής, 660 κ.εκ, το οποίο όπως μας είπαν θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη το 2025. Νομίζω εμφανισιακά δεν χρειάζεται να πω σε ποιο τετρακύλινδρο 1000αρι μοντέλο μοιάζει? Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται!
Το παιχνίδι λοιπόν αλλάζει ή μάλλον έχει αλλάξει απλά εμείς δεν το έχουμε ακόμα συνειδητοποιήσει.
Η Κίνα δεν έχει καμία σχέση με την Κίνα πριν κάποια χρόνια στην βιομηχανία της μοτοσυκλέτας, επιτέλους αρχίζει και αξιοποιεί τις δυνατότητές της ως υπερδύναμη στο χώρο της μοτοσυκλέτας με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ευχαριστούμε θερμά την ελληνική αντιπροσωπεία ΜΟΤΟTREND για την πρόσκληση και την φιλοξενία σε ένα ταξίδι ζωής.