Το Yamaha NMAX 125 δεν ήταν ποτέ απλώς μία ακόμα πρόταση ανάμεσα στα δεκάδες scooter της κατηγορίας του, ήταν πάντα ένα φορτωμένο με τεχνολογία και σπορ γονίδια μικρό σκούτερ πόλης και ένα ιδανικό εργαλείο αστικής κινητικότητας.
Η γέννηση της 3ης γενιάς του NMAX, για το 2025 αλλά και η νέα τοποθέτηση του από την Yamaha όσον αφορά το επικοινωνιακό κομμάτι δείχνουν ότι έχουμε να περιμένουμε πολλά από την εταιρεία των τριών διαπασών και αυτό είναι «μόνο η αρχή».
Η Βαρκελώνη, αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη πόλη της Ισπανίας όσον αφορά τον πληθυσμό και την οικονομία αλλά και μια από τις πιο δημοφιλείς πόλεις για τουρισμό στην Ευρώπη και στον κόσμο, αποτέλεσε την ιδανική τοποθεσία για την παγκόσμια οδηγική παρουσίαση του νέου Yamaha NMAX 125.
Η νέα γενιά του Yamaha NMAX 125 δεν αποτελεί απλώς μια μικρή ανανέωση, αλλά μια σημαντική εξέλιξη που το ανεβάζει επίπεδο σε κάθε πτυχή της αστικής μετακίνησης. Το NMAX 125 πωλείται σε πάνω από 60 χώρες και ξεπερνά το μισό εκατομμύριο κομμάτια κάθε χρόνο και καλύπτει το 25% των πωλήσεων scooters της Yamaha. Επί ευρωπαϊκού εδάφους μόνο, το ΝΜΑΧ 125 μαζί με το ΝΜΑΧ 155 σημειώνουν πωλήσεις που ξεπερνούν τις 160.000 μονάδες.
Η σχεδιαστική προσέγγιση της Yamaha για το 2025 έρχεται πολύ πιο κοντά στο μεγαλύτερο T-MAX κάτι που του δίνει άμεσα μια διαφορετική ταυτότητα εντάσσοντας το απευθείας στα premium scooter χωρίς ωστόσο να χάσει το γνώριμο σχήμα του.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής σε κάθε σημείο του σκούτερ, καθιστώντας το μια ακόμα πιο αξιόπιστη επιλογή.
Η μάσκα εμπρός έχει νέους διπλούς προβολείς, χαρακτηριστικά LED DRL και ενσωματωμένα φλας, εκπέμποντας μοντέρνα και ελκυστική γοητεία και γενικά έχει μια πιο αιχμηρή σχεδίαση επηρεασμένη από τα ΧΜΑΧ και ΤΜΑΧ.
Το NMAX 125 έχει πολύ μικρό βάρος στα 132 κιλά με γεμάτο το 7 λιτρο ρεζερβουάρ και πολύ μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις για να τρυπώνει, στην κυριολεξία, παντού. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει διατηρήσει την πρακτικότητά του, φιλοξενώντας ένα κράνος full-face και αρκετά μικροαντικείμενα ενώ πλέον υπάρχει και μια θήκη στο μπροστινό τμήμα με θύρα USB-C για τη φόρτιση συσκευών. Προσωπικά κάτω από τη σέλα μπόρεσα και έβαλα ένα backpack σακίδιο σεβαστής διάστασης και αυτό το λέω για να μπορέσετε να καταλάβατε τι μπορεί να χωρέσει ο αποθηκευτικός χώρος των 23,3 λίτρων.
Ο αναβάτης μπορεί να βάλει τα πόδια του σε τρία διαφορετικά σημεία πάνω στην ποδιά και να βρει εύκολα την θέση οδήγησης που επιθυμεί ακόμα και αν είναι πάνω από 1,80 και μια σέλα που μπορούν να κάτσουν δύο άτομα πάνω της με περίσσια άνεση, που όμοιά της δύσκολα θα βρεις ακόμα και στην μεσαία κατηγορία των 250-300 κυβικών.
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του νέου NMAX 125 είναι η νέα ψηφιακή οθόνη LCD 4,2 ιντσών η οποία παρέχει καθαρότερη απεικόνιση βασικών πληροφοριών, ενώ πλέον συνδέεται με την εφαρμογή Yamaha MyRide. Μέσω αυτής, ο αναβάτης μπορεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις για εισερχόμενες κλήσεις, μηνύματα και ενημερώσεις για το σκούτερ.
Οι τροχοί είναι 13 ιντσών και τα φρένα έχουν έναν δίσκο 230 χιλ. σε κάθε τροχό και σύστημα ABS. Οι αναρτήσεις από την άλλη αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω διαδρομής 91 χιλ. Στο εμπρός μέρος τα ελατήρια είναι διαφορετικά, ενώ πίσω έχει αυξηθεί η διαδρομή κατά 5 χιλ.
Το Yamaha NMAX 125 διαθέτει τον γνωστό μονοκύλινδρο κινητήρα BlueCore προδιαγραφών Euro5+ απόδοσης 12,2 ίππων και 11,2 Nm ροπής, μια ιπποδύναμη που φθάνει και περισσεύει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ είναι εξοπλισμένος με σύστημα traction control και σύστημα Start/Stop. Τα οφέλη του συγκεκριμένου κινητήρα πάντα ήταν άμεσα αντιληπτά και οι επιδόσεις του είναι συγκρίσιμες με εκείνες των scooter των 150 και 200 κυβικών και ειδικά με δύο άτομα πάνω στην σέλα του.
Η διαδρομή που επέλεξαν οι άνθρωποι της Yamaha για οδήγηση του NMAX 125 μόνο τυχαία δεν ήταν αφού πέρα από οδήγηση στο κέντρο της πόλης είχε περιπλάνηση στα βουνά της περιοχής και ανέβασμα στο Mont Juic σε στριφτερές ορεινές διαδρομές για να μπορέσουμε να καταλάβουμε αυτό το DNA από το TMAX πως προέρχεται. Μέσα στην πόλη της Βαρκελώνης το τρομερό κόψιμο του τιμονιού αποδείχθηκε σωτήριο πραγματοποιώντας ελιγμούς και μανούβρες που μόνο με ποδήλατο μπορούν να γίνουν πιο εύκολα. Σε τελική ταχύτητα σε επίπεδη ευθεία δεν διαφέρει πολύ από τον ανταγωνισμό και τα 100-110km/h που πιάνουν τα περισσότερα.
Παρά τον αστικό προσανατολισμό του, το NMAX 125 εξέπληξε ευχάριστα με τη σπορ συμπεριφορά του. Το στιβαρό πλαίσιο, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τα πάρα πολύ καλά φρένα του επέτρεψαν να ακολουθήσει έναν πολύ πιο γρήγορο ρυθμό από τον αναμενόμενο, προσφέροντας μας εμπιστοσύνη στις διαδοχικές στροφές.
Το ΝΜΑΧ απευθύνεται σε αρχάριους αναβάτες, σε αναβάτες που έχουν και μια μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού απλά θέλουν κάτι εύχρηστο στην καθημερινότητα τους, σε όπως και στους επαγγελματίες διανομείς, αλλά και σε οδηγούς αυτοκινήτου λόγω της ισοδυναμίας διπλωμάτων, κοινώς απευθύνεται σε ΟΛΟΥΣ.
Η Yamaha καταφέρνει να διαφοροποιεί το NMAX125 σε κάθε του φρεσκάρισμα αφουγκράζοντας τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών για ένα εύχρηστο και πρακτικό μέσο μετακίνησης.
Στη χώρα μας θα το δούμε να έρχεται από το Ιανουάριο της νέα χρονιάς στην «απλή» έκδοση και από τον Μάιο του 2025 για την Tech Max. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά ο εισαγωγέας στην Ελλάδα (ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ AE) δηλώνει ότι η τιμή του νέου μοντέλου θα βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτήν του υπάρχοντος, κάτι που θα το κάνει πολύ πιο ελκυστικό. Και οι 3 χρωματισμοί του νέου ΝΜΑΧ 125 θα είναι διαθέσιμοι για test ride στα καταστήματα ΜΟΤΟΔΙΚΤΥΟ.