Το 2001 παρουσιάζεται για πρώτη φορά το Yamaha TMAX, δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, η οποία συνδυάζει τις επιδόσεις μιας μοτοσικλέτας με την πρακτικότητα που προσφέρει ένα σκούτερ.
Η έκτη γενιά της οικογένειας σηματοδοτήθηκε από τον ερχομό τριών μοντέλων μετά από περίπου 18 χρόνια παρουσίας. Το TMAX δημιούργησε μια νέα κατηγορία, αλλά και εδραιώθηκε στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως ο «βασιλιάς των σκούτερ». Το δύσκολο βέβαια δεν είναι μόνο να γίνει ένα μοντέλο εμπορική επιτυχία, αλλά και να καταφέρει να διατηρηθεί στο πέρασμα των χρόνων. Το YAMAHA TMAX κατάφερε, λοιπόν, όχι μόνο να γίνει best seller, αλλά και σημείο αναφοράς των premium scooters.
Η τελευταία γενιά TMAX δέχτηκε και αυτή αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, κυρίως όσον αφορά την εμφάνιση, τον εξοπλισμό, αλλά και το πλαίσιο. Ενα πιο ελαφρύ πλαίσιο αλουμινίου το οποίο προσφέρει νέα επίπεδα κρατήματος και απόλυτου ελέγχου, ακόμη πιο εμφανή όταν το ΤΜΑΧ βρίσκεται υπό κλίση.
Για το 2020 το YAMAHA TMAX προσαρμόζεται στις προδιαγραφές Euro 5 το οποίο θα εξακολουθήσει να διατίθεται στις δυο εκδόσεις SC και DX.
Ο δικύλινδρος κινητήρας θα ανεβεί στα 562 κ.εκ με απόδοση στους 47 ίππους στις 7.500 στροφές.
Το νέο XP560 TMAX δεν θα έχει διάφορες εμφανισιακά από τον προκάτοχο του και αυτό δείχνει πως οι άνθρωποι της Yamaha θέλανε να δώσουν μεγάλη σημασία στην αύξηση του κινητήρα χωρις όμως να ανεβεί πολύ η ιπποδύναμη γιατί πέρα από τους 47 ίππους δεν θα μπορούσε να οδηγηθεί από κατόχους άδειας οδήγησης Α2.
Η βασική έκδοση θα ζυγίζει 218 κιλά και η «πλούσια» DX 220. Το νέο YAMAHA TMAX θα παρουσιαστεί και επίσημα σε λίγες μέρες στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου.