Όπως τα προηγούμενα μοντέλα R 18, οι νέες BMW R 18 Transcontinental και R 18 B συνδυάζουν τη συναρπαστική ισχύ του “Big Boxer” με κλασική φιλοσοφία πλαισίου βασισμένη σε ιστορικά μοντέλα, αποκλειστικό εξοπλισμό και μία στιλάτη σχεδίαση.
Αυτό καθιστά την R 18 Transcontinental ιδανική για ταξίδια αμερικανικού στυλ και μακρινές διαδρομές – με έναν αναβάτη ή με συνεπιβάτη και αποσκευές. Η R 18 B, από την άλλη, είναι σχεδιασμένη ως η “μηχανή του αναβάτη” προσφέροντας συναισθηματική οδηγική απόλαυση και θεωρείται ιδανική για ‘cool’ touring & cruising.
Στην καρδιά των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B βρίσκεται ένας 2-κύλινδρος boxer κινητήρας, ο λεγόμενος “Big Boxer”, στην πιο εξελιγμένη μορφή του για τα μοντέλα R 18. Τόσο η εντυπωσιακή εμφάνιση αλλά και οι τεχνικές προδιαγραφές του υποδηλώνουν τους δεσμούς του με τους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες που έχουν προσφέρει συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες πάνω από επτά δεκαετίες από το 1923 που η BMW Motorrad άρχισε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες. Ο ισχυρότερος επίπεδος 2-δικύλινδρος (flat twin) κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 91 ιππους στις 4.750 σαλ.
Στην καρδιά του πλαισίου των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B βρίσκεται ένα διπλό, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο με ραχοκοκαλιά από διαμορφωμένα μεταλλικά φύλλα. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακροχρόνια παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανείς ακόμα και σε ‘μη εμφανή’ σημεία όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης χρησιμοποιώντας βιδωτές συνδέσεις.
Η ανάρτηση των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B και σκόπιμα καταργεί τις επιλογές ηλεκτρονικής ρύθμισης. Αντί αυτών, ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή (έκταση, συμπίεση) διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση.
Για να επιτυγχάνεται η βέλτιστη δυνατή απόκριση ακόμα και με συνεπιβάτη και όταν η μοτοσικλέτα είναι πλήρως φορτωμένη, το γόνατο της πίσω ανάρτησης φέρει απόσβεση ανάλογη της διαδρομής και αυτόματη αντιστάθμιση φορτίου. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Η διάμετρος της μπουκάλας του πιρουνιού είναι 49 mm, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες και BMW Motorrad Full Integral ABS.
Η R 18 Transcontinental και η R 18 B διαθέτουν ήδη στο βασικό εξοπλισμό τους το Dynamic Cruise Control). Το DCC ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα οδήγησης την οποία ορίζει ο αναβάτης. Dynamic σημαίνει ότι η προεπιλεγμένη ταχύτητα διατηρείται σταθερή ακόμα και σε μία κατηφόρα. Το Active Cruise Control (ACC) επιτρέπει ξεκούραστη οδήγηση με έλεγχο απόστασης – χωρίς ο οδηγός να πρέπει να προσαρμόζει την απόσταση σε αυτή του προπορευόμενου οχήματος. Με τη βοήθεια αισθητήρων ραντάρ ενσωματωμένων στο εμπρός φέρινγκ, η μοτοσικλέτα είτε επιταχύνει αυτόματα για προσαρμογή της ταχύτητας ή ενεργοποιείται το νέο, στάνταρ, πλήρως ενσωματωμένο σύστημα πέδησης με σκοπό την επιβράδυνση, ανάλογα με τις επικρατούσες οδικές συνθήκες. Το ACC διασφαλίζει επίσης ένα ιδιαίτερα ασφαλές στρίψιμο. Όπου χρειαστεί, το σύστημα ελέγχου στριψίματος μειώνει αυτόματα την ταχύτητα, προσφέροντας στον αναβάτη την κατάλληλη ταχύτητα για μία άνετη και ασφαλή γωνία κλίσης.
Στο πνεύμα της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ της των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει μια χαλαρή θέση οδήγησης. Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους, εκτός του ότι αποτελεί κλασικό στοιχείο BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση. Η R 18 Transcontinental εφοδιάζεται με εξαιρετικά άνετη σέλα για να διασφαλίζεται υψηλό επίπεδο άνεσης σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ακόμα και με δύο άτομα. Η R 18 B έχει κάπως λεπτότερη σέλα δύο ατόμων. Η νέα R 18 Transcontinental εφοδιάζεται στάνταρ με μεγάλα μαρσπιέ και η νέα R 18 B με φαρδύτερα και πιο άνετα υποπόδια από της R 18.
Το cockpit, ειδικά σχεδιασμένο για τις νέες R 18 Transcontinental και R 18 B, με τέσσερα αναλογικά στρογγυλά όργανα και μία έγχρωμη οθόνη TFT 10,25”, εντάσσεται αρμονικά στην κλασική εμφάνιση. Φέροντας το εμβληματικό διακριτικό “BERLIN BUILT”, αφενός ακολουθεί το κλασικό στυλ των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B, αφετέρου προσφέρει μία απόλυτα ευανάγνωστη έγχρωμη οθόνη TFT με μέγιστη λειτουργικότητα και πληροφορίες.
Για να ικανοποιεί τις ατομικές ανάγκες του πελάτη, οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B διαθέτουν επίσης τα τρία προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” and “Rock” στάνταρ και προαιρετικά, που είναι ασυνήθιστο στην κατηγορία. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης), που διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης. Επιπλέον, οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B εφοδιάζονται με έλεγχο ροπής κινητήρα (MSR) στο βασικό εξοπλισμό τους. Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών, η υποβοήθηση όπισθεν διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία Hill Start Control καθιστά ασφαλέστερη τις εκκινήσεις σε ανηφόρες.
Η νέα R 18 Transcontinental είναι μία πολυτελής μοτοσικλέτα τουρισμού ενώ η νέα R 18 B, αντίστοιχα, μία κομψή “Bagger” με χαρακτηριστική αεροδυναμική σχεδίαση που ενσωματώνεται άριστα στο εμπρός φέρινγκ, στις βαλίτσες και, στη περίπτωση της R 18 Transcontinental, στο top case. Και οι δύο μεταφέρουν το εμβληματικό στυλ των εξαιρετικών tourers και cruisers του παρελθόντος στη σημερινή εποχή. Η ‘καθαρή’ αισθητική, επηρεασμένη από πολυάριθμα κλασικά μοντέλα της BMW Motorrad, δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Λειτουργικά και στιλιστικά στοιχεία όπως το διπλό σωληνωτό πλαίσιο, το ρεζερβουάρ 24 λίτρων σε σχήμα σταγόνας, ο άξονας τελικής μετάδοσης και η βαφή με δύο γραμμές (εργοστασιακή επιλογή) θυμίζουν θρυλικές BMW boxer μοτοσικλέτες. Η ανάρτηση επίσης παραπέμπει στις παλιές εποχές. Μαζί με το διπλό ψαλίδι και μία ανάρτηση cantilever, η άκαμπτη διάταξη πλαισίου της R 5 μεταφέρεται άριστα οπτικά στη σύγχρονη εποχή.
Ήδη από τη στιγμή που θα λανσαριστούν στην αγορά, οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B θα διατίθενται σε όλο τον κόσμο σε αποκλειστικές εκδόσεις R 18 Transcontinental First Edition και R 18 B First Edition.
Η γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ BMW Motorrad προσφέρει πολυάριθμες επιλογές εξατομίκευσης για την προσαρμογή των R 18 Transcontinental και R 18 B στο προσωπικό σας γούστο. Οι σχεδιαστικές συλλογές εξαρτημάτων από κατεργασμένο αλουμίνιο γνωστές από τις R 18 και R 18 Classic, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Roland Sands Design, διατίθενται επίσης για τις νέες R 18 Transcontinental και R 18 B. Σε ό,τι αφορά τα ηχοσυστήματα, η BMW Motorrad συνεργάζεται με τη Βρετανική Marshall.