Ο Rossi γεννήθηκε το 1979 στο Ουρμπίνο της Ιταλίας και μεγάλωσε στην πόλη Ταβούλια. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είχε την τύχη, πατέρας του Βαλεντίνο να είναι ο αναβάτης αγώνων Γκρατσιάνο Ρόσι. Γι’ αυτό και ο γιος του τρέχει με τον αριθμό 46, με τον οποίο έτρεχε και ο πατέρας του.
Ο μικρός Valentino όμως δεν ξεκίνησε να αγωνίζεται με μοτοσυκλέτα όπως θα περιμέναμε, αλλά με καρτ, όπου και κέρδισε σε μικρή ηλικία το Περιφερειακό Πρωτάθλημα και έφτασε στην 5η θέση του ιταλικού πρωταθλήματος. Έφτασε σε σημείο όπου θα προετοιμαζόταν για οδηγός στη F1, αλλά το σχέδιο ναυάγησε λόγο πολύ υψηλού κόστους. Ο Doctor μετα από τόσα χρόνια αγωνιστικής καριέρας αποτελεί πολλά περισσότερα από έναν κορυφαίο αναβάτη στους αγώνες και βέβαια θεωρείται πλέον ένας από τους καλύτερους αναβάτες όλων των εποχών.
Ας δούμε λοιπόν τα 10 κομβικά σημεία αυτής της τεράστιας καριέρας του «Γιατρού».
. Το 1993 ο Valentino Rossi ξεκινάει τη μεγάλη του ιστορία στους δύο τροχούς στα 125 κυβικά με Cagiva.
. Το εισιτήριο για το Moto GP που έγραφε πάνω το όνομα του το κατάκτησε το 1995 όπου με την Aprilia κατακτά το Ιταλικό πρωτάθλημα και παίρνει την 3η θέση στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα.
. Ο χαμογελαστός νεαρος, την επόμενη κιόλας χρονιά τρέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την ομάδα της Aprilia AGV. Ο Rossi στέφθηκε για πρώτη, αλλά όχι για μοναδική φορά πρωταθλητής. Οι πίστες του Παγκόσμιου πρωταθλήματος ξεκινάνε να τον γνωρίζουν καταλαβαίνοντας γρήγορα ότι αυτός ο τύπος που τρέχει σαν τον διάβολο, κατά τους συναθλητές του, ήρθε για να μείνει.
. Το 1998 ο νεαρός Rossi περνάει στα 250cc με Aprilia 250RS. Την επόμενη κιόλας χρονιά κατακτά το Πρωτάθλημα της κατηγορίας. Ο Rossi δείχνει ότι εκτός από καλούς χρόνους στους αγώνες, έχει και πολύ γρήγορους χρόνους στην εξέλιξη της καριέρας του.
. Το 2000 ο Rossi βρίσκεται επιτέλους στη φυσική του θέση. Στα 500cc που τότε ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία και είναι έτοιμος να πάρει το στέμμα. Τώρα τρέχει με τη Honda. 2001 και ο “Γιατρός» μετά από μία συναρπαστική σαιζόν γίνεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Η ιστορία ενός μύθου μόλις ξεκίνησε.
. Το 2002 κατακτά και τον επόμενο τίτλο του και το 2004 υπογράφει με την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, συμβόλαιο προάγγελος πολλών και μεγάλων επιτυχιών, με πρώτη την κατάκτηση και πάλι του Παγκόσμιου τίτλου εκείνη τη χρονιά.
. Το 2008 κατακτά και πάλι την κορυφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος GP, με μεγάλο αντίπαλό του τον Dani Pedrosa. Μάλιστα όταν ανέβηκε στο βάθρο, φορούσε ένα μπλουζάκι που έγραφε “Scusate il retard”, δηλαδή «συγγνώμη για την καθυστέρηση», εννοώντας τα δύο προηγούμενα χρόνια που δεν κατέκτησε πρωτάθλημα.
. 2009 και άλλο ένα πρωτάθλημα για τον Rossi είναι γεγονός. Κάτι που όμως δεν ήταν και τόσο εύκολο αφού είχε να αντιμετωπίσει τον Pedrosa με Honda, αλλά και τον Jorge Lorenzo , ο οποίος έτρεχε και αυτός με Yamaha. Στον αγώνα της Καταλονίας ο Rossi κέρδισε τον Lorenzo με 0,095 του δευτερολέπτου. Ο «γιατρός» αποδεικνύει ότι είναι γεννημένος για τα δύσκολα.
. Το 2010 υπογράφει με την Ducati και τρέχει με την V4, αλλά δεν καταφέρνει να κατακτήσει πρωτάθλημα. Στην Ducati κάθεται μέχρι και το 2013 που επιστρέφει πάλι στην Yamaha, στην οποία και παραμένει μέχρι και σήμερα.
. Μία από τις πολύ σημαντικές, αν και παραλίγο με αρνητικό πρόσημο, στιγμές στην καριέρα του Valentino Rossi, ήταν η παρά λίγο εμπλοκή του σε ατύχημα στο GP της Αυστρίας. Johann Zarco και Franco Morbidelli συγκρούονται και η μία από τις δύο μοτοσυκλέτες περνάει πραγματικά πάνω από το κεφάλι του Rossi που τους ακολουθούσε λίγο πριν τη σύγκρουση.
Ο Valentino Rossi είναι πολύ γρήγορος, αλλά και πολύ δεμένος με τους θαυμαστές του. Είναι είδωλο στην Ιταλία, αλλά και στο Παγκόσμιο μοτοσυκλετιστικό στερέωμα. Και εκτός από γρήγορος είναι και ένας άνθρωπος με κέφι που δεν διστάζει να «παίζει» μέσα και έξω από τις πίστες. Γι’ αυτό είναι συμπαθής σε όλους και γι’ αυτό η αποχώρησή του από τις πίστες και τα πιτς, αφήνει σε όλους μία γλυκόπικρη γεύση.
Η ενεργή συμμετοχή του στους αγώνες μοτοσυκλέτας σταματάει λίγο μετα την ανακοίνωση του ερχομού της κόρης του.
Το 10ο τρόπαιο του Valentino Rossi έρχεται και δεν θα έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα εννέα.