Με εκπληκτική αναλογία βάρους / ισχύος, εξαιρετική απόδοση στην εκτός δρόμου οδήγηση, μοναδικά χαρακτηριστικά πλαισίου για την άσφαλτο και διαθέτοντας τα καλυτέρα ηλεκτρονικά συστήματα της κατηγορίας, η Aprilia Tuareg 660 ανεβάζει τον πήχη στον κόσμο των adventure μοτοσυκλετών.
Η πλατφόρμα 660 αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής για την Aprilia. Μιας εποχής που καθορίζεται από ελαφριές και υψηλών επιδόσεων μοτοσυκλέτες με ελκυστικό σχεδιασμό και μοναδικό, αναμφισβήτητα premium τεχνολογικό περιεχόμενο. Είναι η απάντηση της Aprilia στην απαίτηση της νέας γενιάς για εύχρηστα και διασκεδαστικά οχήματα, ικανά για συναρπαστικές καθημερινές μετακινήσεις όσο και για δυναμική οδήγηση. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού που εισάγουν μια νέα αντίληψη για τον σπορ χαρακτήρα, σύμφωνα με τις προσδοκίες της νεότερης και πιο ενημερωμένης γενιάς. Ακολουθώντας τις πολύ δημοφιλείς RS 660 και Tuono 660 που εστιάζουν στην σπορ οδήγηση στον δρόμο, παρουσιάζεται μια αυθεντική off-road μοτοσυκλέτα. Φέρει ένα όνομα που παρουσιάστηκε από την Aprilia το 1985, το οποίο στη συνέχεια έγινε θρυλικό. Ένα υποβλητικό όνομα που δηλώνει με σαφήνεια, ποιος είναι ο προορισμός αυτής της μοτοσυκλέτας.
Με μια τόσο σημαντική ιστορία, το όνομα Tuareg εκφράζει ένα μοναδικό σύνολο αξιών: εγγύηση ποιότητας οδήγησης, απόδοσης και διασκέδασης. Η Tuareg 660, είναι μια κατ’ εξοχήν off-road μοτοσυκλέτα, αλλά παραμένει απολύτως συναρπαστική και στον δρόμο, ακόμη και στα μεγαλύτερα και πιο περιπετειώδη ταξίδια.
Σχεδιάστηκε για να συνοδεύει όσους αναζητούν την ελευθερία – μια βασική αξία στην κουλτούρα των Τουαρέγκ, που αυτοπροσδιορίζονται με το όνομα «imohag», που σημαίνει «ελεύθεροι άνθρωποι». Η παραχώρηση του δώρου της ελευθερίας είναι η πραγματική αποστολή της Tuareg. Η μοτοσυκλέτα αναπτύχθηκε, έχοντας ως εξαιρετική μηχανική βάση, τον δικύλινδρο κινητήρα Aprilia 660. Από τα πρώτα σκίτσα, ήταν εμφανές ότι αυτός ο κινητήρας σχεδιάστηκε για να τοποθετηθεί σε ένα πλαίσιο με διαφορετική αρχιτεκτονική, η οποία ταιριάζει απόλυτα με τη διαφορετική χρήση για την οποία προορίζεται. Η Tuareg 660 σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε για να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό της απόδοσης των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών enduro με εκείνη των μοντέλων adventure μεσαίου κυβισμού. Δύο αντίθετοι κόσμοι …μέχρι τώρα.
Η Tuareg 660 ανεβάζει τον πήχη για τις μοτοσυκλέτες adventure που εστιάζουν στην εκτός δρόμου οδήγηση. Ταυτόχρονα όμως τοποθετεί το υπέρτατο πνεύμα του ταξιδιού στο επίκεντρο, χάρη στις άψογες επιδόσεις της στην άσφαλτο, το κορυφαίο τεχνικό της περιεχόμενο, την απόδοση του δικύλινδρου κινητήρα που αποδίδει 80 ίππους και το μειωμένο βάρος που φτάνει στα 187 κιλά χωρίς υγρά.
Μια άκρως μοναδική και καινοτόμος λύση επιλέχθηκε για το άνω μέρος του φέρινγκ, το οποίο αποτελείται μόνο από μια μεγάλη επιφάνεια από plexiglass. Είναι διαφανές για να παρέχει μια καθαρή εικόνα της κομψής και εκλεπτυσμένης βάσης, κατασκευασμένη από ένα συγκεκριμένο τεχνοπολυμερές υλικό που έχει εμπλουτιστεί με υαλοβάμβακα και χρησιμεύει επίσης, ως δομή στήριξης του πίνακα οργάνων. Είναι ένας σχεδιασμός που αποδεικνύει την μεγάλη έμφαση που δόθηκε σε κάθε λεπτομέρεια, κατά τη διαδικασία κατασκευής της Tuareg 660. Για τον ίδιο λόγο, δεν έχουν τοποθετηθεί κλασικά πλαϊνά καπάκια κάτω από τη σέλα. Έχουν αντικατασταθεί από δύο καπάκια που μπορούν να αφαιρεθούν κατά την τοποθέτηση των πλαϊνών βαλιτσών (διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό) οι οποίες επομένως, προσαρμόζονται πιο κοντά στο σώμα του οχήματος. Το σύστημα φωτισμού full LED περιλαμβάνει νέους, μικρών διαστάσεων προβολείς με περιμετρικά φώτα DRL. Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία, η Tuareg 660 εισάγει την έννοια του διπλού φέρινγκ που λειτουργεί ως αεροδυναμικό εξάρτημα. Αυτό το φέρινγκ έχει ήδη τοποθετηθεί με επιτυχία, στις RS 660 και Tuono 660 και είναι μια ακόμη απόδειξη των υπερβάσεων που έγιναν από την Aprilia, στη μελέτη αεροδυναμικών λύσεων οι οποίες γίνονται όλο και πιο περίπλοκες, συμβάλλοντας στην απόδοση και την άνεση.
Ο υπερσύγχρονος δικύλινδρος κινητήρας των 660 κ.εκ. είναι η βάση της νέας οικογένειας Aprilia και σχεδιάστηκε για να εξοπλίσει μια σειρά από μοτοσυκλέτες που προορίζονται για διάφορες χρήσεις: η ευελιξία ήταν ένας από τους σχεδιαστικούς στόχους, μαζί με την απόδοση και το μειωμένο βάρος. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους της απόφασης να δημιουργηθεί ένας κινητήρας με 2 κυλίνδρους που έχουν εμπρόσθια κλίση, ένας τελευταίας γενιάς, εξαιρετικά μικρών διαστάσεων κινητήρας που προέρχεται από την εμπρός σειρά κυλίνδρων του V4 1100 κ.εκ., από τον οποίο αντλεί σχεδιαστικές λύσεις. Καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές Euro 5 και ξεχωρίζει για τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος. Είναι ένας κινητήρας με μειωμένο οριζόντιο και πλευρικό όγκο που επιτρέπει μεγάλη σχεδιαστική ελευθερία, τόσο σε ό,τι αφορά τη διάταξη των θεμελιωδών εξαρτημάτων, όπως είναι η εισαγωγή και η εξάτμιση, όσο και σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική του πλαισίου, καθώς ταιριάζει απόλυτα σε διαφορετικούς τύπους πλαισίων.
Η απόδοση του κινητήρα είναι στους 80 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 70 Nm αποδίδεται σε σημαντικά χαμηλότερες στροφές από ό,τι στην RS 660 (6.500 σ.α.λ. σε σύγκριση με τις 8.500 της RS 660), με το 75% της ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 3.000 σ.α.λ., το οποίο μετατρέπεται σε 85% στις 4.500 σ.α.λ. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός περιλαμβάνει δύο πεταλούδες γκαζιού με διάμετρο 48 χιλ. και αγωγούς εισαγωγής διαφορετικού μήκους, οι οποίοι εξασφαλίζουν ιδανική παροχή καυσίμου στις υψηλές και τις μεσαίες στροφές.
Η ισχύς του κινητήρα μπορεί να μειωθεί στα 35 kW ώστε η Aprilia Tuareg 660 να είναι προσιτή σε νέους αναβάτες, διατηρώντας παράλληλα, όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αναλλοίωτα.
Η Aprilia ήταν πάντα πρωτοπόρος στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων (η πρώτη που εισήγαγε τον έλεγχο γκαζιού Ride-by-Wire σε μοτοσυκλέτα MotoGP το 2002 και σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα το 2007) και αυτή τη στιγμή διαθέτει την πλατφόρμα ηλεκτρονικών ελέγχων APRC (Aprilia Performance Ride Control). Αυτή η πλατφορμα αναπτύχθηκε σε αγώνες κορυφαίου επιπέδου και θεωρείται από πελάτες και κριτικούς, ως μια από τις πιο αποτελεσματικές και προηγμένες πλατφόρμες που υπάρχουν στον κόσμο.
Η Aprilia Tuareg 660 διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire πολλαπλών χαρτών, το οποίο παρέχει ιδανικά ρυθμισμένο, ομαλό και προοδευτικό έλεγχο του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Διαθέτει επίσης, ένα ειδικό πακέτο ηλεκτρονικών ελέγχων APRC, το οποίο έχει βαθμονομηθεί για απόδοση και ασφάλεια, με ειδικές ρυθμίσεις για ασφαλή και συναρπαστική οδήγηση στον δρόμο, αλλά και στο χώμα. Το APRC εξασφαλίζει πραγματική απόλαυση στην οδήγηση.
Η πλατφόρμα APRC που αναπτύχθηκε ειδικά για την Tuareg 660 περιλαμβάνει:
– ATC: Aprilia Traction Control, ο έλεγχος πρόσφυσης μπορεί να ρυθμιστεί σε 4 επίπεδα ή να απενεργοποιηθεί και χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική του διαμόρφωση, καθώς και από την υψηλής απόδοσης λογική και λειτουργία του.
– ACC: Aprilia Cruise Control, διατηρεί προεπιλεγμένη ταχύτητα χωρίς χρήση του γκαζιού Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα ταξίδια.
– AEB: Aprilia Engine Brake, σύστημα που ελέγχει την ισχύ πέδησης του κινητήρα μόλις κλείσει το γκάζι. Ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα.
– AEM: Aprilia Engine Map, 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις είναι διαθέσιμες για αλλαγή του χαρακτήρα του κινητήρα και του τρόπου που αποδίδει την ισχύ. Δεν διαφοροποιεί τη μέγιστη ισχύ.
Στον πολύ μεγάλο κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Tuareg 660 περιλαμβάνεται επίσης: AQS: Aprilia Quick Shift, ηλεκτρονικό κιβώτιο που επιτρέπει γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού ή πάτημα του συμπλέκτη. Είναι εφοδιασμένο με λειτουργία κατεβάσματος ταχυτήτων (downshift), η οποία επιτρέπει κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Για να μεγιστοποιήσει την εμπειρία οδήγησης και να διευκολύνει τη χρήση της μοτοσυκλέτας, η Aprilia έχει σχεδιάσει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Riding Modes) ειδικά για την Tuareg 660: το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του, ώστε να αποκτήσει αυτόματα τις καλύτερες ρυθμίσεις για τον έλεγχο πρόσφυσης, το φρένο του κινητήρα, το ABS και για όλες τις υπόλοιπες υπό διαχείριση παραμέτρους.
Από τα τέσσερα Riding Modes, δύο έχουν σχεδιαστεί για χρήση στον δρόμο και ένα για εκτός δρόμου οδήγηση, ενώ το τέταρτο ρυθμίζεται πλήρως από τον αναβάτη.
Urban, για καθημερινή οδήγηση, διαμορφωμένο ειδικά για μεγιστοποίηση της ασφάλειας. Το ABS είναι ενεργοποιημένο και στους δύο τροχούς.
Explore, για συναρπαστική οδήγηση στον δρόμο, διαμορφωμένο ειδικά για μέγιστη απόλαυση της κάθε διαδρομής. Το ABS είναι ενεργοποιημένο και στα δύο κανάλια.
Offroad, ειδικά σχεδιασμένο για εκτός δρόμου οδήγηση, με ελάχιστη λειτουργία του ελέγχου πρόσφυσης και του συστήματος ελέγχου φρένου του κινητήρα. Αυτή η χαρτογράφηση κινητήρα είναι η πλέον διαχειρίσιμη σε ό,τι αφορά την απόδοση της ισχύος. Το ABS απενεργοποιείται στο πίσω φρένο και μπορεί να απενεργοποιηθεί και στο εμπρός φρένο.
Individual, το οποίο επιτρέπει πλήρη προσαρμογή των ηλεκτρονικών ελέγχων.
Η διαχείριση των ρυθμίσεων για τα ηλεκτρονικά συστήματα διευκολύνεται από τα πλήρως διαισθητικά χειριστήρια που έχουν προσαρμοστεί στο τιμόνι: το αριστερό επιτρέπει γρήγορη ρύθμιση του ελέγχου πρόσφυσης και του cruise control (επιπλέον των άλλων λειτουργιών). Το δεξί χειριστήριο επιτρέπει τη γρήγορη επιλογή του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης.
Η γκάμα χρωμάτων για την Aprilia Tuareg 660 περιλαμβάνει την έκδοση Acid Gold, χρώμα που ήδη έχει γνωρίσει επιτυχία στις RS και Tuono, την έκδοση Martian Red, με τη διχρωμία μαύρου και κόκκινου που αποτελεί μέρος της αγωνιστικής κληρονομιάς της Aprilia και τρίτο χρώμα το Indaco Tagelmust που είναι και το πλέον εμβληματικό χρώμα για την Aprilia εμπνευσμένο από το χρώμα της Tuareg Wind 600 του 1988.
Η Tuareg 660 αναμένεται να είναι διαθέσιμη στα σημεία πώλησης Aprilia από τον Δεκέμβριο του 2021, με προτεινόμενη τιμή λιανικής 12.190 € για τα χρώματα Acid Gold, Martian Red και 12.890 € για το χρώμα Indaco Tagelmust.