Benelli TRK 502 X δοκιμη

Benelli TRK502X

Δοκιμή

Η κατηγορία των μεσαίων adventure μοτοσυκλετών γνωρίζει απίστευτη άνθιση τα τελευταία δέκα χρόνια και ειδικά στη χώρα μας.

Το TRK 502 από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση στις παγκόσμιες αγορές μοτοσυκλέτας, ενώ στη χώρα μας είναι μια από τις πιο εμπορικές μοτοσυκλέτες φιγουράροντας κάθε μήνα στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων.

Με εμφάνιση που παραπέμπει ακόμη περισσότερο σε Adventure μεγάλου κυβισμού, η έκδοση “Χ” μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με την στάνταρ έκδοση έχοντας όμως κάποια περιφερειακά στοιχεία που τονίζουν τον Adventure προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας.

Το 2020 ήταν χρονιά αναβάθμισης του TRK502 της Benelli. Το επιβλητικό on-off έγινε περισσότερο ποιοτικό εμφανισιακά με αρκετές αλλαγές που τόνισαν την premium πλευρά της μοτοσυκλέτας, καθώς και το φινίρισμα των μεταλλικών μερών.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Αν και ιδιαίτερα ογκώδες στο μάτι, η θέση οδήγησης προσφέρει μια καλή πρόσβαση στο έδαφος για σχεδόν κάθε ανάστημα, ενώ τα 235 κιλά που ζυγίζει δεν είναι εμφανή στον δρόμο, καθώς το άριστο ζύγισμα και η χαμηλή θέση οδήγησης κάνουν τον χειρισμό πανεύκολο με το γκάζι, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του TRK502 Χ είναι εξαιρετικά γραμμικός και αρκετά ελαστικός, αποδίδει 47,6 ίππους στις 8,500 στροφές και μια χορταστική  ροπή 4,6 κιλών στις 4,500 στροφές.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Ο ψεκασμός του είναι ακριβής δίχως νευρικότητες και σκορτσαρίσματα, γεγονός που του δίνει πόντους σε φιλικότητα και ευχρηστία. Οι επιταχύνσεις του δεν είναι εκρηκτικές, αφενός λόγω του βάρους που έχουν να κινήσουν οι 47 ίπποι, αφετέρου γιατί η Benelli στοχεύει πρωτίστως στις τουριστικές και πρακτικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα αμφότερα από χάλυβα, διαθέτουν ματ και ποιοτική βαφή, ενώ το φτερό και το πλαστικό κομμάτι που περιβάλλει τους προβολείς είναι στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, διαφοροποιώντας την από το προηγούμενο μοντέλο.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Το εμπρός πιρούνι έχει διάμετρο 50 χιλιοστών με διαδρομή 145 χιλιοστών, ενώ το αμορτισέρ πίσω είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με εξωτερικό δοχείο αζώτου, προφόρτισης ελατηρίου και συμπίεσης και απόσβεση επαναφοράς με διαδρομή 62 χιλιοστών.

Χάρη στις καλές αποσβέσεις των αναρτήσεων, στην άσφαλτο το TRK502Χ έχει μεγάλα περιθώρια για στριφτερά παιχνίδια, καθώς ακόμα και κάτω από κλίσεις η μοτοσυκλέτα μένει σταθερή στην πορεία της χωρίς ανεπιθύμητες αποσταθεροποιήσεις. Στα φρένα, δύο δίσκοι 320 χιλιοστών εμπρός συνεργάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ ο πίσω τροχός φέρει δίσκο 260 χιλιοστών με το σύστημα ABS να βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Το TRK 502 X έχει απόσταση 220 χιλιοστών από το έδαφος (σε σχέση με τα 190 της απλής έκδοσης), φέρει ακτινωτούς τροχούς με τον εμπρόσθιο να είναι 19 ιντσών ενώ το ύψος της υπερ-άνετης σέλας ανέρχεται στα 840 χιλιοστά.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Όσον αφορά τα χωμάτινα τερέν, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ο εμπρός τροχός 19 ιντσών βοηθούν  στο να ξεπεράσετε με ευκολία κάθε είδους εμπόδιο ενώ τα τρακτερωτά ελαστικά Mentzeler Tourance με το πιο χωμάτινο προφίλ, δίνουν την απαραίτητη πρόσφυση που χρειάζεται.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Αν και οι 47 ίπποι αρκούν και με το παραπάνω σε αυτές τις συνθήκες χρειάζεται λίγη προσοχή στην οδήγηση, καθώς το βάρος της δεν είναι αμελητέο και σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια on–off μοτοσυκλέτα και όχι για ένα καθαρόαιμο enduro.

Οι στάνταρ προστατευτικές χούφτες έχουν ενίσχυση αλουμινίου για μεγαλύτερη αντοχή σε εκτός δρόμου αναζητήσεις με το λογότυπο TRK να τις κοσμεί, ενώ νέοι είναι και οι καθρέφτες οι οποίοι διαθέτουν  carbon look. Ρυθμιζόμενη πλέον είναι και η μανέτα του συμπλέκτη, τα grip είναι και αυτά νέας σχεδίασης τα οποία φέρουν και το logo TRK.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Μια από τις πιο εντυπωσιακές αλλαγές συνιστούν οι καινούργιοι, ποιοτικοί, φωτιζόμενοι διακόπτες, στους οποίους περιλαμβάνονται δύο που θα ανάβουν τα προβολάκια που ίσως θελήσετε να τοποθετήσετε. Το πάνελ οργάνων αποτελείτε από αναλογικό στροφόμετρο, με λευκό φόντο και οθόνη LCD που περιβάλλεται από λυχνίες.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Αξίζει μια αναφορά στην κατανάλωση του Benelli TRK 502Χ, η οποία στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 5 και 5.5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή ανταγωνιστική και σαφώς φιλική στην τσέπη, ενώ το ρεζερβουάρ 20 λίτρων είναι ικανό να προσφέρει μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι σας.

Benelli TRK 502 X δοκιμη

Χωρίς πολλά ηλεκτρονικά καλούδια φορτωμένο, το Benelli TRK 502 X είναι μια ολοκληρωμένη, ευκολοδήγητη και ικανή μοτοσυκλέτα, σχεδιασμένη να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση.

Με έναν πιο off-road προσανατολισμό το Benelli TRK 502 X έρχεται να σας πάει πιο μακριά από εκεί που τελειώνει ο αυτοκινητόδρομος.