Triumph Tiger 1200 Rally Explorer

Δοκιμή

Το Tiger 1200 άλλαξε εξολοκλήρου και μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των μεγάλων on-off, μια κατηγορία που κάθε χρόνο ο ανταγωνισμός της ολοένα και μεγαλώνει.

Σημαντικά ελαφρύτερη και πολύ πιο ισχυρή, με κορυφαία οδική συμπεριφορά και προδιαγραφές στην κατηγορία, συν όλα τα πλεονεκτήματα της τρικύλινδρης απόδοσης του νέου κινητήρα T-plane της Triumph, η ολοκαίνουργια Tiger 1200 έχει σχεδιαστεί για να είναι η πιο ικανή και ευέλικτη μοτοσυκλέτα adventure μεγάλου κυβισμού στον κόσμο.

Προσφέροντας μια μεταμόρφωση στις ικανότητες και τις επιδόσεις στην άσφαλτο και την πιο δυναμική και συναρπαστική εμπειρία εκτός δρόμου, η νέα γενιά φέρνει τα καλύτερα όλων των κόσμων με μια εντελώς νέα σειρά Tiger, που περιλαμβάνει για πρώτη φορά δύο ολοκαίνουργιες επιλογές με ρεζερβουάρ 30 λίτρων στις εκδόσεις Tiger Explorer.

Σε μια κατηγορία με ιδιαίτερα απαιτητικό ανταγωνισμό από τους KTM, DUCATI και BMW το νέο Tiger έρχεται σε πέντε εκδόσεις ώστε να καλύψει κάθε ιπποδύναμη και όγκο.

Όλες οι νέες  Tiger μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα  των  1.200 κυβικών εκατοστών που αποδίδει  149 ίππους στις 9.000 στροφές και 13 κιλά ροπή στις 7.000  στροφές και είναι προδιαγραφών Euro 5. Για την ακρίβεια ο  κυβισμός της είναι στα 1.160 και είναι κατά τι μικρότερος από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μοντέλο έχει κερδίσει 9 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και, όπως δηλώνει η Triumph, είναι κατά 14 ίππους ισχυρότερο από «τον πλησιέστερο ανταγωνιστή με τελική μετάδοση με άξονα». Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια λοιπόν.

Ο κινητήρας είναι βελούδινος όπως ακριβώς και το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν μεταφέρεται κανένας κραδασμός πουθενά, η ροπή είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και η απόκριση του γκαζιού άμεση να κυνηγηθείς και να κυνηγήσεις.

Η έκδοση Rally Explorer εφοδιάζεται με δύο συστήματα παθητικής ασφάλειας, το Blind  Spot Assist και το Lane Change Assist. Κοινώς ραντάρ το οποίο δείχνει στους καθρέπτες τα τυφλά  σημεία που υπάρχουν στις μοτοσυκλέτες.  Το πρώτο ειδοποιεί αν κάποιο όχημα είναι πολύ κοντά στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και το δεύτερο σύστημα  είναι ίδιο με αυτό των αυτοκινήτων, όπου ειδοποιεί κατά την αλλαγή λωρίδας για όχημα που βρίσκεται  σε εν δυνάμει τροχιά  σύγκρουσης,  αλλά είναι έξω  από το εύρος του οπτικού πεδίου του καθρέφτη.

Η εργονομία της θέσης οδήγησης μελετήθηκε αποκλειστικά για τουριστική χρήση, η σελά είναι άνετη, δεν κουράζει καθόλου, το τιμόνι είναι σε τέτοια θέση που σε συνδυασμό με τα χαμηλά τοποθετημένα μασπιέ προσφέρει μια πολύ καλή και ξεκούραστη στήριξη ενώ η ζελατίνα τέλος ρυθμίζεται εύκολα με το ένα χέρι ακόμα και εν κινήσει προσφέροντας μια πολύ ικανοποιητική κάλυψη από τον αέρα.

Η ριζική ανανέωση του Tiger 1200 σε σχέση με την προηγούμενη γενιά σε κινητήρα, πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα, έφερε και μια σημαντική μείωση του βάρους, με το μοντέλο του 2022 να έχει χάσει περισσότερα από 25 κιλά.

Το πλαίσιο φέρει αφαιρούμενο υποπλαίσιο αλουμινίου και αφαιρούμενες βάσεις μαρσπιέ συνεπιβάτη, ενώ το ψαλίδι τύπου tri-link είναι νέο και ελαφρύτερο. Οι ολοκαίνουργιες αναρτήσεις της Showa με ανεστραμμένο πιρούνι 49χιλ και μονοσοκ αμορτισέρ, προσαρμόζονται αυτόματα στο ωφέλιμο φορτίο. Το ημι-ενεργητικό σύστημα παρακολουθεί και προσαρμόζει συνεχώς την απόσβεση καθώς οδηγείς, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει τις επιθυμητές ρυθμίσεις με το πάτημα ενός κουμπιού.

Οι δαγκάνες των φρένων είναι οι Stylema της Brembo, τετραπίστονες μπροστά με πλευστούς δίκσους 320χιλ και ακτινική τρόμπα και μονοπίστονη πίσω με δίσκο 282χιλ. Το ABS είναι της Bosch, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και λειτουργεί και υπό κλίση.

Πέρα από το Cornering ABS, το μοντέλο φέρει επίσης μονάδα IMU, οθόνη ενδείξεων TFT, cruise control, Traction Control, σύστημα Keyless, θερμαινόμενα γκριπ σε όλες τις εκδόσεις και μέχρι 6 riding modes που αλλάζουν την απόκριση του γκαζιού, τον έλεγχο πρόσφυσης, το ABS και τις ρυθμίσεις ανάρτησης.

Το Tiger 1200 Rally Explorer εξοπλίζεται με ακτινωτούς τροχούς 21 και 18 ιντσών με tubeless ελαστικά Metzeler Karoo. Η οδήγηση της νέας Triumph Tiger 1200, είναι πανεύκολη, και οι διαστάσεις τροχών, αν και 21-18, παίζουν τον ρόλο τους στην αλλαγή κατεύθυνσης αλλά και στην δύναμη που η μοτοσυκλέτα απαιτεί από τον αναβάτη. Αν και το πλάγιασμα περιορίζεται με αυτές τις διαστάσεις, μια καλής ποιότητας άσφαλτο μπορεί να κάνει τα μάρσιππέ να ακουμπήσουν με ευκολία κάτω.

Τα 150 άλογα έρχονται με τρομερή αμεσότητα, και ο νέος κινητήρας του Triumph Tiger 1200, με τον στρόφαλο T-Plane, είναι τόσο ροπάτος και ελαστικός στις χαμηλές στροφές, που ουδεμία σχέση έχει με τον προκάτοχο του.

Στο χώμα βάζεις τη ρύθμιση Rally Pro η οποία καταργεί το ABS και στους δύο τροχούς, σε αντίθεση με την Rally που το διατηρεί με μικρή δράση μπροστά, ενώ το Traction απενεργοποιείται και αυτό τελείως και έχεις να ασχοληθείς αποκλειστικά με την ιπποδύναμη η οποία σαφώς και έρχεται με ηπιότερη απόδοση, σε σχέση με τον χάρτη Sport ή Road.

Η έκδοση Explorer είναι λίγο βαριά για το χώμα, ειδικά στις αργές ταχύτητες, οπότε θα χρειαστεί λίγη προσοχή στη μετατόπιση βάρους και μια μικρή εμπειρία από τον αναβατή αν θέλει να παίξει μαζί της.

Τα 260 κιλά της περνάνε σαν οδοστρωτήρας πάνω από τις λακκούβες δίνοντας μια υποδειγματική σταθερότητα στον συνδυασμό πλαισίου / αναρτήσεων.

Η Triumph επανήλθε στην μεγάλη κατηγορία με μια μοτοσυκλέτα η οποία διεκδικεί επάξια τον τίτλο της καλύτερης μοτοσυκλέτας τουρισμού παντός εδάφους.