Honda Forza 750 – Test Ride

Honda Forza 750. Όλα ξεκίνησαν από τις πρώτες all round μοτοσυκλέτες. Δηλαδή αυτές που μπορούσαν να κάνουν τα πάντα.

Ευέλικτες για την πόλη με αρκετά μεγάλο κυβισμό για ταξίδι, αλλά και με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, ώστε να μπορούν να πατάνε και στο χώμα.

Περνώντας τα χρόνια ήρθε η ώρα και για all round scooter. Αν οι πρώτες μοτοσυκλέτες κατασκευάστηκαν για μακρινές αποστάσεις, τα πρώτα και τα περισσότερα scooter κατασκευάστηκαν για αστική μετακίνηση. Στην πορεία όμως μεγάλωσαν σε κυβισμό και μέγεθος και σήμερα μπορούμε να μιλάμε για scooter μεγάλων αποστάσεων. 

Το Honda Forza 750 είναι ουσιαστικά η συνέχεια του Integra το οποίο ήταν ένα υβριδικό οπτικά σκούτερ, κάτι ανάμεσα σε scooter και μοτοσυκλέτα, βασισμένο όπως πάνω στο εμπορικά επιτυχημένο  Honda X-ADV.

Η Honda προσπάθησε σχετικά αποτυχημένα να ανταγωνιστεί το sport scooter της Yamaha, TMAX-500 με το Integra, έτσι με το Forza αποφάσισε να το ξεπεράσει στοχεύοντας στην «ταξιδιάρικη» διάθεση του αναβάτη και στην οδηγική απόλαυση.

Το Forza έρχεται με μεγαλύτερους χώρους για δύο επιβάτες, αλλά και διπλά δισκόφρενα στον εμπρός τροχό καθώς και αντεστραμμένο πιρούνι. Το Forza είναι ένα premium μοντέλο και αυτό φαίνεται τόσο στον εξοπλισμό του, όσο και στην ποιότητα κατασκευής, αλλά και στην τιμή του. 

Η premium εμπειρία του μεγάλου σκούτερ της Honda, ξεκινάει με τον τρόπο που μπορείς να το εκκινήσεις, αφού το smart key που έχεις στην τσέπη είναι αρκετό. Απλά πατάς τη μίζα και φεύγεις. Με το ίδιο κλειδί και ασύρματα πάντα ανοίγει η σέλα κάτω από την οποία χωράει ένα full face κράνος. Με το ίδιο κουμπί που βρίσκεται πάνω στο smart key, ανοίγει και το πορτάκι του ντεπόζιτου. 

Ο σχεδιασμός ασπάζεται τη GT φιλοσοφία, αλλά πετυχαίνει και μια ιδανική μίξη μοντέρνας αισθητικής με αρκετά όμως σπορ δυναμικά στοιχεία.

Honda Forza 750 test

Το Honda Forza 750 διαθέτει FULL LED φωτισμό, ενώ τα μπροστινά φλάς έχουν μετακομίσει στο κάτω μέρος των φέρινγκ, σε σχέση με τα μικρότερα Forza 300 και 350 που τα έχουν τοποθετημένα στους καθρέπτες. Επίσης σε απότομο φρενάρισμα το στοπ και τα φλας αναβοσβήνουν αυτόματα ειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.

Η σέλα είναι πολύ μεγάλη για δύο άτομα και τεράστια για έναν. Το πόσο σημασία έχει δώσει η Honda στην ταξιδιάρικη κατεύθυνση του Forza,  δείχνουν και τα επιπλέον μαρσπιέ, εκτός από το κλασικό πάτωμα, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός ώστε τα πόδια του να πατάνε ψηλότερα κατά την οδήγηση στην Εθνική οδό. Μπορεί να ταξιδεύει μέχρι και με 160 χιλιόμετρα την ώρα, πλήρες φορτίου προφυλάσσοντας τους αναβάτες του από τον αέρα. Η τελική είναι στα 178 χιλλιομετρα.

Και ερχόμαστε στο κεφάλαιο διακόπτες. Είναι αρκετοί πάνω στο τιμόνι και αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία καλό είναι ο νέος ιδιοκτήτης να κάνει πρώτα μία περιήγηση στο βιβλίο του κατασκευαστή. Βέβαια η πολυπλοκότητα δεν είναι τυχαία γιατι δίνει πολλές επιλογές στον αναβάτη. 

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας που φοράει το Forza 750 είναι παρόμοιος με αυτόν που τροφοδοτούσε τα Integra και X-ADV, διαθέτοντας πλέον αυξημένη ιπποδύναμη, ροπή και φυσικά είναι εναρμονισμένος με τις Euro 5 προδιαγραφές.

Η απόδοση του αγγίζει τους 58 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 7 κιλα στις 4.750 σ.α.λ., ενώ διατίθεται και σε έκδοση 35KW, κατάλληλη για Α2 δίπλωμα.

Υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης λειτουργίας του κινητήρα σε τρία διαφορετικά modes. Sport, standard, rain. Υπάρχει όμως και το mode user, αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει στα μέτρα του την απόδοση στο γκάζι, στα φρένα, στις αναρτήσεις. Το Forza 750 χρησιμοποιεί ένα 6τάχυτο DCT κιβώτιο με δυνατότητα επιλογής εντελώς  αυτόματης χρήσης ή ημι-αυτόματης αλλαγής σχέσεων η οποία γίνεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.

Honda Forza 750 dokimi test_1

Χαρακτηριστικό του νέου Honda Forza 750 είναι η δυνατότητα επιλογής 4 προγραμμάτων αλλαγής σχέσεων του DCT κιβωτίου με το επίπεδο 1 να είναι το πιο ήπιο και το επίπεδο 4 να κρατάει ψηλά τις στροφές και να κατεβάζει σχέσεις νωρίτερα.

Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να έχει τον πλήρη έλεγχο των 235 κιλών του μεγάλου  σκούτερ τόσο στις στροφές, όσο και στις κατωφέρειες όπου το βάρος σε παίρνει μαζί του με το αυτόματο κιβώτιο. 

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι δημιουργώντας έναν πολύ καλό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, κάτι που υστερούσε σημαντικά το Integra.

Η οθόνη είναι έγχρωμη TFT 5’ με το αντίστοιχο κουμπί για την περιήγηση στο μενού της. 

tft_honda-forza-750

Το καινούριο σκούτερ της Honda έχει έναν άγριο βρυχηθμό κατά το ανέβασμα των στροφών, αφού ακούγεται η εισαγωγή του αέρα από το φιλτροκούτι. Εκτός της άγριας αίσθησης, ο ήχος χρησιμεύει και για να τραβάει την προσοχή των αφηρημένων οδηγών αυτοκινήτων, δηλώνοντας ηχητικά την παρουσία του μεγάλου και εντυπωσιακού σκούτερ.

Στα φρένα το Forza 750 χρησιμοποιεί το ίδιο setup με το X-ADV, το οποίο περιλαμβάνει δύο δίσκους 310 χιλιοστών και ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων της Nissin μπροστά και ένα δίσκο 240 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, σε συνεργασία με δικάναλο ABS της Bosch.

Η ανάρτηση επιτελεί εξαιρετικό έργο στην απορρόφηση των κραδασμών και κακοτεχνιών του οδοστρώματος, χάρη στο ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι της Showa 41 χιλιοστών και στο πίσω monoshock αμορτισέρ με μοχλικό με δυνατότητα ρυθμίσεων.

Στην πόλη το Honda Forza 750 είναι ιδανικό αν κινείσαι κυρίως σε περιφερειακούς δρόμους. Στο βαρύ μποτιλιάρισμα, ο μεγάλος του όγκος, αλλά και οι απότομες αντιδράσεις του στο γκάζι, το κάνουν όχι και τόσο ιδανικό, αυτό όμως που το ξελασπώνει είναι το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Λίγη παραπάνω προσοχή θέλει το πίσω φρένο, το οποίο εμπλέκει το ABS συχνότερα από όσο θα έπρεπε. Η κατανάλωση του δεν ξεπερνάει τα 4,4 λίτρα με μια ήπια οδήγηση εντός πόλης ενώ η αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων μπορεί και να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα.

Μόλις περάσεις τα διόδια όμως, αντιλαμβάνεσαι γιατί αγόρασες το Forza. Το mega scooter της Honda καταπίνει τα χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση. Η ζελατίνα απομονώνει από τον αέρα, αν και δυστυχώς δεν ρυθμίζεται, η τεράστια σέλα κρατάει ξεκούραστους τους αναβάτες για πολλά χιλιόμετρα, είναι υπάκουο στις στροφές, ακόμη και σε σφιχτές διαδρομές με τη χρήση του σειριακού κιβωτίου και βέβαια είναι ικανό να κάνει πολλούς να απαρνηθούν τις μεγάλες μοτοσυκλέτες για τα μακρινά ταξίδια. Και όταν μάλιστα η κατανάλωση ακόμη και με τέρμα γκάζι δεν ξεπερνάει τα 6 λίτρα κάθε 100 χιλιόμετρα, η ιδέα του ταξιδιού γίνεται ακόμη πιο ελκυστική. 

Η Honda κατάφερε να δημιουργήσει ένα σκούτερ, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και εξοπλισμού, για μεγάλα ταξίδια που μπορεί να πάει τον αναβάτη του μέχρι την εργασία του χωρίς να λερωθούν τα ρούχα του από τα νερά του δρόμου, συγκεντρώνοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένει κάποιος από ένα ολοκληρωμένο mega GT Scooter.

Αν τα καταφέρει, ο χρόνος θα το δείξει.