Η SYM επέλεξε την Ελλάδα για να κάνει την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Adventure Scooter της ADX 400 TG κάτω από το βλέμμα του επίσημου αντιπροσώπου της στην χώρα μας, ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
Στο ξενοδοχείο Plaza Resort της Σαρωνίδας από τις 23-26 Σεπτέμβριου πραγματοποιήθηκε σε δημοσιογράφους από την Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Ισραήλ, Βέλγιο, Σερβία, Πορτογαλία, Ελβετία, Γερμανία, Τουρκία, Ρουμανία, Κύπρο, Πολωνία, Ουγγαρία και (φυσικά) την Ελλάδα, η πρώτη δοκιμή του νέου Crossover σκούτερ της, ADX 400 TG.
Η ταϊβανέζικη εταιρεία έχει καταφέρει να ακολουθεί την τάση της αγοράς δημιουργώντας, ευέλικτα και ισχυρά δίκυκλα καλύπτοντας πολλές χρήσεις αλλά και πολλές κατηγορίες.
Η τάση των crossover scooter, που συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα ενός scooter με τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσε να αφήσει αμέτοχη την SYM η οποία παρουσίασε για πρώτη φορά στην EICMA το Νοέμβριο του 2023, το ADX 400 TG.
Το ADX TG 400, συνδυάζει την πρακτικότητα και την άνεση ενός scooter με τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα και τη δυναμική σχεδίαση ενός crossover μοντέλου. Η προσθήκη του TG (“Tiger”) υπογραμμίζει την έμπνευση από τον τίγρη Σμιλόδοντα, κάτι που γίνεται ξεκάθαρο μέσα από τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο μπροστινό μέρος, όπως οι επιβλητικοί προβολείς και τα φωτιστικά στοιχεία που θυμίζουν τους κυνόδοντες του αιλουροειδούς που έζησε στην Αμερική πριν 10.000 χρόνια.
Το SYM ADX 400 TG φοράει έναν ολοκαίνουργιο, υγρόψυκτο, 4βάλβιδο κινητήρα κυβισμού 399 cc προδιαγραφών Euro 5+ φυσικά, με σύστημα στην κεφαλή του Hyper-VVS, που μεταβάλλει τον χρονισμό, αλλά και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, αλλάζοντας το προφίλ του εκκεντροφόρου, στις 5.500 rpm! Η ιπποδύναμη ανακοινώνεται στους 35 ίππους στις 7.000 rpm και η ροπή στα 3,78 kgm στις μόλις 5.500 rpm.
Το πλαίσιο χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα ως ενεργό μέρος του, προσφέροντας καλύτερη συνοχή και σταθερότητα στο σύνολο. Η αρχιτεκτονική του βασίζεται πάνω στο επιτυχημένο MAXSYM TL, αλλά έχουν γίνει κάποιες στοχευμένες βελτιώσεις για αυξημένη αντοχή και ελαφρύτερη κατασκευή.
O Off Road σχεδιασμός του πλαισίου και των αναρτήσεων ADX 400 TG βελτιώνει τις δυνατότητές του σε κακοτράχαλους δρόμους, καθώς εξοπλίζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαδρομής 140mm μπροστά και μοχλικό σύστημα διαδρομής 115mm πίσω και ίσως μιλάμε για τις καλύτερες αναρτήσεις της αγοράς αυτή τη στιγμή.
Στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο μπροστά (αν και θα περιμέναμε δύο) με διάμετρο 275 mm, με 4πίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, ενώ υπάρχει δίσκος διαμέτρου 233 mm με 2πίστονη δαγκάνα.
Το σύστημα πέδησης διαθέτει δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς Bosch 10.3ΜΒ, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα “Off-Road” που απενεργοποιείται στον πίσω τροχό όπως και στο traction control, σε περίπτωση που ο χρήστης θέλει να δοκιμάσει τις ικανότητές του σε χωμάτινα τερέν.
Στην σχετικά μικρή διαδρομή των 70 χλμ γύρω από το Λαύριο καταφέραμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση σε ανοικτές και κλειστές στροφές, ευθείες αλλά και να πατήσουμε λίγο χώμα για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Ο κινητήρας δεν είναι θορυβώδης αν και κάποια μικρά σκορτσαρίσματα ακούστηκαν όταν ζεστάθηκε, ανεβάζει εύκολα στροφές και μπορεί να σας ταξιδέψει άνετα στα 110-120 km/h διαρκώς. Να τονίσω εδώ ότι τα σκούτερ που οδηγήσαμε ήταν προ παραγωγής, με ότι συνεπάγεται αυτό.
Το ADX 400 TG έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης με τον 15άρη μπροστινό τροχό να θυμίζει 17άρη περισσότερο σαν δύναμη που απαιτεί για να στρίψει και ο οποίος εκτός από σταθερότητα δίνει και ακρίβεια στις κινήσεις του. Η θέση οδήγησης είναι, άνετη Adventure-άδικη, με όρθιο τον κορμό του αναβάτη και τα χέρια ψηλά, παράλληλα με το έδαφος και ανοικτά. Τα 213 κιλά που ζυγίζει δεν αποτελούν πρόβλημα, έχει πολύ καλή κατανομής βάρους και η οδήγηση του ειδικά σε στροφές θυμίζει μοτοσυκλέτα.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης δεν μας ενέπνεαν απόλυτη εμπιστοσύνη σε κάποιες περιπτώσεις( αν και οι φωτογραφίες μαρτυρούν το αντίθετο) οπότε θα κρατήσουμε μια μικρή επιφύλαξη.
Το πάνελ οργάνων περιλαμβάνει μια έγχρωμη LCD οθόνη, της οποίας ο χειρισμός γίνεται εύκολα από το τιμόνι ενώ το σύστημα smart key προσφέρει την άνεση και την ευκολία που αναζητά ο αναβάτης αφού η ενεργοποίηση του scooter, το άνοιγμα της σέλας και του ρεζερβουάρ γίνονται όλα από έναν τριπλό διακόπτη κάτω από το τιμόνι.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικός, με χωρητικότητα 32 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει άνετα ένα full-face κράνος και κάποια μικροαντικείμενα, κάτι που προσφέρει πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Με κύριους ανταγωνιστές τα Honda ADV350, Kymco DTΧ 360 και το Peugeot XP400GT, το 400άρι της SYM ευελπιστεί να καταφέρει να ξεχωρίσει λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών του αλλά και της τιμής του η οποία όμως δυστυχώς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
To ADX 400GT αναμένεται στη χώρα μας προς τα τέλη του 2024 με μια άκρως ανταγωνιστική τιμή όπως μας διαβεβαίωσε η ελληνική αντιπροσωπεία.