Ως βάση χρησιμοποίησε η νέα Honda CRF450RX τον κινητήρα και το πλαίσιο της CRF450R – της πρώτης, εντελώς νέας μοτοσυκλέτας motocross 450cc της Honda σε διάστημα οκτώ χρόνων – με μετατροπές όπως μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, πίσω τροχός 18 ιντσών, αναβαθμισμένη χαρτογράφηση PGM-FI και αλλαγές στις αναρτήσεις.
Η CRF450R ήταν η τέλεια πλατφόρμα με δυνατότητες εξέλιξης: αυτό σημαίνει ότι η CRF450RX απέκτησε αφενός το DNA μιας καθαρόαιμης MX για κάθε είδους διαδρομή enduro, και αφετέρου την αυτοπεποίθηση και ικανότητα να διαχειρίζεται διαδρομές με τέρμα γκάζι, δύσκολες αναβάσεις και κλειστά κομμάτια γεμάτα παγίδες. Και κάτι εξίσου σημαντικό για τον ιδιοκτήτη: πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα υψηλής ποιότητας με τη μακροχρόνια αξιοπιστία Honda με την οποία μπορείς να συνυπάρχεις για πολλά χρόνια.
Η εξέλιξή της ακολούθησε την αντίστοιχη της CRF450R. Η κυλινδροκεφαλή της HRC αύξησε σημαντικά την ισχύ και τη ροπή το ενώ προστέθηκε σύστημα ελέγχου εκκίνησης (launch control), επανασχεδιάστηκε η ισορροπία ακαμψίας πλαισίου και ψαλιδιού, αναβαθμίστηκε η εμπρός δαγκάνα φρένου και τοποθετήθηκε ένα ρυθμιζόμενο τιμόνι Renthal Fatbar. Για το 20YM, όπως και η MX αδελφή της, απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Το 21YM σηματοδότησε μία σημαντική εξέλιξη για την CRF450RX. Ξεκινώντας από το ίδιο σημείο με την CRF450R – επανασχεδιάστηκε σχεδόν πλήρως από την HRC με αναβαθμίσεις προερχόμενες απευθείας από τη μοτοσυκλέτα με την οποία ο Tim Gajser κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα 2019 MXGP.
Τώρα, για το 22YM (και μετά από έναν ακόμα τίτλο του πρωταθλήματος για τον Gajser), το τρομερό cross-country enduro της Honda ανανεώνεται με νέα χαρτογράφηση της ECU και αναβάθμιση στις αναρτήσεις, τελειοποιώντας ένα πλήρες πακέτο off-road.
Στη σημαντική αναβάθμιση του νέου μοντέλου – με στόχο εξέλιξης να γίνει το ‘Απόλυτο Όπλο Off-Road’ (‘Ultimate Off-Road Weapon)’ – το νέο (ελαφρύτερο κατά 2kg) πλαίσιο και η ισορροπία ακαμψίας του ψαλιδιού συνδυάστηκαν με ένα στενότερο πλαίσιο και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ώστε να επιτυγχάνονται κορυφαίες επιδόσεις στις στροφές. Η τεχνογνωσία της HRC απέφερε ισχυρή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα αποσυμπίεσης προσέφερε πιο συνεπή οδηγησιμότητα με λιγότερα σβησίματα στις εκκινήσεις. Με ένα νέο υδραυλικό συμπλέκτη και το ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, η εργονομία της μοτοσυκλέτας βοηθούσε τον αναβάτη να κινείται σταθερά γρήγορα. Ένα νέο πλαϊνό σταντ και προστατευτικά ολοκλήρωσαν την αναβάθμιση αυξάνοντας παράλληλα την πρακτικότητα.
Βασισμένο στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του μοντέλου η CRF450RΧ αναβαθμίζεται σε επίπεδο οδήγησιμότητας χάρη στη νέα χαρτογράφηση της ECU, ενώ με το εκτενές revalving της εμπρός & πίσω ανάρτησης Showa προσφέρει βέλτιστες αποσβέσεις.