Η πίστα Barcelona–Catalunya παρουσίασε πολύ χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, αλλά τα ελαστικά MICHELIN πρόσφεραν επιδόσεις υψηλού επιπέδου.
Ένας αγώνας με έντονο ανταγωνισμό μόλις ολοκληρώθηκε στην πίστα Βαρκελώνης-Καταλονίας. Η μετατόπιση της ημερομηνίας (από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο) δεν είχε μεγάλο αντίκτυπο στις θερμοκρασίες, ακόμα κι αν η καθαρή ηλιοφάνεια του 2022 αυτή τη φορά έδωσε τη θέση της σε συνθήκες πιο συννεφιασμένες και μερικές φορές πιο απειλητικές. Αυτές οι συνθήκες οδήγησαν τους συνεργάτες της Michelin να υιοθετήσουν ξεκάθαρες στρατηγικές, με τη βοήθεια της ομάδας Τεχνικών Συμβούλων του Γάλλου κατασκευαστή.
Στην πίστα Βαρκελώνης-Καταλονίας, οι συνεργάτες της Michelin είχαν στη διάθεσή τους το μαλακό, μεσαίο και σκληρό μέιγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό και το μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας για τον πίσω. Με έξι αριστερές στροφές και οκτώ δεξιές στροφές, αλλά και μια ευθεία 1.047m με πλάτος 12m, οι αναβάτες του MotoGP είχαν τη δυνατότητα να διανύσουν 4.627 km σε κάθε γύρο, για να πιέσουν τους εαυτούς τους και να εκμεταλλευτούν στο όριο τις τις επιδόσεις από τα ελαστικά και τις μηχανές τους.
« Η πρόκληση του Σαββατοκύριακου ήταν αναμφισβήτητα η πολύ κακή πρόσφυση της πίστας », δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. « Έπρεπε να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας όσο το δυνατόν περισσότερη σιγουριά, παρόλο που η πίστα είχε περιοχές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ολίσθηση του πίσω τροχού ή κλείδωμα του μπροστινού. Από την Παρασκευή, καταλάβαμε ότι το Soft μίγμα γόμας για τον εμπρός τροχό, θα ήταν το κατάλληλο ελαστικό για τα δοκιμαστικά, με άλλα λόγια για μια αρκετά σύντομη περίοδο μάχης με το χρονόμετρο, προκειμένου να σημειωσουμε ένα νέο ρεκόρ. Στη συνέχεια για τον αγώνα Sprint, όπως και το Grand Prix, το Σάββατο οι αναβάτες επέλεξαν το μεσαίο και μαλακό μέιγμα γόμας για τον πίσω τροχό , ενώ για τον αγώνα της Κυριακής συνεχίσαν με το μεσαίο, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των γύρων που πρέπει να ολοκληρωθούν. Ο συνδυασμός της σωστής επιλογής ελαστικών, των βέλτιστων πιέσεων και του ρυθμού διατήρησης της θερμοκρασίας στα ελαστικά επέτρεψε σε όλους να βρουν το καλύτερο set–up. Η εξέλιξη των μοτοσυκλετών σε συνδυασμό με τα ελαστικά μας συντέλεσαν για ακόμη μια φορά στην κατάρριψη του ρεκόρ γύρου πίστας όλων των εποχών, αν και ήταν μια σκληρή πρόκληση ».
Στον αγώνα Sprint το απόγευμα του Σαββάτου έβρεξε λίγο κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού, αλλά ο αγώνας τελικά πραγματοποιήθηκε σε στεγνή πίστα. Τον αγώνα των 12 γύρων κέρδισε ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing), μπροστά από τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και τον Maverick Viñales (Aprilia Racing).
Το απόγευμα της Κυριακής ο Aleix Espargaro που πέρασε για άκομα μια φορά τη γραμμή τερματισμού του Grand Prix και κατέλαβε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Maverick Viñales, με τον Jorge Martin (Prima Pramac Racing) να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Ο έβδομος και προτελευταίος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM ENEL MotoE™ πρόσφερε ένα συναρπαστικό θέαμα.
Καθώς πλησιάζει το τέλος της σεζόν, οι νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που προμήθευσε η Ducati αγωνίστηκαν για πρώτη φορά στην πίστα Βαρκελώνης-Καταλονίας. Κατ’ εξαίρεση, έλαβαν ένα μπροστινό ελαστικό με ελαφρώς πιο σκληρό μείγμα για να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της πίστας. « Όλα λειτούργησαν τέλεια, και με δύο αγώνες να απομένουν πριν από το τέλος της σεζόν, η αγωνία παραμένει, για το ποιος θα στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής », δήλωσε ο Piero Taramasso. « Μπορούμε ήδη να πούμε ότι παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική σεζόν αυτού του καινοτόμου πρωταθλήματος που γεννήθηκε το 2019 και του οποίου είμαστε ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών. Οι επιδόσεις και η σταθερότητα των αναβατών αντικατοπτρίζουν πλήρως την ποιότητα των ελαστικών που έχουμε αναπτύξει για αυτή την γκάμα. Περιέχουν υψηλό επίπεδο βιώσιμων υλικών στη συνταγή κατασκευής τους, γεγονός που μας επιτρέπει να αποδείξουμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, εκτός από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, μπορούν να συνδυαστούν χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις, την ασφάλεια, τη διάρκεια ζωής ή την αντοχή.»
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM Enel MotoE είναι όλες εξοπλισμένες με ελαστικά MICHELIN που περιέχουν 52% βιώσιμα υλικά πίσω και 34% μπροστά. Η Michelin θεωρεί « αειφόρα» υλικά ως στοιχεία βιοπροέλευσης ή ανακύκλωσης που είναι ουδέτερα για το περιβάλλον .Η Michelin χρησιμοποιεί το MotoE, όπως όλα τα πρωταθλήματα στα οποία συμμετέχει, ως εργαστήριο δοκιμών για τις μελλοντικές της τεχνολογίες. Μελλοντικά, είτε πρόκειται για αγωνιστικά ελαστικά είτε για μαζική παραγωγή, όλοι οι μοτοσυκλετιστές θα μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν εν μέρει με τη βοήθεια του MotoE και να επωφεληθούν από τα ολοένα και πιο ανθεκτικά ελαστικά.
Στην πίστα Barcelona-Catalunya, τον πρώτο από τους δύο αγώνες κέρδισε ο Andrea Mantovani (RNF MotoE Team), μπροστά από τον Mattia Casadei (HP Pons Los40) και τον Hector Garzo (Dynavolt Intact GP MotoE). Λίγες ώρες αργότερα, τον δεύτερο αγώνα της ημέρας κέρδισε ο Mattia Casadei μπροστά από τον Andrea Mantovani, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Nicolas Spinelli (HP Pons Los40).
Ο επόμενος αγώνας MotoGP (13ος στους 20), που θα είναι και ο τελευταίος για το πρωτάθλημα MotoE, θαπαραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 10 Σεπτεμβρίου στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli, στην επαρχία του Ρίμινι (Ιταλία).